Buchkapitel (2616)

1983
Buchkapitel
Baltes, P. B. (1983). Life-span developmental psychology: Observations on history and theory revisited. In R. M. Lerner (Ed.), Developmental psychology: Historical and philosophical perspectives (pp. 79–111). Erlbaum.
Buchkapitel
Baltes, P. B., & Sowarka, D. (1983). Entwicklungspsychologie und Entwicklungsbegriff. In R. K. Silbereisen & L. Montada (Eds.), Entwicklungspsychologie: Ein Handbuch in Schlüsselbegriffen (pp. 11–20). Urban & Schwarzenberg.
Buchkapitel
Baumert, J. (1983). In-service-teacher-training and curriculum development as preparation for expansion of the comprehensive school in Berlin: A case study. In W.-P. Teschner, T. Harbo, B. Gran, & H. Haft (Eds.), In-service-teacher-training models, methods and criteria of its evaluation (pp. 39–57). Swets & Zeitlinger.
Buchkapitel
Edelstein, W. (1983). Cultural constraints on development and the vicissitudes of progress. In F. S. Kessel & A. W. Siegel (Eds.), The child and other cultural inventions (pp. 48–81). Praeger.
Buchkapitel
Mayer, K. U., & Papastefanou, G. (1983). Arbeitseinkommen im Lebensverlauf: Probleme der retrospektiven Erfassung und empirische Materialien. In W. Schmähl (Ed.), Ansätze der Lebenseinkommensanalyse (pp. 101–122). Mohr.
1982
Buchkapitel
Baltes, M. M., & Baltes, P. B. (1982). Microanalytical research on environmental factors and plasticity in psychological aging. In T. M. Field, A. Huston, H. C. Quay, L. Troll, & G. E. Finley (Eds.), Review of human development (pp. 524–539). Wiley.
Buchkapitel
Baltes, P. B. (1982). Life-span developmental psychology: Some converging observations on history and theory. In K. W. Schaie & J. Geiwitz (Eds.), Readings in adult development and aging (pp. 12–25). Little, Brown and Co.
Buchkapitel
Baltes, P. B., & Willis, S. L. (1982). Plasticity and enhancement of intellectual functioning in old age: Penn State's Adult Development and Enrichment Project (ADEPT). In F. I. M. Craik & S. Trehub (Eds.), Aging and cognitive processes (pp. 353–389). Plenum Press.
Buchkapitel
Edelstein, W., & Keller, M. (1982). Perspektivität und Interpretation: Zur Entwicklung des sozialen Verstehens. In W. Edelstein & M. Keller (Eds.), Perspektivität und Interpretation: Beiträge zur Entwicklung des sozialen Verstehens (pp. 9–43). Suhrkamp.
Buchkapitel
Edelstein, W., Keller, M., & Wahlen, K. (1982). Entwicklung sozial-kognitiver Prozesse: Eine theoretische und empirische Rekonstruktion. In D. Geulen (Ed.), Perspektivenübernahme und soziales Handeln: Texte zur sozial-kognitiven Entwicklung (pp. 181–204). Suhrkamp.
Buchkapitel
Willis, S. L., & Baltes, P. B. (1982). Intelligence in adulthood and aging: Contemporary issues. In K. W. Schaie & J. Geiwitz (Eds.), Readings in adult development and aging (pp. 203–220). Little, Brown and Co.
Buchkapitel
Willis, S. L., Blieszner, R., & Baltes, P. B. (1982). Intellectual training research in aging: Modification of performance on the fluid ability of figural relations. In K. W. Schaie & J. Geiwitz (Eds.), Readings in adult development and aging (pp. 313–325). Little, Brown and Co.
1981
Buchkapitel
Baumert, J. (1981). Schule. In M. Greiffenhagen, S. Greiffenhagen, & R. Prätorius (Eds.), Handwörterbuch zur politischen Kultur der Bundesrepublik Deutschland: Ein Lehr- und Nachschlagewerk (pp. 438–444). Westdeutscher Verlag.
Buchkapitel
Willis, S. L., Baltes, P. B., & Cornelius, S. W. (1981). Development and modifiability of adult intellectual performance: An examination of cognitive intervention in later adulthood. In M. P. Friedman, J. P. Das, & N. O'Connor (Eds.), Intelligence and learning (pp. 169–178). Plenum Press.
1980
Buchkapitel
Baltes, P. B., Cornelius, S. W., Spiro, A., Nesselroade, J. R., Willis, S. L., & Reinert, G. (1980). Integration versus Differenzierung von fluider und kristalliner Intelligenz im Alter [Integration versus differentiation of fluid-crystallized intelligence in old age]. In L. Montada (Ed.), Entwicklungspsychologie und Psychologieentwicklung: Symposium zum Gedenken an Günther Reinert, 23. Mai 1980 (pp. 40–64). Universität, Fachbereich I, Psychologie.
Buchkapitel
Baumert, J. (1980). Aspekte der Schulorganisation und Schulverwaltung. In J. Baumert, A. Leschinsky, J. Naumann, J. Raschert, P. Siewert, D. Hopf, H. Köhler, L. Krappmann, G. Pfeffer, & L. Trommer (Eds.), Bildung in der Bundesrepublik Deutschland: Vol. 1. Entwicklungen seit 1950 (pp. 589–748). Rowohlt.
Buchkapitel
Edelstein, W. (1980). Einige Gedanken zum Verhältnis von Wissenschaft und Alltagswissen in der Praxis der Entwicklungsarbeit. In G. Grohs, J. Schwerdtfeger, & T. Strohm (Eds.), Kulturelle Identität im Wandel: Beiträge zum Verhältnis von Bildung, Entwicklung und Religion ; Dietrich Goldschmidt zum 65. Geburtstag (pp. 201–210). Klett-Cotta.
Buchkapitel
Edelstein, W., Keller, M., & Wahlen, K. (1980). Kognition und soziale Kognition: Eine Analyse von Beziehungsmustern. In R. K. Silbereisen (Ed.), Bericht über die 4. Tagung für Entwicklungspsychologie (pp. 437–438). Technische Universität, Referat für Aussenbeziehungen.
1979
Buchkapitel
Baumert, J. (1979). Begleitforschung im Sekundarbereich Eins: Drei Fallstudien über Begleituntersuchungen zur Unterrichtsdifferenzierung in Gesamtschulen. In W. Mitter, H. Weishaupt, J. Baumert, K.-D. Heymann, P. Seidl, & W.-P. Teschner (Eds.), Strategien und Organisationsformen der Begleitforschung: Fallstudien über Begleituntersuchungen im Bildungswesen (pp. 1–65). Beltz.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1979). Class formation and social reproduction. In J. Berting, F. Geyer, & R. Jurkovich (Eds.), Problems in international comparative research in the social sciences: Papers from a symposium on the Theory and Methods of International Comparative Research in the Social Scienes (pp. 37–56). Pergamon Press.
Zur Redakteursansicht