Buchkapitel (2726)

2010
Buchkapitel
von Oertzen, T., Ghisletta, P., & Lindenberger, U. (2010). Simulating statistical power in latent growth curve modeling: A strategy for evaluating age-based changes in cognitive resources. In M. W. Crocker & J. Siekmann (Eds.), Resource-adaptive cognitive processes (pp. 95–117). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-540-89408-7_6
Buchkapitel
Wagner, G. G., Motel-Klingebiel, A., Spieß, C. K., & Wagner, M. (2010). Wirtschaftliche Lage und wirtschaftliches Handeln alter Menschen. In U. Lindenberger, J. Smith, K. U. Mayer, & P. B. Baltes (Eds.), Die Berliner Altersstudie (3rd ext. ed., pp. 301–323). Akademie Verlag.
Buchkapitel
Wagner, M., Schütze, Y., & Lang, F. R. (2010). Soziale Beziehungen alter Menschen. In U. Lindenberger, J. Smith, K. U. Mayer, & P. B. Baltes (Eds.), Die Berliner Altersstudie (3rd ext. ed., pp. 325–343). Akademie-Verlag.
Buchkapitel
Wardhaugh, J., Leiserowitz, R., & Bailey, C. (2010). Intellectual dissidents and the construction of European spaces, 1918-1988. In M. Conway & K. K. Patel (Eds.), Europeanization in the twentieth century: Historical approaches (pp. 21–43). Palgrave Macmillan.
Buchkapitel
Watermann, R., & Maaz, K. (2010). Soziale Herkunft und Hochschulzugang - Eine Überprüfung der Theorie des geplanten Verhaltens. In W. Bos, E. Klieme, & O. Köller (Eds.), Schulische Lerngelegenheiten und Kompetenzentwicklung: Festschrift für Jürgen Baumert (pp. 311–329). Waxmann.
Buchkapitel
Wirth, H., Gresch, C., Müller, W., Pollak, R., & Weiss, F. (2010). Measuring social class: The case of Germany. In D. Rose & E. Harrison (Eds.), Social class in Europe: An introduction to the European socio-economic classification (pp. 114–137). Routledge.
Buchkapitel
Zalfen, S. (2010). Die Hauptstadt in Szene setzen: Die Berliner Opernlandschaft als Repräsentationsraum nach 1989. In S. O. Müller, P. Ther, J. Toelle, & G. zur Nieden (Eds.), Die Oper im Wandel der Gesellschaft: Kulturtransfers und Netzwerke des Musiktheaters im modernen Europa (pp. 115–136). Oldenbourg.
Buchkapitel
Zhu, L., Keller, M., Gummerum, M., & Takezawa, M. (2010). A cross-cultural perspective on the development of sharing behavior. In R. Schwarzer & P. A. Frensch (Eds.), nternational perspectives on psychological science: Vol. 2. Personality, human development, and culture (pp. 141–154). Psychology Press.
2009
Buchkapitel
Baltes, P. B. (2009). Das hohe Alter - mehr Bürde oder Würde. In K. Kochsiek (Ed.), Altern und Gesundheit (pp. 241–246). Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina.
Buchkapitel
Baumert, J. (2009). International comparisons: Strengths and weaknesses - and how to overcome the weaknesses. In F. K. Oser, U. Renold, E. G. John, E. Winther, & S. Weber (Eds.), VET boost: Towards a theory of professional competencies. Essays in honor of Frank Achtenhagen (pp. 25–37). Sense Publishers.
Buchkapitel
Besser, M., & Krauss, S. (2009). Zur Professionalität als Expertise. In O. Zlatkin-Troitschanskaia, K. Beck, D. Sembill, R. Nickolaus, & R. Mulder (Eds.), Lehrprofessionalität: Bedingungen, Genese, Wirkungen und ihre Messung (pp. 71–82). Beltz.
Buchkapitel
Brighton, H. J., & Todd, P. M. (2009). Situating rationality: Ecologically rational decision making with simple heuristics. In P. Robbins & M. Aydede (Eds.), The Cambridge handbook of situated cognition (pp. 322–346). Cambridge University Press.
Buchkapitel
Conlin, J. A. (2009). Getting around: Making fast and frugal navigation decisions. In M. Raab, J. G. Johnson, & H. R. Heekeren (Eds.), Mind and motion: The bidirectional link between thought and action (pp. 109–117). Elsevier. https://doi.org/10.1016/S0079-6123(09)01310-7
Buchkapitel
DeCaro, D. A., Bar-Eli, M., Conlin, J. A., Diederich, A., Johnson, J. G., & Plessner, H. (2009). How do motoric realities shape, and become shaped by, the way people evaluate and select potential courses of action? Toward a unitary framework of embodied decision making. In M. Raab, J. G. Johnson, & H. R. Heekeren (Eds.), Mind and motion: The bidirectional link between thought and action (pp. 189–203). Elsevier. https://doi.org/10.1016/S0079-6123(09)01316-8
Buchkapitel
Demaine, E. D., Demaine, M. L., Fleischer, R., Hearn, R. A., & von Oertzen, T. (2009). The complexity of Dyson Telescopes puzzle. In M. H. Albert & R. J. Nowakowski (Eds.), Games of no chance 3 (pp. 271–285). Cambridge University Press.
Buchkapitel
Ebner, N. C., & Freund, A. M. (2009). Annäherungs- vs. Vermeidungsmotivation. In V. Brandstätter & J. H. Otto (Eds.), Handbuch der Psychologie: Vol. 11. Handbuch der Allgemeinen Psychologie: Motivation und Emotion (pp. 72–78). Hogrefe.
Buchkapitel
Edelstein, W. (2009). Partizipation und Demokratielernen in der Ganztagsschule. In S. Appel, H. Ludwig, U. Rother, & G. Rutz (Eds.), Leben - Lernen - Leisten (pp. 80–93). Wochenschau-Verlag.
Buchkapitel
Edelstein, W. (2009). Zur Demokratie erziehen: Werte und Kompetenzen für eine zukunftsfähige Schule. In S. Arnz, G. Becker, R. Christiani, M. Wellenreuther, & B. Wischer (Eds.), Erziehen - Klassen leiten (pp. 7–11). Friedrich.
Buchkapitel
Edelstein, W. (2009). Demokratie als Praxis und Demokratie als Wert. In W. Edelstein, S. Frank, & A. Sliwka (Eds.), Praxisbuch Demokratiepädagogik: Sechs Bausteine für die Unterrichtsgestaltung und den Schulalltag (pp. 7–19). Beltz.
Buchkapitel
Eitler, P. (2009). Stern(s)stunden der Sachlichkeit: Tierfilm und Tierschutz nach "1968". In M. Möhring, M. Perinelli, & O. Stieglitz (Eds.), Tiere im Film: Eine Menschheitsgeschichte der Moderne (pp. 115–126). Böhlau.
Zur Redakteursansicht