Zeitschriftenartikel (183)

2011
Zeitschriftenartikel
Garcia-Retamero, R., Galesic, M., & Gigerenzer, G. (2011). Cómo favorecer la comprensión y la comunicación de los riesgos sobre la salud [Improving comprehension and communication of risks about health]. Psicothema, 23(4), 599–605.
Zeitschriftenartikel
García-Retamero, R., Müller, S. M., & López-Zafra, E. (2011). The malleability of gender stereotypes: Influence of population size on perceptions of men and women in the past, present, and future. The Journal of Social Psychology, 151(5), 635–656. https://doi.org/10.1080/00224545.2010.522616
Zeitschriftenartikel
Gigerenzer, G. (2011). What are natural frequencies? Doctors need to find better ways to communicate risk to patients. BMJ, 343(7828), Article d6386. https://doi.org/10.1136/bmj.d6386
Zeitschriftenartikel
Gigerenzer, G., & Gaissmaier, W. (2011). Heuristic decision making. Annual Review of Psychology, 62(1), 451–482. https://doi.org/10.1146/annurev-psych-120709-145346
Zeitschriftenartikel
Gigerenzer, G., & Goldstein, D. G. (2011). The recognition heuristic: A decade of research. Judgment and Decision Making, 6(1), 100–121.
Zeitschriftenartikel
Gigerenzer, G., & Sturm, T. (2011). ¿Herramientas=teorías=datos? Sobre cierta dinámica circular en la ciencia cognitiva [Tools=Theories=Data? On some circular dynamics in cognitive science]. Quaderns de Psicologia, 13(2), 35–61. https://doi.org/10.5565/rev/qpsicologia.949
Zeitschriftenartikel
Goetz, T., Frenzel, A. C., Lüdtke, O., & Hall, N. C. (2011). Between-domain relations of academic emotions: Does having the same instructor make a difference? The Journal of Experimental Education, 79(1), 84–101. https://doi.org/10.1080/00220970903292967
Zeitschriftenartikel
Goldstein, D. G., & Gigerenzer, G. (2011). The beauty of simple models: Themes in recognition heuristic research. Judgment and Decision Making, 6(5), 392–395.
Zeitschriftenartikel
Gresch, C., & Kristen, C. (2011). Staatsbürgerschaft oder Migrationshintergrund? Ein Vergleich unterschiedlicher Operationalisierungen am Beispiel der Bildungsbeteiligung. Zeitschrift für Soziologie, 3, 208–227. https://doi.org/10.1515/zfsoz-2011-0303
Zeitschriftenartikel
Grimm, K. J., Ram, N., & Hamagami, F. (2011). Nonlinear growth curves in developmental research. Child Development, 82(5), 1357–1371. https://doi.org/10.1111/j.1467-8624.2011.01630.x
Zeitschriftenartikel
Häberlen, J. C. (2011). Klassenkampf an allen Fronten oder politische Belästigung? Umstrittene Räume des Politischen innerhalb der Leipziger Arbeiterbewegung am Ende der Weimarer Republik. WerkstattGeschichte, 59, 79–91.
Zeitschriftenartikel
Häberlen, J. C. (2011). Practices within the working-class movement in Leipzig and Lyon, 1929-1933/38: Reflections on comparative everyday history. International History Review, 33(4), 687–704.
Zeitschriftenartikel
Häberlen, J. C. (2011). Mobilisierung, Politisierung und Zerfall: Aufstieg und Fall des Front populaire in Lyon, 1934-1938. Francia: Forschungen zur Westeuropäischen Geschichte, 38, 149–168. https://doi.org/10.11588/fr.2011.0.45001
Zeitschriftenartikel
Hachfeld, A., Hahn, A., Schroeder, S., Anders, Y., Stanat, P., & Kunter, M. (2011). Assessing teachers' multicultural and egalitarian beliefs: The Teacher Cultural Beliefs Scale. Teaching and Teacher Education, 27(6), 986–996. https://doi.org/10.1016/j.tate.2011.04.006
Zeitschriftenartikel
Hachfeld, A., Lippke, S., Ziegelmann, J. P., & Freund, A. M. (2011). Wahrgenommene Zielkonflikte zwischen Gesundheitszielen: Ergebnisse einer Intervention zur Förderung von körperlicher Aktivität und Ernährung. Zeitschrift für Medizinische Psychologie, 20(2), 60–71. https://doi.org/10.3233/ZMP-20-2014
Zeitschriftenartikel
Hagmayer, Y., Meder, B., Sydow, M. von, & Waldmann, M. R. (2011). Category transfer in sequential causal learning: The unbroken mechanism hypothesis. Cognitive Science, 35(5), 842–873. https://doi.org/10.1111/j.1551-6709.2011.01179.x
Zeitschriftenartikel
Hämmerer, D., Li, S.-C., Müller, V., & Lindenberger, U. (2011). Life span differences in electrophysiological correlates of monitoring gains and losses during probabilistic reinforcement learning. Journal of Cognitive Neuroscience, 23(3), 579–592. https://doi.org/10.1162/jocn.2010.21475
Zeitschriftenartikel
Helversen, B. von, Wilke, A., Johnson, T., Schmid, G., & Klapp, B. (2011). Performance benefits of depression: Sequential decision making in a healthy sample and a clinically depressed sample. Journal of Abnormal Psychology, 120(4), 962–968. https://doi.org/10.1037/a0023238
Zeitschriftenartikel
Hepach, R., Kliemann, D., Grüneisen, S., Heekeren, H., & Dziobek, I. (2011). Conceptualizing emotions along the dimensions of valence, arousal, and communicative frequency: Implications for social-cognitive tests and training tools. Frontiers in Psychology, 2, Article 266. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2011.00266
Zeitschriftenartikel
Herbert, M., Eppinger, B., & Kray, J. (2011). Younger but not older adults benefit from salient feedback during learning. Frontiers in Psychology, 2, Article 171. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2011.00171
Zur Redakteursansicht