Zeitschriftenartikel (215)

2014
Zeitschriftenartikel
Wegwarth, O. (2014). Transparent risk communication in cancer screening: Reveal when it's good and when it's not. Oncology Research and Treatment, 37(Suppl. 3), 6–7. https://doi.org/10.1159/000367912
Zeitschriftenartikel
Wegwarth, O., & Gigerenzer, G. (2014). Improving evidence-based practices through health literacy - in reply. JAMA Internal Medicine, 174(8), 1413–1414. https://doi.org/10.1001/jamainternmed.2014.846
Zeitschriftenartikel
Wegwarth, O., Kurzenhäuser-Carstens, S., & Gigerenzer, G. (2014). Overcoming the knowledge-behavior gap: The effect of evidence-based HPV vaccination leaflets on understanding, intention, and actual vaccination decision. Vaccine, 32(12), 1388–1393. https://doi.org/10.1016/j.vaccine.2013.12.038
Zeitschriftenartikel
Wegwarth, O., & Prinz, R. (2014). Risikokommunikation: Medizinische Risiken verstehen und verständlich machen. Zentralblatt fur Arbeitsmedizin, Arbeitsschutz und Ergonomie, 64(5), 320–324. https://doi.org/10.1007/s40664-014-0053-1
Zeitschriftenartikel
Wenger, E., Martensson, J., Noack, H., Bodammer, N. C., Kühn, S., Schaefer, S., Heinze, H.-J., Düzel, E., Bäckman, L., Lindenberger, U., & Lövdén, M. (2014). Comparing manual and automatic segmentation of hippocampal volumes: Reliability and validity issues in younger and older brains. Human Brain Mapping, 35(8), 4236–4248. https://doi.org/10.1002/hbm.22473
Zeitschriftenartikel
Werkle-Bergner, M., Grandy, T. H., Chicherio, C., Schmiedek, F., Lövdén, M., & Lindenberger, U. (2014). Coordinated within-trial dynamics of low-frequency neural rhythms controls evidence accumulation. The Journal of Neuroscience, 35(25), 8519–8528. https://doi.org/10.1523/JNEUROSCI.3801-13.2014
Zeitschriftenartikel
Wertz, A. E., & Wynn, K. (2014). Thyme to touch: Infants possess strategies that protect them from dangers posed by plants. Cognition, 130(1), 44–49. https://doi.org/10.1016/j.cognition.2013.09.002
Zeitschriftenartikel
Wertz, A. E., & Wynn, K. (2014). Selective social learning of plant edibility in 6- and 18-month-old infants. Psychological Science, 25(4), 874–882. https://doi.org/10.1177/0956797613516145
Zeitschriftenartikel
Wilke, A., Scheibehenne, B., Gaissmaier, W., McCanney, P., & Barrett, H. C. (2014). Illusionary pattern detection in habitual gamblers. Evolution and Human Behavior, 35(4), 291–297. https://doi.org/10.1016/j.evolhumbehav.2014.02.010
Zeitschriftenartikel
Wobker, I., Kenning, P., Lehmann-Waffenschmidt, M., & Gigerenzer, G. (2014). What do consumers know about the economy? A test of minimal economic knowledge in Germany. Journal für Verbraucherschutz und Lebensmittelsicherheit, 9(3), 231–242. https://doi.org/10.1007/s00003-014-0869-9
Zeitschriftenartikel
Wrzus, C., Müller, V., Wagner, G. G., Lindenberger, U., & Riediger, M. (2014). Affect dynamics across the lifespan: With age, heart rate reacts less strongly, but recovers more slowly from unpleasant emotional situations. Psychology and Aging, 29(3), 563–576. https://doi.org/10.1037/a0037451
Zeitschriftenartikel
Wrzus, C., Wagner, G. G., & Riediger, M. (2014). Feeling good when sleeping in? Day-to-day associations between sleep duration and affective well-being differ from youth to old age. Emotion, 14(3), 624–628. https://doi.org/10.1037/a0035349
Zeitschriftenartikel
Würzner, K.-M., Heister, J., & Schroeder, S. (2014). Altersgruppeneffekte in childLex. Spektrum Patholinguistik, 7, 123–131.
Zeitschriftenartikel
Yam, A., Gross, A. L., Prindle, J. J., & Marsiske, M. (2014). Ten-year longitudinal trajectories of older adults' basic and everyday cognitive abilities. Neuropsychology, 28(6), 819–828. https://doi.org/10.1037/neu0000096
Zeitschriftenartikel
Zakariás, L., Keresztes, A., & Marton, K. (2014). Positive effects of computerized executive function training in aphasia: a pilot study. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 19, 178–181.

Buch (10)

2014
Buch
Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina e.V., acatech - Deutsche Akademie der Technikwissenschaften e.V., & Union der Deutschen Akademien der Wissenschaften e.V. [Member of the working group: Jürgen Baumert] (Eds.). (2014). Frühkindliche Sozialisation: Biologische, psychologische, linguistische, soziologische und ökonomische Perspektiven [Juli 2014, Stellungnahme]. Mediabogen.
Buch
Bauer, T. K., Gigerenzer, G., & Krämer, W. (2014). Warum dick nicht doof macht und Genmais nicht tötet: Über Risiken und Nebenwirkungen der Unstatistik. Campus Verlag.
(e-book: www.campus.de)
(Special edition: Wahr oder wahrscheinlich: Über Risiken und Nebenwirkungen der Unstatistik. Bonn: Bundeszentrale für politische Bildung, 2015)
(Korean translation: Ulysses Publishing, in press)
(Reprinted 2016 Goldmann Verlag).
Buch
Boddice, R. (Ed.). (2014). Pain and emotion in modern history. Palgrave Macmillan.
Buch
Dobler, J. (2014). Wie öffentliche Moral gemacht wird: Die Einführung des § 175 in das Strafgesetzbuch 1871. (B. Gammerl, Ed.). Männerschwarm Verlag.
Buch
Edelstein, W., Krappmann, L., & Student, S. (Eds.). (2014). Kinderrechte in die Schule: Gleichheit, Schutz, Förderung, Partizipation. Debus Pädagogik.
Zur Redakteursansicht