Zeitschriftenartikel (5074)

1988
Zeitschriftenartikel
Blossfeld, H.-P., & Mayer, K. U. (1988). Labor market segmentation in the Federal Republic of Germany: An empirical study of segmentation theories from a life course perspective. European Sociological Review, 4(2), 123–140.
Zeitschriftenartikel
Chapman, M., & Lindenberger, U. (1988). Functions, operations, and décalage in the development of transitivity. Developmental Psychology, 24, 542–551.
(Reprinted in Jean Piaget: Critical assessment. Vol. 2, pp. 158-181, by L. Smith, Ed., 1992, London: Routledge).
Zeitschriftenartikel
Edelstein, W. (1988). Stimulating moral development in the school: Possibilities and limitations. Education, 37, 7–29.
Zeitschriftenartikel
Skinner, E. A., Chapman, M., & Baltes, P. B. (1988). Children's beliefs about control, means-ends, and agency: Developmental differences during middle childhood. International Journal of Behavioral Development, 11(3), 369–388.
Zeitschriftenartikel
Skinner, E. A., Chapman, M., & Baltes, P. B. (1988). Control, means-ends, and agency beliefs: A new conceptualization and its measurement during childhood. Journal of Personality and Social Psychology, 54(1), 117–133.
1987
Zeitschriftenartikel
Baltes, P. B. (1987). Theoretical propositions of life-span developmental psychology: On the dynamics between growth and decline. Developmental Psychology, 23(5), 611–626.
Zeitschriftenartikel
Baltes, P. B., & Reese, H. W. (1987). Elämänkaaren Näkökulma Kehityspsykologiassa [The life-span perspective in developmental psychology]. Jyväskylän Yliopiston Psykologian Laitoksen Julkaisuja, 289, 113–165.
Zeitschriftenartikel
Baumert, J. (1987). Die Leistungen werden schlechter - oder? Bildungsexpansion und Wandel der Schülerschaft. Westermanns Pädagogische Beiträge, 39(9), 22–26.
Zeitschriftenartikel
Baumert, J., Schmitz, B., Sang, F., & Roeder, P. M. (1987). Zur Kompatibilität von Leistungsförderung und Divergenzminderung in Schulklassen. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 19(3), 249–265.
Zeitschriftenartikel
Brückner, E., & Mayer, K. U. (1987). Lebensgeschichte und Austritt aus der Erwerbstätigkeit im Alter: Am Beispiel der Geburtsjahrgänge 1919-21. Zeitschrift für Sozialisationsforschung und Erziehungssoziologie, 7(2), 101–116.
Zeitschriftenartikel
Edelstein, W. (1987). Förderung der moralischen Entwicklung in der Schule: Möglichkeiten und Grenzen. Zeitschrift für Pädagogik, 33(2), 185–205.
Zeitschriftenartikel
Kliegl, R., Smith, J., Heckhausen, J., & Baltes, P. B. (1987). Mnemonic training for the acquisition of skilled digit memory. Cognition and Instruction, 4, 203–223.
Zeitschriftenartikel
Mayer, K. U., & Carroll, G. R. (1987). Jobs and classes: Structural constraints on career mobility. European Sociological Review, 3(1), 14–38.
Zeitschriftenartikel
Wagner, G. G. (1987). Sport as a means for reducing the cost of illness: Some theoretical, statistical and empirical remarks. International Review for the Sociology of Sport, 22(3), 217–228.
1986
Zeitschriftenartikel
Baltes, P. B. (1986). L'arco della vita come prospettiva in psicologia evolutiva. Età Evolutiva, 23, 66–96.
Zeitschriftenartikel
Baltes, P. B. (1986). Theoretical propositions of life-span developmental psychology: On the dynamics between growth and decline [Chinese translation]. Information on Psychology, 3, 1–15.
Zeitschriftenartikel
Baltes, P. B., Dittmann-Kohli, F., & Kliegl, R. (1986). Reserve capacity of the elderly in aging-sensitive tests of fluid intelligence: Replication and extension. Psychology and Aging, 1, 172–177.
Zeitschriftenartikel
Baumert, J., Roeder, P. M., Sang, F., & Schmitz, B. (1986). Leistungsentwicklung und Ausgleich von Leistungsunterschieden in Gymnasialklassen. Zeitschrift für Pädagogik, 32(5), 639–660.
Zeitschriftenartikel
Carroll, G. R., & Mayer, K. U. (1986). Job-shift patterns in the Federal Republic of Germany: The effects of social class, industrial sector, and organizational size. American Sociological Review, 51, 323–341.
Zeitschriftenartikel
Edelstein, W. (1986). The rise and fall of the social science curriculum project in Iceland, 1974-1984: Reflections on reason and power in educational progress. Journal of Curriculum Studies, 19(1), 1–23.
Zur Redakteursansicht