Buchkapitel (2614)

1987
Buchkapitel
Edelstein, W. (1987). Stór skóli - lítill skóli [Big school - small school]. In B. Johnsen, G. G. Óskarsdóttir, & S. Magnússon (Eds.): Litríkt land - lifandi skóli: Skólafólk skrifar til heidurs Gudmundi Magnússyni freadslusjóra sextugum 9. janúar 1986 (pp. 82–94). Idunn.
Buchkapitel
Edelstein, W. (1987). Tvenns konar bernska: Getgátur um samfélagslega mótun vitsmunanna og áhrif hennar á nám og proska [Two types of childhood: Some assumptions about the socialization of cognition and its influence on learning and development]. In Gefid og pegid: Afmaelisrit til heidurs Brodda Jóhannessyni sjötugum (pp. 366–386). Idunn.
Buchkapitel
Kliegl, R., & Baltes, P. B. (1987). Theory-guided analysis of mechanisms of development and aging through testing-the-limits and research on expertise. In C. Schooler & K. W. Schaie (Eds.), Cognitive functioning and social structure over the life course (pp. 95–119). Ablex Publishing.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1987). Qualifikationsstrukturen aus soziologischer Sicht: Thesen und Materialien zu dem Problem der Abgrenzung und empirischen Erhebung von äquivalenten Qualifikations- und Tätigkeitsniveaus für unterschiedliche Beschäftigungsgruppen. In Bundesminister für Arbeit und Sozialordnung (Ed.), Erhebung und Analyse der Alterseinkommen in der Bundesrepublik Deutschland (pp. 347–369).
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1987). Zum Verhältnis von Theorie und empirischer Forschung zur sozialen Ungleichheit. In B. Giesen & H. Haferkamp (Eds.), Soziologie der sozialen Ungleichheit (pp. 370–392). Westdeutscher Verlag.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1987). Lebenslaufforschung. In W. Voges (Ed.), Methoden der Biographie- und Lebenslaufforschung (pp. 51–73). Leske + Budrich.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1987). Mobilität. In Görres-Gesellschaft (Ed.), Staatslexikon: Recht, Wirtschaft, Gesellschaft (Vol. 3, pp. 1191–1195). Herder.
1986
Buchkapitel
Baltes, P. B. (1986). Notes on the concept of intelligence. In R. J. Sternberg & D. K. Detterman (Eds.), What is intelligence? Contemporary viewpoints on its nature and definition (pp. 23–27). Ablex Publishing.
Buchkapitel
Baltes, P. B., Dittmann-Kohli, F., & Dixon, R. A. (1986). Multidisciplinary propositions on the development of intelligence during the adulthood and old age. In A. B. Soerensen, F. E. Weinert, & L. R. Sherrod (Eds.), Human development and the life course: Multidisciplinary perspectives (pp. 467–507). Erlbaum.
Buchkapitel
Baltes, P. B. (1986). Focus on the psychologist: Paul B. Baltes: [Autobiographical statement]. In R. M. Lerner, P. C. Kendall, D. T. Miller, D. F. Hultsch, & R. A. Jensen (Eds.), Psychology (pp. 357–357). Macmillan Publishing Company.
Buchkapitel
Dixon, R. A., & Baltes, P. B. (1986). Toward life-span research on the functions and pragmatics of intelligence. In R. J. Sternberg & R. K. Wagner (Eds.), Practical intelligence: Nature and origins of competence in the everyday world (pp. 203–235). Cambridge University Press.
Buchkapitel
Edelstein, W. (1986). Moralische Intervention in der Schule: Skeptische Überlegungen. In F. Oser, R. Fatke, & O. Hoeffe (Eds.), Transformation und Entwicklung: Grundlagen der Moralerziehung (pp. 327–349). Suhrkamp.
Buchkapitel
Edelstein, W. (1986). Psychologische Perspektiven in der Friedensforschung. In Bericht über den 35. Kongreß der Deutschen Gesellschaft für Psychologie in Heidelberg 1986 (Vol. 1, p. 572). Hogrefe.
Buchkapitel
Edelstein, W., Keller, M., Essen, C. von, & Mönnig, M. (1986). Moralische Sensibilität, Handlungsentscheidung und moralische Konsistenz. In F. Oser, W. Althof, & D. Garz (Eds.), Moralische Zugänge zum Menschen - Zugänge zum moralischen Menschen (pp. 44–66). Kindt.
Buchkapitel
Keller, M., & Edelstein, W. (1986). Beziehungsverständnis und moralische Reflexion: Eine entwicklungspsychologische Untersuchung. In W. Edelstein & G. Nunner-Winkler (Eds.), Zur Bestimmung der Moral: Philosophische und sozialwissenschaftliche Beiträge zur Moralforschung (pp. 321–346). Suhrkamp.
Buchkapitel
Kliegl, R., Smith, J., & Baltes, P. B. (1986). Testing-the-limits, expertise, and memory in adulthood and old age. In F. Klix & H. Hagendorf (Eds.), Human memory and cognitive capabilities: Mechanisms and performances: Part A (pp. 395–407). North-Holland.
Buchkapitel
Mayer, K. U., & Müller, W. (1986). The state and the structure of the life course. In A. B. Soerensen, F. E. Weinert, & L. R. Sherrod (Eds.), Human development and the life course: Multidisciplinary perspectives (pp. 217–245). Erlbaum.
Buchkapitel
Mayer, K. U., & Wagner, M. (1986). Der Auszug von Kindern aus dem elterlichen Haushalt: Ein Erklärungsmodell für die Geburtsjahrgänge 1929-31, 1939-41 und 1949-51. In K. F. Zimmermann (Ed.), Demographische Probleme der Haushaltökonomie (pp. 2–42). Brockmeyer.
Buchkapitel
Roeder, P. M., Baumert, J., Sang, F., & Schmitz, B. (1986). Über Zusammenhänge zwischen Zensur und Testleistung. In H. Petillon, A. Auffenfeld, & B. Wolf (Eds.), Schülergerechte Diagnose: Theoretische und empirische Beiträge zur pädagischen Diagnostik ; Festschrift zum 60. Geburtstag von Karlheinz Ingenkamp (pp. 31–59). Beltz.
Buchkapitel
Sowarka, D., & Baltes, P. B. (1986). Intelligenzentwicklung. In W. Sarges & R. Fricke (Eds.), Psychologie für die Erwachsenenbildung, Weiterbildung (pp. 262–272). Hogrefe.
Zur Redakteursansicht