Buchkapitel (2726)
2008
Buchkapitel
Gigerenzer, G. (2008). Moral intuition = fast and frugal heuristics? In (Ed.), Moral psychology: Vol. 2. The cognitive science of morality: Intuition and diversity (pp. 1–26). MIT Press.
Buchkapitel
Gigerenzer, G. (2008). Reply to comments. In (Ed.), Moral psychology: Vol. 2. The cognitive science of morality: Intuition and diversity (pp. 41–46). MIT Press.
Buchkapitel
Gigerenzer, G. (2008). Wissenschaftler an einem Max-Planck-Institut. In & (Eds.), Psychologen im Beruf: Anforderungen, Chancen und Perspektiven (pp. 229–234). Kohlhammer.
Buchkapitel
Gigerenzer, G. (2008). Ursachen gefühlter Risiken. In (Ed.), Rechtfertigen "gefühlte" Risiken staatliches Handeln? Festveranstaltung zum 5-jährigen Bestehen des Bundesinstitutes für Risikobewertung (BfR) vom 7. November 2007: Tagungsband (pp. 41–47). Bundesinstitut für Risikobewertung.
Buchkapitel
Gigerenzer, G. (2008). Intuición: La intelligencia del subconsciente. In (Ed.), Por qué somos como somos (pp. 24–40). Fundacion Banco Santander.
Buchkapitel
Gigerenzer, G. (2008). Bounded and rational. In , , & (Eds.), Philosophy: Foundations and applications (pp. 233–258). Mentis.
Buchkapitel
Gigerenzer, G., Hertwig, R., Hoffrage, U., & (2008). Cognitive illusions reconsidered. In & (Eds.), Handbook of experimental economics results (pp. 1018–1034). North-Holland.
Buchkapitel
Gigerenzer, G., Martignon, L., Hoffrage, U., Rieskamp, J., , & Goldstein, D. G. (2008). One-reason decision making. In & (Eds.), Handbook of experimental economics results (pp. 1004–1017). North-Holland.
Buchkapitel
Gigerenzer, G., & Todd, P. M. (2008). Rationality the fast and frugal way: Introduction. In & (Eds.), Handbook of experimental economics results (pp. 976–986). North-Holland.
Buchkapitel
Goldstein, D. G., & Gigerenzer, G. (2008). The recognition heuristic and the less-is-more effect. In & (Eds.), Handbook of experimental economics results (pp. 987–992). North-Holland.
Buchkapitel
Helversen, B. von, & Johnson, T. (2008). Der Einfluss von "Satisficing" und "Maximizing" auf das Entscheidungsverhalten. In & (Eds.), Innovative Ansätze für die Eignungsdiagnostik (pp. 265–273). Hogrefe.
Buchkapitel
Hoffrage, U., & Vitouch, O. (2008). Evolutionäre Psychologie des Denkens und Problemlösens. In (Ed.), Allgemeine Psychologie (2nd, rev. ed., pp. 630–679). Spektrum, Akademischer Verlag.
Buchkapitel
Pernau, M. (2008). Einleitung. In & M. Pernau (Eds.), Religion und Grenzen in Indien und Deutschland: Auf dem Weg zu einer transnationalen Historiographie (pp. 9–51). V&R unipress.
, &
Buchkapitel
Keller, M. (2008). Die Entwicklung moralischen Denkens und moralischer Gefühle in der Kindheit. In (Ed.), Handbuch Kinderwelten: Vielfalt als Chance - Grundlagen einer vorurteilsbewussten Bildung und Erziehung (pp. 34–55). Herder.
Buchkapitel
Keller, M., & Becker, G. (2008). Ein handlungstheoretischer Ansatz zur Entwicklung sozio-moralischer Kompetenzen von Kindern und Jugendlichen. In T. Malti & (Eds.), Soziale Kompetenz bei Kindern und Jugendlichen: Entwicklungsprozesse und Förderungsmöglichkeiten (pp. 108–125). Kohlhammer.
Buchkapitel
Keller, M., & Malti, T. (2008). Sozialisation sozio-moralischer Kompetenzen. In , M. Grundmann, & (Eds.), Handbuch Sozialisationsforschung (7th, complete rev. ed., pp. 410–423). Beltz.
Buchkapitel
Schooler, L. J., , , & (2008). Explicit and implicit strategies in decision making. In & (Eds.), Better than conscious? Decision making, the human mind, and implications for institutions (pp. 225–258). MIT Press.
, , , , , , ,
Buchkapitel
Köller, O., & Baumert, J. (2008). Entwicklung schulischer Leistungen. In & (Eds.), Entwicklungspsychologie (6th, rev. ed., pp. 735–768). Beltz.
Buchkapitel
Köller, O., , & Trautwein, U. (2008). Class-average achievement, marks, and academic self-concept in German primary schools. In , , & (Eds.), Self-processes, learning, and enabling human potential: Dynamic new approaches (pp. 331–352). Information Age Publishing.
Buchkapitel
Krappmann, L. (2008). Entwicklung in der Adoleszenz unter Lebensbedingungen von Armut. In & (Eds.), Enzyklopädie der Psychologie: Vol. C, V, 5. Entwicklungspsychologie des Jugendalters (pp. 699–747). Hogrefe.