Buchkapitel (88)
2008
Buchkapitel
Lindenberger, U., & Schaefer, S. (2008). Erwachsenenalter und Alter [Adult age and old age]. In & (Eds.), Entwicklungspsychologie (6th, rev. ed., pp. 366–409). Beltz.
Buchkapitel
Maaz, K., Baumert, J., & Cortina, K. S. (2008). Soziale und regionale Ungleichheit im deutschen Bildungssystem. In K. S. Cortina, J. Baumert, A. Leschinsky, K. U. Mayer, & L. Trommer (Eds.), Das Bildungswesen in der Bundesrepublik Deutschland: Strukturen und Entwicklungen im Überblick (Complete rev. ed., pp. 205–243). Rowohlt.
Buchkapitel
McElreath, R., , Gigerenzer, G., , , , , , , & Stevens, J. R. (2008). Individual decision making and the evolutionary roots of institutions. In & (Eds.), Better than conscious? Decision making, the human mind, and implications for institutions (pp. 325–342). MIT Press.
Buchkapitel
McElvany, N., , & (2008). Eltern lehren Lesekompetenz: Wie wirksam sind familiäre Leseförderprogramme? In & (Eds.), Checkpoint Literacy: Vol. 2. Zum 15. Europäischen Lesekongress 2007 in Berlin (pp. 122–135). Deutsche Gesellschaft für Lesen und Schreiben.
Buchkapitel
Monti, M., & (2008). Il "senno di poi" e la simulazione mentale dei processi decisionali di investimento. In & (Eds.), Mente ed economia: Come psicologia e neuroscienze spiegano il comportamento economico (pp. 165–189). Il Mulino.
Buchkapitel
Nagy, G., , Trautwein, U., Cortina, K. S., Baumert, J., & (2008). Gendered high school course selection as a precursor of gendered careers: The mediating role of self-concept and intrinsic value. In & (Eds.), Gender and occupational outcomes: Longitudinal assessment of individual, social, and cultural influences (pp. 115–143). APA Books.
Buchkapitel
Neumann, M., & Trautwein, U. (2008). Schulleistungen von Abiturienten und die Rolle von Wissenschaftspropädeutik in der gymnasialen Oberstufe: Empirische Befunde aus der TOSCA-Studie. In & (Eds.), Was braucht die Oberstufe? Diagnose, Förderung und selbstständiges Lernen (pp. 102–120). Beltz.
Buchkapitel
Ortmann, A., Gigerenzer, G., , & Goldstein, D. G. (2008). The recognition heuristic: A fast and frugal way to investment choice? In & (Eds.), Handbook of experimental economics results (pp. 993–1003). North-Holland.
Buchkapitel
Todd, P. M., , & Fasolo, B. (2008). How self-assessments can guide human mating decisions. In & (Eds.), Mating intelligence: Sex, relationships, and the mind's reproductive system (pp. 35–75). Erlbaum.
,
Buchkapitel
Pernau, M. (2008). Veiled associations: The muslim middle class, the family, and the colonial state in nineteenth- and twentieth-century India. In , , & (Eds.), Civil society and gender justice: Historical and comparative perspectives (pp. 135–152). Berghahn Books.
Buchkapitel
Pernau, M. (2008). Kriegerische Jungfrauen und sanfte Jünglinge: Geschlechtergrenzen im katholischen Diskurs des Kaiserreichs. In & M. Pernau (Eds.), Religion und Grenzen in Indien und Deutschland: Auf dem Weg zu einer transnationalen Historiographie (pp. 277–303). V&R unipress.
Buchkapitel
Pernau, M. (2008). Religion und sozialer Status: Das Beispiel einer muslimischen Händlergemeinschaft aus Delhi. In & M. Pernau (Eds.), Religion und Grenzen in Indien und Deutschland: Auf dem Weg zu einer transnationalen Historiographie (pp. 425–446). V&R unipress.
Buchkapitel
Plamper, J. (2008). Prostranstvennaja poetika kul'ta ličnosti: "Krugi" vokrug Stalina. In , , , , & (Eds.), Oče-vidnaja istorija: Problemy vizual'noj istorii Rossii XX stoletija (pp. 339–364). Kamennyj pojas.
Buchkapitel
Baumert, J. (2008). Editorial: Vertiefende Analysen zu PISA 2006. In & J. Baumert (Eds.), Vertiefende Analysen zu PISA 2006 (pp. 7–9). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
, &
Buchkapitel
Ram, N., , , & Carstensen, L. L. (2008). From static to dynamic: The ongoing dialectic about human development. In & (Eds.), Social structures and aging individuals: continuing challenges (pp. 115–130). Springer.
Buchkapitel
Ram, N., & (2008). Dyadic models emerging from the longitudinal structural equation modeling tradition: Parallels with ecological models of interspecific interactions. In , , & T. D. Little (Eds.), Modeling dyadic and interdependent data in the developmental and behavioral sciences (pp. 87–105). Routledge.
Buchkapitel
Schooler, L. J. (2008). Marr, memory, and heuristics. In & (Eds.), Better than conscious? Decision making, the human mind, and implications for institutions (pp. 207–222). MIT Press.
Buchkapitel
Shing, Y. L., Brehmer, Y., & Li, S.-C. (2008). Cognitive plasticity and training across the lifespan. In & (Eds.), Cognitive modifiability in learning and assessment: International perspectives (pp. 59–82). Cengage Learning Asia.
Buchkapitel
Stanat, P., Baumert, J., & Müller, A. G. (2008). Das Jacobs Sommercamp in Bremen. In & (Eds.), Sommerschule, Sommerkurse, Summer Learning: Deutsch lernen in außerschulischem Kontext (pp. 14–32). Schneider-Verlag Hohengehren.