Zeitschriftenartikel (5384)

2005
Zeitschriftenartikel
Lüdtke, O., Köller, O., Marsh, H. W., & Trautwein, U. (2005). Teacher frame of reference and the big-fish-little-pond effect. Contemporary Educational Psychology, 30, 263–285. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2004.10.002
Zeitschriftenartikel
Maaz, K., & Waleschkowski, U. (2005). Erlebnispädagogik im Stadtteil. Deutsche Jugend: Zeitschrift für die Jugendarbeit, 53(7/8), 309–316.
Zeitschriftenartikel
Machery, E. (2005). You don't know how you think: Introspection and language of thought. The British Journal for the Philosophy of Science, 56, 469–485. https://doi.org/10.1093/bjps/axi130
Zeitschriftenartikel
Marsh, H. W., Trautwein, U., Lüdtke, O., Köller, O., & Baumert, J. (2005). Academic self-concept, interest, grades and standardized test scores: Reciprocal effects models of causal ordering. Child Development, 76(2), 397–416.
Zeitschriftenartikel
Mata, J., Dieckmann, A., & Gigerenzer, G. (2005). Verständliche Risikokommunikation, leicht gemacht - oder: wie man verwirrende Wahrscheinlichkeitsangaben vermeidet [Comprehensible risk communication made easy - or: how to avoid confusing probability statements]. Zeitschrift für Allgemeinmedizin, 81, 537–541. https://doi.org/10.1055/s-2005-918154
Zeitschriftenartikel
Mata, R., Wilke, A., & Todd, P. M. (2005). Adding the missing link back into mate choice research. Behavioral and Brain Sciences, 28(2), 289–289.
Zeitschriftenartikel
McArdle, J. J., Small, B. J., Bäckman, L., & Fratiglioni, L. (2005). Longitudinal models of growth and survival applied to the early detection of Alzheimer's disease. Journal of Geriatric Psychiatry and Neurology, 18, p. 234-p. 241. https://doi.org/10.1177/0891988705281879
Zeitschriftenartikel
McGinnity, F., Mertens, A., & Gundert, S. (2005). A bad start? Fixed-term contracts and the transition from education to work in West Germany. European Sociological Review, 21(4), 359–374. https://doi.org/10.1093/esr/jci025
Zeitschriftenartikel
Mertens, A., & McGinnity, F. (2005). A "two-tier" labour market for fixed-term jobs? Evaluating evidence from West Germany using quantile regression. Schmollers Jahrbuch, 125(1), 75–85.
Zeitschriftenartikel
Muramatsu, R., & Hanoch, Y. (2005). Emotions as a mechanism for boundedly rational agents: the fast and frugal way. Journal of Economic Psychology, 26(2), 201–221. https://doi.org/10.1016/j.joep.2004.03.001
Zeitschriftenartikel
Nagy, G., Köller, O., & Heckhausen, J. (2005). Der Übergang von der Schule in die berufliche Erstausbildung: wer die Sorgen scheut, wird von ihnen ereilt. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 37(3), p. 156-p. 167. https://doi.org/10.1026/0049-8637.37.3.156
Zeitschriftenartikel
Oesterreich, D. (2005). Flight into security: a new approach and measure of the authoritarian personality. Political Psychology, 26(2), 275–297.
Zeitschriftenartikel
Pfahl, L., & Powell, J. J. W. (2005). Die Exklusion von Schüler/innen mit sonderpädagogischem Förderbedarf: ein Beitrag zur Debatte um nationale Bildungsstandards und die Schule für alle. Gemeinsam leben: Zeitschrift für Integrative Erziehung, 13(2), 68–78.
Zeitschriftenartikel
Pollmann-Schult, M., & Büchel, F. (2005). Unemployment benefits, unemployment duration, and subsequent job quality: evidence from West Germany. Acta Sociologica, 48(1), 36–38.
Zeitschriftenartikel
Powell, J. J. W. (2005). Sonderpädagogische Fördersysteme im 20. Jahrhundert: ein deutsch-amerikanischer Vergleich. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete (VHN), 2, p. 166-p. 168.
Zeitschriftenartikel
Prenzel, M., & Baumert, J. (2005). Editorial: [Schwerpunkt: PISA-E]. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 8(4), 485–486.
Zeitschriftenartikel
Raab, M., & Green, N. (2005). Motion as input: a functional explanation of movement effects on cognitive processes. Perceptual and Motor Skills, 100(2), 333–348.
Zeitschriftenartikel
Raz, N., Lindenberger, U., Rodrigue, K. M., Kennedy, K. M., Head, D., Williamson, A., Dahle, C., Gerstorf, D., & Acker, J. D. (2005). Regional brain changes in aging healthy adults: General trends, individual differences and modifiers. Cerebral Cortex, 2005, 1–14. https://doi.org/10.1093/cercor/bhi044
Zeitschriftenartikel
Rehmann, J., & Herlitz, A. (2005). Higher face recognition ability in girls: Magnified by own-sex and own-ethnicity bias. Memory, 14(3), 289–296. https://doi.org/10.1080/09658210500233581
Zeitschriftenartikel
Reimer, T., & Hoffrage, U. (2005). Can simple group heuristics detect hidden profiles in randomly generated environments? Swiss Journal of Psychology, 64(1), 21–37. https://doi.org/10.1024/1421-0185.64.1.21
Zur Redakteursansicht