Buchkapitel (2688)

1998
Buchkapitel
Little, T. D. (1998). Sociocultural influences on the development of children's action-control beliefs. In J. Heckhausen & C. S. Dweck (Eds.), Motivation and self-regulation across the life span (pp. 281–315). Cambridge University Press.
Buchkapitel
Maas, I. (1998). Coding Dutch occupations into ISCO68: The 500 most frequent male occupations in the HSN-Utrecht data set. In M. H. D. van Leeuwen, I. Maas, & A. Miles (Eds.), Historical international standard coding of occupations: Status quo after coding 500 frequent mal occupations (pp. 95–117). Max Planck Institute for Human Development.
Buchkapitel
Maas, I., & van Leeuwen, M. H. D. (1998). HISCO coding principles: Status quo after having coded the 500 most frequent male occupations in historical data sets from Belgium, Canada, England, France, the Netherlands and Sweden. In M. H. D. van Leeuwen, I. Maas, & A. Miles (Eds.), Historical international standard coding of occupations: Status quo after coding 500 frequent mal occupations (pp. 5–24). Max Planck Institute for Human Development.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1998). Lebensverlauf. In B. Schäfers & W. Zapf (Eds.), Handwörterbuch zur Gesellschaft Deutschlands (pp. 438–451). Leske + Budrich.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1998). James Colemans Untersuchungen zum amerikanischen Bildungswesen und ihr Verhältnis zu seiner Handlungs- und Gesellschaftstheorie. In H. P. Müller & M. Schmid (Eds.), Norm, Herrschaft und Vertrauen: Beiträge zu James S. Colemans Grundlagen der Sozialtheorie (pp. 180–192). Westdeutscher Verlag.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1998). Causality, comparisons and bad practices in empirical social research: A comment on Stanley Lieberson's chapter. In H.-P. Blossfeld & G. Prein (Eds.), Rational choice theory and large-scale data analysis (pp. 146–157). Westview Press.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1998). German survivors of World War II: The impact on the life course of the collective experience of birth cohorts. In U. Gerhardt (Ed.), German Sociology (Vol. 61, pp. 207–221). The Continuum Publishing Company.
Buchkapitel
Mayer, K. U., & Müller, W. (1998). Elörelépés a társadalmi mobilitás kutatásában? In R. Péter (Ed.), Társadalmi Mobilitás: Hagyományos és új megközelitések (pp. 154–166). Yj Mandátum Könyvkiadó.
Buchkapitel
Oesterreich, D. (1998). Lernziel: Die deutsche Nation: Expertenbefragung zu den Zielen politischer Bildung in der Sekundarstufe I. In F. E. Anhelm (Ed.), Globalisierung am Horizont politischen Lernens (pp. 147–163). Evangelische Akademie.
Buchkapitel
Oesterreich, D. (1998). Authoritarianism and right-wing extremism among German youth: Evidence from three empirical studies. In M. Watts (Ed.), Cross-cultural perspectives on youth and violence (pp. 39–51). JAI Press.
Buchkapitel
Savelsbergh, E. R., Jong, T. de, & Ferguson-Hessler, M. G. M. (1998). Competence-related differences in problem representations: A study in physics problem solving. In M. W. Van Someren, P. Reimann, H. P. A. Boshuizen, & T. De Jong (Eds.), Learning with multiple representations (pp. 263–282). Elsevier Science.
Buchkapitel
Schiefele, U., & Köller, O. (1998). Intrinsische und extrinsische Motivation. In D. H. Rost (Ed.), Handwörterbuch Pädagogische Psychologie (pp. 193–197). Beltz.
Buchkapitel
Schnabel, K.-U. (1998). TIMSS - Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht im internationalen Vergleich - Wie können Schulen und Lehrer reagieren? In Verband Bildung und Erziehung e.V. (Ed.), Wie wird Deutschlands Bildung fit für die Zukunft? (pp. 24–33). Verband Bildung und Erziehung.
Buchkapitel
Schnabel, K.-U. (1998). Schuleffekte. In D. H. Rost (Ed.), Handwörterbuch Pädagogische Psychologie (pp. 431–435). Beltz.
Buchkapitel
Schnabel, K. U. (1998). Einführung in die Mehrebenenanalyse. In E. Witruk (Ed.), Differentielle Lernpsychologie: Grundlagen und Anwendungsfehler (pp. 163–170). Leipziger Universitätsverlag.
Buchkapitel
Schulz, R., & Heckhausen, J. (1998). Emotion and control: A life-span perspective. In Annual review of gerontology and geriatrics (Vol. 17, pp. 185–205). Springer.
Buchkapitel
Schümer, G. (1998). Vzdelávání v oblasti matematiky v Japonsku, Spojených státech a v Nemecku: Posuzování obtíznosti a hodnocení vzdelávací úcinnosti. In S. Navratil & J. Van Buer (Eds.), Rozvoj autonomie skol: Podmínsky, prostredky, evaluace (pp. 111–123). Univerzita J. E. Purkyne.
Buchkapitel
Schütze, Y., & Wagner, M. (1998). Verwandtschaft - Begriff und Tendenzen der Forschung. In M. Wagner & Y. Schütze (Eds.), Verwandtschaft: Sozialwissenschaftliche Beiträge zu einem vernachlässigten Thema (pp. 7–16). Enke.
Buchkapitel
Solga, H. (1998). The necessity of increasing differentiation at German universities: A model proposed by young scientists, doctoral and graduate students. In J. A. Dormandy & J. Mittelstraß (Eds.), The future role at the universities in the scientific and academic system (pp. 37–41). Ernst Schering Research Foundation.
Buchkapitel
Solga, H. (1998). The fate of the East German upper service class after 1989: Types of system transformation and changes in elite recruitment. In I. Srubar (Ed.), Eliten, politische Kultur und Privatisierung in Ostdeutschland, Tschechien und Mitteleuropa (pp. 97–117). Universitätsverlag Konstanz.
Zur Redakteursansicht