Buchkapitel (2726)
2011
Buchkapitel
Stevens, J. R., & (2011). Planning, memory, and decision making. In & (Eds.), Animal thinking: Contemporary issues in comparative cognition (pp. 121–147). MIT Press.
, , , , , , , , ,
Buchkapitel
Wagner, G. G. (2011). Innovative methods within the context of secondary data: Examples from household panel surveys. In , , , , , & (Eds.), Secondary data analysis: An introduction for psychologists (pp. 103–118). American Psychological Association.
, , &
Buchkapitel
Stevens, J. R. (2011). Mechanisms for decisions about the future. In & (Eds.), Animal thinking: Contemporary issues in comparative cognition (pp. 93–104). MIT Press.
Buchkapitel
Todd, P. M., , & Simao, J. (2011). Aggregate age-at-marriage patterns from individual mate-search heuristics. In G. Gigerenzer, R. Hertwig, & T. Pachur (Eds.), Heuristics: The foundations of adaptive behavior (pp. 747–759). Oxford University Press.
Buchkapitel
Müller, S. O. (2011). Introduction. In S. O. Müller & (Eds.), Imperial Germany revisited: Continuing debates and new perspectives (pp. 1–17). Berghahn.
, &
Buchkapitel
Verheyen, N. (2011). Alter(n) mit Gefühl. In U. Frevert, M. Scheer, A. Schmidt, P. Eitler, B. Hitzer, N. Verheyen, B. Gammerl, C. Bailey, & M. Pernau, Gefühlswissen: Eine lexikalische Spurensuche in der Moderne (pp. 153–178). Campus Verlag.
Buchkapitel
Verheyen, N. (2011). Loving in Oblivion? Die Marginalisierung bürgerlicher Vaterliebe im Zeitalter der Professionalisierung: Eine kulturhistorische Skizze. In & (Eds.), Liebe in Zeiten pädagogischer Professionalisierung (pp. 157–175). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Buchkapitel
Voss, T., Kleickmann, T., Kunter, M., & Hachfeld, A. (2011). Überzeugungen von Mathematiklehrkräften. In M. Kunter, J. Baumert, , U. Klusmann, S. Krauss, & (Eds.), Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV (pp. 235–257). Waxmann.
Buchkapitel
Voss, T., & Kunter, M. (2011). Pädagogisch-psychologisches Wissen von Lehrkräften. In M. Kunter, J. Baumert, , U. Klusmann, S. Krauss, & (Eds.), Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV (pp. 193–214). Waxmann.
Buchkapitel
Wassmann, C. (2011). Evaluating threat, solving mazes, and having the blues: Gender differences in brain-imaging studies. In (Ed.), Gender and the science of difference: Cultural politics of contemporary science and medicine (pp. 67–87). Rutgers University Press.
Buchkapitel
Wassmann, C. (2011). Die Macht der Emotionen: Wie Gefühle unser Denken und Handeln bestimmen. In (Ed.), ISB-Jahrbuch 2010/11: Das Studienjahr 2010 im Internationalen Studienzentrum Berlin, Max-Kade-Haus (pp. 107–109). Studentenwerk Berlin.
Buchkapitel
Wegwarth, O., & Gigerenzer, G. (2011). Statistical illiteracy in doctors. In G. Gigerenzer & (Eds.), Better doctors, better patients, better decisions: Envisioning health care 2020 (pp. 137–151). MIT Press.
Buchkapitel
Krappmann, L. (2011). Foreword [from the UN Committee on the Rights of the Child]. In Governance fit for children: To what extent have the general measures of implementation of the CRC been realised in the UK (pp. 4–4). Save the Children UK.
, & 2010
Buchkapitel
Anders, Y., McElvany, N., & Baumert, J. (2010). Die Einschätzung lernrelevanter Schülermerkmale zum Zeitpunkt des Übergangs von der Grundschule auf die weiterführende Schule: Wie differenziert urteilen Lehrkräfte? In K. Maaz, J. Baumert, & (Eds.), Der Übergang von der Grundschule in die weiterführende Schule - Leistungsgerechtigkeit und regionale, soziale und ethnisch-kulturelle Disparitäten (pp. 313–330). BMBF.
Buchkapitel
Trautwein, U., , & Lüdtke, O. (2010). Wie gut prognostizieren subjektive Lehrerempfehlungen und schulische Testleistungen beim Übertritt die Mathematik- und Deutschleistung in der Sekundarstufe I? In J. Baumert, K. Maaz, & U. Trautwein (Eds.), Bildungsentscheidungen (pp. 352–372). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
,
Buchkapitel
Bailey, C. (2010). Honor bestowed and felt? "Verdienstorden" in the Federal Republic after 1945. In (Ed.), Politische Leidenschaften: Zur Verknüpfung von Macht, Emotion und Vernunft in Deutschland (pp. 61–78). Wallstein-Verlag.
Buchkapitel
Baltes, P. B., Mayer, K. U., , & (2010). Die Berliner Altersstudie (BASE): Überblick und Einführung. In U. Lindenberger, J. Smith, K. U. Mayer, & P. B. Baltes (Eds.), Die Berliner Altersstudie (3rd ext. ed., pp. 25–58). Akademie Verlag.
Buchkapitel
Baumert, J., & Maaz, K. (2010). Ziel und Anliegen der Studie. In K. Maaz, J. Baumert, & (Eds.), Der Übergang von der Grundschule in die weiterführende Schule - Leistungsgerechtigkeit und regionale, soziale und ethnisch-kulturelle Disparitäten (pp. 23–26). BMBF.
Buchkapitel
Baumert, J., & Maaz, K. (2010). Bildungsungleichheit und Bildungsarmut - Der Beitrag von Larce-Scale-Assessments. In & (Eds.), Bildungsverlierer: Neue Ungleichheiten (pp. 159–180). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Buchkapitel
Baumert, J., Maaz, K., Gresch, C., McElvany, N., Anders, Y., Jonkmann, K., Neumann, M., & Watermann, R. (2010). Der Übergang von der Grundschule in die weiterführende Schule - Leistungsgerechtigkeit und regionale, soziale und ethnisch-kulturelle Disparitäten: Zusammenfassung der zentralen Befunde. In K. Maaz, J. Baumert, & (Eds.), Der Übergang von der Grundschule in die weiterführende Schule - Leistungsgerechtigkeit und regionale, soziale und ethnisch-kulturelle Disparitäten (pp. 5–22). BMBF.