Buchkapitel (73)

2007
Buchkapitel
Kruse, I. (2007). Driven from the outside: The EU’s impact on Albanian immigration and asylum policies. In T. Faist & A. Ette (Eds.), The Europeanization of national policies and politics of immigration: Between autonomy and the European Union (pp. 223–245). Palgrave Macmillan.
Buchkapitel
Kunter, M., Klusmann, U., Dubberke, T., Baumert, J., Blum, W., Brunner, M., Jordan, A., Krauss, S., Löwen, K., Neubrand, M., & Tsai, Y.-M. (2007). Linking aspects of teacher competence to their instruction: Results from the COACTIV project. In M. Prenzel (Ed.), Studies on the educational quality of schools: The final report on the DFG Priority Programme (pp. 39–59). Waxmann.
Buchkapitel
Lindenberger, U. (2007). Historische Grundlagen: Johann Nicolaus Tetens als Wegbereiter des Lebensspannen-Ansatzes in der Entwicklungspsychologie. In J. Brandtstätter & U. Lindenberger (Eds.), Entwicklungspsychologie der Lebensspanne: Ein Lehrbuch (pp. 9–33). Kohlhammer.
Buchkapitel
Lindenberger, U. (2007). Technologie im Alter: Chancen aus Sicht der Verhaltenswissenschaften. In P. Gruss (Ed.), Die Zukunft des Alterns: Die Antwort der Wissenschaft (pp. 221–239). München.
Buchkapitel
Lövdén, M., & Lindenberger, U. (2007). Intelligence. In J. E. Birren (Ed.), Encyclopedia of gerontology: Age, aging, and the aged (2nd ed., Vol. 1, pp. 763–770). Elsevier.
Buchkapitel
Lüdtke, O., Becker, M., Neumann, M., Nagy, G., Jonkmann, K., & Trautwein, U. (2007). Durchführung und methodische Grundlagen. In U. Trautwein, O. Köller, R. Lehmann, & O. Lüdtke (Eds.), Schulleistungen von Abiturienten: Regionale, schulformbezogene und soziale Disparitäten (pp. 7–9). Waxmann.
Buchkapitel
Maaz, K., Gresch, C., Köller, O., & Trautwein, U. (2007). Schullaufbahnen, soziokulturelle Merkmale und kognitive Grundfähigkeiten. In U. Trautwein, O. Köller, R. Lehmann, & O. Lüdtke (Eds.), Schulleistungen von Abiturienten: Regionale, schulformbezogene und soziale Disparitäten (pp. 43–70). Waxmann.
Buchkapitel
Mayer, K. U., & Diewald, M. (2007). Die Institutionalisierung von Lebensläufen. In J. Brandtstätter & U. Lindenberger (Eds.), Entwicklungspsychologie der Lebensspanne: Ein Lehrbuch (pp. 510–539). Kohlhammer.
Buchkapitel
Miranda, E. R., & Todd, P. M. (2007). Computational evolutionary musicology. In E. R. Miranda & J. A. Biles (Eds.), Evolutionary computer music (pp. 218–249). Springer.
Buchkapitel
Nagel, I. E., Werkle-Bergner, M., Li, S.-C., & Lindenberger, U. (2007). Perception. In J. E. Birren (Ed.), Encyclopedia of gerontology: Age, aging, and the aged (2nd ed., Vol. 2, pp. 334–342). Elsevier.
Buchkapitel
Nagy, G., Neumann, M., Becker, M., Watermann, R., Köller, O., Lüdtke, O., & Trautwein, U. (2007). Mathematikleistungen am Ende der Sekundarstufe II. In U. Trautwein, O. Köller, R. Lehmann, & O. Lüdtke (Eds.), Schulleistungen von Abiturienten: Regionale, schulformbezogene und soziale Disparitäten (pp. 71–112). Waxmann.
Buchkapitel
Neumann, M., & Nagy, G. (2007). Naturwissenschaftliche Grundbildung am Ende der Sekundarstufe II. In U. Trautwein, O. Köller, R. Lehmann, & O. Lüdtke (Eds.), Schulleistungen von Abiturienten: Regionale, schulformbezogene und soziale Disparitäten (pp. 143–159). Waxmann.
Buchkapitel
Raab, M., & Reimer, T. (2007). Intuitive und deliberative Entscheidungen als Grundlage sportlicher Expertise. In N. Hagemann, M. Tietjens, & B. Strauß (Eds.), Psychologie der sportlichen Höchstleistung: Grundlagen und Anwendungen der Expertiseforschung im Sport (pp. 93–117). Hogrefe.
Buchkapitel
Raz, N., & Nagel, I. E. (2007). Der Einfluss des Hirnalterungsprozesses auf die Kognition: Eine Integration struktureller und funktioneller Forschungsergebnisse. In J. Brandtstätter & U. Lindenberger (Eds.), Entwicklungspsychologie der Lebensspanne: Ein Lehrbuch (pp. 97–129). Kohlhammer.
Buchkapitel
Raz, N., Rodrigue, K. M., & Haacke, E. M. (2007). Brain aging and its modifiers: Insights from in Vivo neuromorphometry and susceptibility weighted imaging. In M. J. de Leon, D. A. Snider, & H. Federoff (Eds.), Imaging and the aging brain (pp. 84–93). Blackwell. https://doi.org/10.1196/annals.1379.018
Buchkapitel
Reimer, T., & Rieskamp, J. (2007). Fast and frugal heuristics. In R. F. Baumeister & K. D. Vohs (Eds.), Encyclopedia of social psychology (Vol. 1, pp. 346–347). Sage.
Buchkapitel
Riediger, M. (2007). Interference and facilitation among personal goals: Age differences and associations with well-being and behavior. In B. R. Little, K. Salmela-Aro, & S. D. Phillips (Eds.), Personal project pursuit: Goals, action, and human flourishing (pp. 119–143). Erlbaum.
Buchkapitel
Rieskamp, J., & Reimer, T. (2007). Ecological rationality. In R. F. Baumeister & K. D. Vohs (Eds.), Encyclopedia of social psychology (Vol. 1, pp. 273–274). Sage.
Buchkapitel
Schaefer, S., & Bäckman, L. (2007). Normales und pathologisches kognitives Altern. In J. Brandtstätter & U. Lindenberger (Eds.), Entwicklungspsychologie der Lebensspanne: Ein Lehrbuch (pp. 245–269). Kohlhammer.
Buchkapitel
Scheibe, S., Kunzmann, U., & Baltes, P. B. (2007). Wisdom, life longings, and optimal development. In J. A. Blackburn & C. N. Dulmus (Eds.), Handbook of gerontology: Evidence-based approaches to theory, practice, and policy (pp. 117–142). Wiley.
Zur Redakteursansicht