Buchkapitel (2688)

2005
Buchkapitel
Gigerenzer, G. (2005). Is the mind irrational or ecologically rational? In F. Parisi & V. L. Smith (Eds.), The law and economics of irrational behavior (pp. 37–67). Stanford University Press.
(Chinese translation: Peking University Press, in press).
Buchkapitel
Gigerenzer, G., & Kurzenhäuser, S. (2005). Fast and frugal heuristics in medical decision making. In R. Bibace, J. D. Laird, & K. L. Noller Valsiner J. (Eds.), Science and medicine in dialogue: Thinking through particulars and universals (pp. 3–15). Praeger.
Buchkapitel
Goedicke, A., & Trappe, H. (2005). Occupational sex segregation and societal change. In B. Peper, A. van Doorne-Huiskes, & L. den Dulk (Eds.), Flexible working and organisational change: the integration of work and personal life (pp. 84–116). Elgar.
Buchkapitel
Grunow, D., Kurz, K., & Hillmert, S. (2005). Desintegration am Arbeitsmarkt? Eine empirische Analyse zur Stabilität von Erwerbsverläufen. In J. Berger (Ed.), Zerreisst das soziale Band? Beiträge zu einer aktuellen gesellschaftspolitischen Debatte (pp. 143–170). Campus Verlag.
Buchkapitel
Hoerning, E. M. (2005). Journalismus als Beruf: Kritik, Kompetenz und das Alltagsgeschäft. In M. Pfadenhauer (Ed.), Professionelles Handeln (pp. 147–163). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Buchkapitel
Hoffrage, U. (2005). Heuristics: Fast and frugal. In B. Everitt & D. Howell (Eds.), Encyclopedia of statistics in behavioral science (Vol. 2, pp. 795–799). Wiley.
Buchkapitel
Hoffrage, U. (2005). Heuristics. In B. Everitt & D. Howell (Eds.), Encyclopedia of statistics in behavioral science (Vol. 2, p. 795). Wiley.
Buchkapitel
Hoffrage, U., Hertwig, R., & Gigerenzer, G. (2005). Die ökologische Rationalität einfacher Entscheidungs- und Urteilsheuristiken [The ecological rationality of simple decision and judgment heuristics]. In H. Siegenthaler (Ed.), Rationalität im Prozess kultureller Evolution: Rationalitätsunterstellungen als eine Bedingung der Möglichkeit substantieller Rationalität des Handelns (pp. 65–89). Mohr/Siebeck.
Buchkapitel
Hoffrage, U., Kurzenhäuser, S., & Gigerenzer, G. (2005). Understanding the results of medical tests: why the representation of statistical information matters. In R. Bibace, J. D. Laird, & K. L. Noller Valsiner J. (Eds.), Science and medicine in dialogue: Thinking through particulars and universals (pp. 83–98). Praeger.
Buchkapitel
Höhne, A. (2005). Akademikerpartnerschaften im ostdeutschen Transformationsprozess. In H. Solga & C. Wimbauer (Eds.), "Wenn zwei das Gleiche tun ..." - Ideal und Realität sozialer (Un-)Gleichheit in Dual Career Couples (pp. 213–239). Verlag Barbara Budrich.
Buchkapitel
Keller, M. (2005). Moralentwicklung und moralische Sozialisation. In D. Horster & J. Oelkers (Eds.), Pädagogik und Ethik (pp. 149–172). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Buchkapitel
Keller, M., Edelstein, W., Krettenauer, T., Fu-xi, F., & Ge, F. (2005). Reasoning about moral obligations and interpersonal responsibilities in different cultural contexts. In W. Edelstein & G. Nunner-Winkler (Eds.), Morality in Context (pp. 317–337). Elsevier.
Buchkapitel
Krappmann, L. (2005). Is community compatible with autonomy?: some comments to Joan Miller's research on differing moralities in India and the United States. In W. Edelstein & G. Nunner-Winkler (Eds.), Morality in Context (pp. 313–316). Elsevier.
Buchkapitel
Krappmann, L. (2005). Identität. In D. Lenzen (Ed.), Pädagogische Grundbegriffe: Vol. 1. Agression bis Interdisziplinarität (7th ed., pp. 715–719). Rowohlt.
Buchkapitel
Krappmann, L. (2005). Rolle. In D. Lenzen (Ed.), Pädagogische Grundbegriffe: Vol. 2. Jugend bis Zeugnis (7th ed., pp. 1314–1319). Rowohlt.
Buchkapitel
Krauss, S., & Brunner, M. (2005). Der naturwissenschaftliche Unterricht an der Laborschule: empirische Befunde zu den naturwissenschaftlichen Kompetenzen. In R. Watermann, S. Thurn, K.-J. Tillmann, & P. Stanat (Eds.), Die Laborschule im Spiegel ihrer PISA-Ergebnisse: pädagogisch-didaktische Konzepte und empirische Evaluation reformpädagogischer Praxis (pp. 155–166). Juventa.
Buchkapitel
Kreppner, K. (2005). Erleben von Veränderung: Pubertät in der Familie. In U. Lehmkuhl (Ed.), Die Bedeutung der Zeit: Zeiterleben und Zeiterfahrung aus Sicht der Individualpsychologie (pp. 95–131). Vandenhoeck & Ruprecht.
Buchkapitel
Kreppner, K. (2005). Wilhelm T. Preyer (1841-1897). In B. Hopkins (Ed.), The Cambridge Encyclopedia of child development (pp. 523–524). Cambridge University Press.
Buchkapitel
Kreppner, K. (2005). Analyzing family interaction patterns from videotapes over time. In V. L. Bengtson, A. C. Acock, K. R. Allen, P. Dilworth-Anderson, & D. M. Klein (Eds.), Sourcebook of family theory & research (pp. 80–82). Sage.
Buchkapitel
Kreppner, K. (2005). Persönlichkeitsentwicklung in sozialen Beziehungen. In J. B. Asendorpf & N. Bierbaumer (Eds.), Enzyklopädie der Psychologie: Vol. C, V, 3. Soziale, emotionale und Persönlichkeitsentwicklung (pp. 617–675). Hogrefe.
Zur Redakteursansicht