Buchkapitel (2685)

1995
Buchkapitel
Edelstein, W. (1995). Project "Individual Development and Social Structure" (IESS). In Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 6–8). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Buchkapitel
Edelstein, W. (1995). The social construction of cognitive development. In Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 78–93). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Buchkapitel
Edelstein, W. (1995). Universal functions in particular systems: A developmental view of educational regulation in closed educational systems. In P. M. Roeder, I. Richter, & H.-P. Füssel (Eds.), Pluralism and education (pp. 13–27). Institute of Governmental Studies, University of California; Max Planck Institute for Human Development and Education.
Buchkapitel
Edelstein, W. (1995). Krise der Jugend - Ohnmacht der Institutionen: Eine Einleitung im Anschluß an Emile Durkheims Theorie. In W. Edelstein (Ed.), Entwicklungskrisen kompetent meistern (pp. 13–24). Asanger.
Buchkapitel
Edelstein, W. (1995). Die offene Gesellschaft: Leitvorstellung oder Notlösung? Plädoyer für eine realistische Ordnung des Lernens in der Schule. In Deutsche Gesellschaft für Bildungsverwaltung (Ed.), Lernen in einer offenen Gesellschaft: Vom 15. bis 17. September 1994 in Bayreuth (pp. 65–83).
Buchkapitel
Grundmann, M., Edelstein, W., Hofmann, V., & Schellhas, B. (1995). The effect of non-normative childhood experiences on the emergence of risk factors in the development of the child. In Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 47–55). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Buchkapitel
Hofmann, V., Schellhas, B., Grundmann, M., & Edelstein, W. (1995). Developmental dynamics: Stability, antecedents, and consequences of depressive reactions. In Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 63–70). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Buchkapitel
Huinink, J., & Mayer, K. U. (1995). Einleitung. In J. Huinink, K. U. Mayer, M. Diewald, H. Solga, A. Soerensen, & H. Trappe (Eds.), Kollektiv und Eigensinn: Lebensverläufe in der DDR und danach (pp. 7–23). Akademie-Verlag.
Buchkapitel
Huinink, J., & Mayer, K. U. (1995). Gender, social inequality, and family formation in West Germany. In K. Oppenheim Mason & A.-M. Jensen (Eds.), Gender and family change in industrialized countries (pp. 168–199). Clarendon Press.
Buchkapitel
Huinink, J., Mayer, K. U., & Trappe, H. (1995). Staatliche Lenkung und individuelle Karrierechancen: Bildungs- und Berufsverläufe. In J. Huinink, K. U. Mayer, M. Diewald, H. Solga, A. Soerensen, & H. Trappe (Eds.), Kollektiv und Eigensinn: Lebensverläufe in der DDR und danach (pp. 89–143). Akademie-Verlag.
Buchkapitel
Jacobsen, T., Hofmann, V., & Edelstein, W. (1995). The effects of children's representations of attachment on the course of development. In Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 56–62). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Buchkapitel
Keller, M., Edelstein, W., Fang, F.-xi, Schuster, P., & Schmid, C. (1995). Entwicklungslogik und gesellschaftliche Erfahrung in der Entwicklung soziomoralischen Denkens: Ergebnisse einer Untersuchung mit isländischen und chinesischen Kindern. In G. Trommsdorff (Ed.), Kindheit und Jugend in verschiedenen Kulturen: Entwicklung und Sozialisation in kulturvergleichender Sicht (pp. 137–150). Juventa-Verlag.
Buchkapitel
Krettenauer, T., & Edelstein, W. (1995). Gerechtigkeit als Verantwortung: Eine Studie zur politischen Sozialisation nach der Wende. In L. Montada (Ed.), Auseinandersetzungen mit Verlusterfahrungen: Bericht über das Eröffnungssymposium vom 26. - 28. Januar 1995 (pp. 156–182). Zentrum für Gerechtigkeitsforschung.
Buchkapitel
Lange-Küttner, C., & Edelstein, W. (1995). The contribution of social factors to the development of graphic competence. In C. Lange-Küttner & G. V. Thomas (Eds.), Drawing and looking (pp. 159–172). Harvester Wheatsheaf.
Buchkapitel
Marsiske, M., Lang, F. R., Baltes, P. B., & Baltes, M. M. (1995). Selective optimization with compensation: Life-span perspectives on successful human development. In R. A. Dixon & L. Bäckman (Eds.), Compensating for psychological deficits and declines: Managing losses and promoting gains (pp. 35–79). Erlbaum.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1995). Kollektiv oder Eigensinn? Der Beitrag der Lebensverlaufsforschung zur theoretischen Deutung der DDR-Gesellschaft. In J. Huinink, K. U. Mayer, M. Diewald, H. Solga, A. Soerensen, & H. Trappe (Eds.), Kollektiv und Eigensinn: Lebensverläufe in der DDR und danach (pp. 349–373). Akademie-Verlag.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1995). Gesellschaftlicher Wandel, Kohortenungleichheit und Lebensverläufe. In P. A. Berger & P. Sopp (Eds.), Sozialstruktur und Lebenslauf (pp. 27–47). Leske + Budrich.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1995). Education and work in an ageing population. In A. Burgen (Ed.), Goals and purposes of higher education in the 21st century (pp. 69–95). Kingsley.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1995). Das duale System der beruflichen Ausbildung - Ultrastabilität oder Auflösung? In E.-H. Lappe & E. Hoff (Eds.), Verantwortung im Arbeitsleben (pp. 89–98). Asanger.
Buchkapitel
Nuthmann, R. (1995). Berlin Aging Study. In G. L. Maddox (Ed.), The encyclopedia of aging (2nd. ed., pp. 108–110). Springer.
Zur Redakteursansicht