Buchkapitel (2705)
1995
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1995). Einleitung. In , K. U. Mayer, M. Diewald, H. Solga, , & H. Trappe (Eds.), Kollektiv und Eigensinn: Lebensverläufe in der DDR und danach (pp. 7–23). Akademie-Verlag.
, &
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1995). Gender, social inequality, and family formation in West Germany. In & (Eds.), Gender and family change in industrialized countries (pp. 168–199). Clarendon Press.
, &
Buchkapitel
Mayer, K. U., & Trappe, H. (1995). Staatliche Lenkung und individuelle Karrierechancen: Bildungs- und Berufsverläufe. In , K. U. Mayer, M. Diewald, H. Solga, , & H. Trappe (Eds.), Kollektiv und Eigensinn: Lebensverläufe in der DDR und danach (pp. 89–143). Akademie-Verlag.
,
Buchkapitel
Hofmann, V., & Edelstein, W. (1995). The effects of children's representations of attachment on the course of development. In (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 56–62). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
,
Buchkapitel
Keller, M., Edelstein, W., , , & Schmid, C. (1995). Entwicklungslogik und gesellschaftliche Erfahrung in der Entwicklung soziomoralischen Denkens: Ergebnisse einer Untersuchung mit isländischen und chinesischen Kindern. In (Ed.), Kindheit und Jugend in verschiedenen Kulturen: Entwicklung und Sozialisation in kulturvergleichender Sicht (pp. 137–150). Juventa-Verlag.
Buchkapitel
Krettenauer, T., & Edelstein, W. (1995). Gerechtigkeit als Verantwortung: Eine Studie zur politischen Sozialisation nach der Wende. In (Ed.), Auseinandersetzungen mit Verlusterfahrungen: Bericht über das Eröffnungssymposium vom 26. - 28. Januar 1995 (pp. 156–182). Zentrum für Gerechtigkeitsforschung.
Buchkapitel
Edelstein, W. (1995). The contribution of social factors to the development of graphic competence. In & (Eds.), Drawing and looking (pp. 159–172). Harvester Wheatsheaf.
, &
Buchkapitel
Marsiske, M., Lang, F. R., Baltes, P. B., & (1995). Selective optimization with compensation: Life-span perspectives on successful human development. In & L. Bäckman (Eds.), Compensating for psychological deficits and declines: Managing losses and promoting gains (pp. 35–79). Erlbaum.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1995). Kollektiv oder Eigensinn? Der Beitrag der Lebensverlaufsforschung zur theoretischen Deutung der DDR-Gesellschaft. In , K. U. Mayer, M. Diewald, H. Solga, , & H. Trappe (Eds.), Kollektiv und Eigensinn: Lebensverläufe in der DDR und danach (pp. 349–373). Akademie-Verlag.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1995). Gesellschaftlicher Wandel, Kohortenungleichheit und Lebensverläufe. In & (Eds.), Sozialstruktur und Lebenslauf (pp. 27–47). Leske + Budrich.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1995). Education and work in an ageing population. In (Ed.), Goals and purposes of higher education in the 21st century (pp. 69–95). Kingsley.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1995). Das duale System der beruflichen Ausbildung - Ultrastabilität oder Auflösung? In & (Eds.), Verantwortung im Arbeitsleben (pp. 89–98). Asanger.
Buchkapitel
Nuthmann, R. (1995). Berlin Aging Study. In (Ed.), The encyclopedia of aging (2nd. ed., pp. 108–110). Springer.
Buchkapitel
Lindenberger, U. (1995). Discontinuity of dementia and age-related cognitive decline. In , , & (Eds.), Aging, health, and healing (pp. 204–211). Springer.
, &
Buchkapitel
Schellhas, B., Hofmann, V., Grundmann, M., & Edelstein, W. (1995). Developmental dynamics: A longitudinal study of anxiety. In (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 71–77). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Buchkapitel
Schütze, Y., & Wagner, M. (1995). Familiale Solidarität in den späten Phasen des Familienverlaufs. In & (Eds.), Familie im Brennpunkt von Wissenschaft und Forschung (pp. 307–327). Luchterhand.
Buchkapitel
Smith, J., & (1995). The Berlin Aging Study: Its multidisciplinary potential. In , , & (Eds.), Aging, health, and healing (pp. 267–280). Springer.
Buchkapitel
Staudinger, U. M., & Baltes, P. B. (1995). Gedächtnis, Weisheit und Lebenserfahrung im Alter: Zur Ontogenese als Zusammenwirken von Biologie und Kultur [Memory, wisdom and life experience: Ontogenesis as interaction between biology and culture]. In & (Eds.), Das Gedächtnis: Probleme, Trends, Perspektiven (pp. 433–484). Hogrefe.
Buchkapitel
Staudinger, U. M., Marsiske, M., & Baltes, P. B. (1995). Resilience and reserve capacity in later adulthood: Potentials and limits of development across the life span. In & (Eds.), Developmental psychopathology: Vol. 2. Risk, disorder, and adaption (pp. 801–847). Wiley.
Buchkapitel
Schröder, E., & Edelstein, W. (1995). Growing up in Land's End, Iceland: Implications for cognitive development. In (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 26–32). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
,