Buchkapitel (2726)
2011
Buchkapitel
Gigerenzer, G., Hertwig, R., & Pachur, T. (2011). Introduction. In G. Gigerenzer, R. Hertwig, & T. Pachur (Eds.), Heuristics: The foundations of adaptive behavior (pp. XVII-XXIII). Oxford University Press.
Buchkapitel
Gigerenzer, G., & (2011). Launching the century of the patient. In G. Gigerenzer & (Eds.), Better doctors, better patients, better decisions: Envisioning health care 2020 (pp. 3–28). MIT Press.
Buchkapitel
Baumert, J., & (2011). "Transforming education": Large-scale reform projects and their effects: German and international experience. In , J. Baumert, & (Eds.), Transforming education: Large-scale reform projects in education systems and their effects [Umbau des Bildungswesens: Bildungspolitische Großreformprojekte und ihre Effekte] (pp. 1–8). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
,
Buchkapitel
Grundmann, M., , & Edelstein, W. (2011). Social class, socialization and capabilities in a modern welfare state: Results from the Iceland longitudinal study. In , , & (Eds.), Closing the capabilities gap: Renegotiating social justice for the young (pp. 233–252). Budrich.
Buchkapitel
Häberlen, J. C. (2011). Die Praxis der Arbeiterbewegung in Lyon und Leipzig: Überlegungen zu einer vergleichenden Alltagsgeschichte. In , , , , , & (Eds.), Vergleichen, verflechten, verwirren? Europäische Geschichtsschreibung zwischen Theorie und Praxis (pp. 295–318). Vandenhoeck & Ruprecht.
Buchkapitel
Hertwig, R., , , Gaissmaier, W., , , , , & (2011). How will health care professionals and patients work together in 2020? A manifesto for change. In G. Gigerenzer & (Eds.), Better doctors, better patients, better decisions: Envisioning health care 2020 (pp. 317–337). MIT Press.
Buchkapitel
Hertzog, C., & Shing, Y. L. (2011). Memory development across the life-span. In , , J. Smith, & (Eds.), Handbook of life-span development (pp. 299–330). Springer.
Buchkapitel
Hitzer, B. (2011). Gefühle heilen. In U. Frevert, M. Scheer, A. Schmidt, P. Eitler, B. Hitzer, N. Verheyen, B. Gammerl, C. Bailey, & M. Pernau, Gefühlswissen: Eine lexikalische Spurensuche in der Moderne (pp. 121–151). Campus Verlag.
Buchkapitel
Jensen, U. (2011). Gewalt als triebhafte Überwältigung? Sigmund Freud: Das Unbehagen in der Kultur (1930). In U. Jensen, , , & (Eds.), Gewalt und Gesellschaft: Klassiker modernen Denkens neu gelesen (pp. 154–162). Wallstein.
Buchkapitel
Jensen, U. (2011). Die Konstitution des Selbst durch Beratung und Therapeutisierung: Die Geschichte des Psychowissens im frühen 20. Jahrhundert. In , , P. Eitler, & (Eds.), Das beratene Selbst: Zur Genealogie der Therapeutisierung in den 'langen' Siebzigern (pp. 37–56). transcript-Verlag.
Buchkapitel
Jensen, U. (2011). Bildung. In Enzyklopädie jüdischer Geschichte und Kultur (Vol. 1, pp. 342–346). Metzler.
Buchkapitel
Katsikopoulos, K. V. (2011). Advanced guide signs and behavioral decision theory. In , , , & (Eds.), Handbook of driving simulation for engineering, medicine and psychology (pp. 37–1-37–8). CRC Press.
Buchkapitel
Keller, M. (2011). Moralische Entwicklung: Kognition, Gefühl und moralisches Selbst. In (Ed.), Vor allzu langer Zeit? Die Praxis historisch-politischer Bildung zum Nationalsozialismus heute (pp. 89–108). Evangelische Akademie Loccum.
Buchkapitel
Kleickmann, T., & Anders, Y. (2011). Lernen an der Universität. In M. Kunter, J. Baumert, , U. Klusmann, S. Krauss, & (Eds.), Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV (pp. 305–315). Waxmann.
Buchkapitel
Klusmann, U. (2011). Individuelle Voraussetzungen von Lehrkräften. In M. Kunter, J. Baumert, , U. Klusmann, S. Krauss, & (Eds.), Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV (pp. 298–304). Waxmann.
Buchkapitel
Klusmann, U. (2011). Allgemeine berufliche Motivation und Selbstregulation. In M. Kunter, J. Baumert, , U. Klusmann, S. Krauss, & (Eds.), Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV (pp. 277–294). Waxmann.
Buchkapitel
Klusmann, U. (2011). Belastung und Beanspruchung im Lehrerberuf: Zwischen beruflicher Praxis und interdisziplinären Forschungsansätzen. In , , & (Eds.), Handbuch der Forschung zum Lehrerberuf (pp. 814–820). Waxmann.
Buchkapitel
Krappmann, L. (2011). Wie arbeiten zivilgesellschaftliche Akteure aus dem Bereich Kinderrechte mit Monitoringeinrichtungen zusammen? In (Ed.), Grundrechtsmonitoring: Chancen und Grenzen außergerichtlichen Menschenrechtsschutzes (pp. 161–176). Nomos.
Buchkapitel
Krappmann, L. (2011). Generationenvermittlung und Kinderrechte: Vorwort. In (Ed.), Generationenvermittlung in der Grundschule: Ende der Kindgemäßheit? (pp. 7–15). Klinkhardt.
Buchkapitel
Krappmann, L. (2011). Nachwort: Es geht nicht ohne Monitoring. In (Ed.), Focus Monitoring: Wie Kinderrechte nachhaltig umzusetzen sind (pp. 121–124). Lit.