Buchkapitel (2726)
2010
Buchkapitel
von Oertzen, T., Ghisletta, P., & Lindenberger, U. (2010). Simulating statistical power in latent growth curve modeling: A strategy for evaluating age-based changes in cognitive resources. In & (Eds.), Resource-adaptive cognitive processes (pp. 95–117). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-540-89408-7_6
Buchkapitel
Wagner, G. G., , , & Wagner, M. (2010). Wirtschaftliche Lage und wirtschaftliches Handeln alter Menschen. In U. Lindenberger, J. Smith, K. U. Mayer, & P. B. Baltes (Eds.), Die Berliner Altersstudie (3rd ext. ed., pp. 301–323). Akademie Verlag.
Buchkapitel
Wagner, M., Schütze, Y., & Lang, F. R. (2010). Soziale Beziehungen alter Menschen. In U. Lindenberger, J. Smith, K. U. Mayer, & P. B. Baltes (Eds.), Die Berliner Altersstudie (3rd ext. ed., pp. 325–343). Akademie-Verlag.
Buchkapitel
Bailey, C. (2010). Intellectual dissidents and the construction of European spaces, 1918-1988. In & (Eds.), Europeanization in the twentieth century: Historical approaches (pp. 21–43). Palgrave Macmillan.
, , &
Buchkapitel
Watermann, R., & Maaz, K. (2010). Soziale Herkunft und Hochschulzugang - Eine Überprüfung der Theorie des geplanten Verhaltens. In W. Bos, E. Klieme, & O. Köller (Eds.), Schulische Lerngelegenheiten und Kompetenzentwicklung: Festschrift für Jürgen Baumert (pp. 311–329). Waxmann.
Buchkapitel
Gresch, C., , , & (2010). Measuring social class: The case of Germany. In & (Eds.), Social class in Europe: An introduction to the European socio-economic classification (pp. 114–137). Routledge.
,
Buchkapitel
Zalfen, S. (2010). Die Hauptstadt in Szene setzen: Die Berliner Opernlandschaft als Repräsentationsraum nach 1989. In S. O. Müller, , , & (Eds.), Die Oper im Wandel der Gesellschaft: Kulturtransfers und Netzwerke des Musiktheaters im modernen Europa (pp. 115–136). Oldenbourg.
Buchkapitel
Keller, M., Gummerum, M., & Takezawa, M. (2010). A cross-cultural perspective on the development of sharing behavior. In & P. A. Frensch (Eds.), nternational perspectives on psychological science: Vol. 2. Personality, human development, and culture (pp. 141–154). Psychology Press.
, 2009
Buchkapitel
Baltes, P. B. (2009). Das hohe Alter - mehr Bürde oder Würde. In (Ed.), Altern und Gesundheit (pp. 241–246). Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina.
Buchkapitel
Baumert, J. (2009). International comparisons: Strengths and weaknesses - and how to overcome the weaknesses. In , , , , & (Eds.), VET boost: Towards a theory of professional competencies. Essays in honor of Frank Achtenhagen (pp. 25–37). Sense Publishers.
Buchkapitel
Besser, M., & Krauss, S. (2009). Zur Professionalität als Expertise. In , , , , & (Eds.), Lehrprofessionalität: Bedingungen, Genese, Wirkungen und ihre Messung (pp. 71–82). Beltz.
Buchkapitel
Brighton, H. J., & Todd, P. M. (2009). Situating rationality: Ecologically rational decision making with simple heuristics. In & (Eds.), The Cambridge handbook of situated cognition (pp. 322–346). Cambridge University Press.
Buchkapitel
Conlin, J. A. (2009). Getting around: Making fast and frugal navigation decisions. In M. Raab, J. G. Johnson, & H. R. Heekeren (Eds.), Mind and motion: The bidirectional link between thought and action (pp. 109–117). Elsevier. https://doi.org/10.1016/S0079-6123(09)01310-7
Buchkapitel
Conlin, J. A., , Johnson, J. G., & (2009). How do motoric realities shape, and become shaped by, the way people evaluate and select potential courses of action? Toward a unitary framework of embodied decision making. In M. Raab, J. G. Johnson, & H. R. Heekeren (Eds.), Mind and motion: The bidirectional link between thought and action (pp. 189–203). Elsevier. https://doi.org/10.1016/S0079-6123(09)01316-8
, ,
Buchkapitel
von Oertzen, T. (2009). The complexity of Dyson Telescopes puzzle. In & (Eds.), Games of no chance 3 (pp. 271–285). Cambridge University Press.
, , , , &
Buchkapitel
Ebner, N. C., & Freund, A. M. (2009). Annäherungs- vs. Vermeidungsmotivation. In & (Eds.), Handbuch der Psychologie: Vol. 11. Handbuch der Allgemeinen Psychologie: Motivation und Emotion (pp. 72–78). Hogrefe.
Buchkapitel
Edelstein, W. (2009). Partizipation und Demokratielernen in der Ganztagsschule. In , , , & (Eds.), Leben - Lernen - Leisten (pp. 80–93). Wochenschau-Verlag.
Buchkapitel
Edelstein, W. (2009). Zur Demokratie erziehen: Werte und Kompetenzen für eine zukunftsfähige Schule. In , , , , & (Eds.), Erziehen - Klassen leiten (pp. 7–11). Friedrich.
Buchkapitel
Edelstein, W. (2009). Demokratie als Praxis und Demokratie als Wert. In W. Edelstein, , & (Eds.), Praxisbuch Demokratiepädagogik: Sechs Bausteine für die Unterrichtsgestaltung und den Schulalltag (pp. 7–19). Beltz.
Buchkapitel
Eitler, P. (2009). Stern(s)stunden der Sachlichkeit: Tierfilm und Tierschutz nach "1968". In , , & (Eds.), Tiere im Film: Eine Menschheitsgeschichte der Moderne (pp. 115–126). Böhlau.