Buchkapitel (73)
2007
Buchkapitel
Kruse, I. (2007). Driven from the outside: The EU’s impact on Albanian immigration and asylum policies. In & (Eds.), The Europeanization of national policies and politics of immigration: Between autonomy and the European Union (pp. 223–245). Palgrave Macmillan.
Buchkapitel
Kunter, M., Klusmann, U., Dubberke, T., Baumert, J., , Brunner, M., , Krauss, S., Löwen, K., , & Tsai, Y.-M. (2007). Linking aspects of teacher competence to their instruction: Results from the COACTIV project. In (Ed.), Studies on the educational quality of schools: The final report on the DFG Priority Programme (pp. 39–59). Waxmann.
Buchkapitel
Lindenberger, U. (2007). Historische Grundlagen: Johann Nicolaus Tetens als Wegbereiter des Lebensspannen-Ansatzes in der Entwicklungspsychologie. In & U. Lindenberger (Eds.), Entwicklungspsychologie der Lebensspanne: Ein Lehrbuch (pp. 9–33). Kohlhammer.
Buchkapitel
Lindenberger, U. (2007). Technologie im Alter: Chancen aus Sicht der Verhaltenswissenschaften. In (Ed.), Die Zukunft des Alterns: Die Antwort der Wissenschaft (pp. 221–239). München.
Buchkapitel
Lövdén, M., & Lindenberger, U. (2007). Intelligence. In (Ed.), Encyclopedia of gerontology: Age, aging, and the aged (2nd ed., Vol. 1, pp. 763–770). Elsevier.
Buchkapitel
Lüdtke, O., Becker, M., Neumann, M., Nagy, G., Jonkmann, K., & Trautwein, U. (2007). Durchführung und methodische Grundlagen. In U. Trautwein, O. Köller, , & O. Lüdtke (Eds.), Schulleistungen von Abiturienten: Regionale, schulformbezogene und soziale Disparitäten (pp. 7–9). Waxmann.
Buchkapitel
Maaz, K., Gresch, C., Köller, O., & Trautwein, U. (2007). Schullaufbahnen, soziokulturelle Merkmale und kognitive Grundfähigkeiten. In U. Trautwein, O. Köller, , & O. Lüdtke (Eds.), Schulleistungen von Abiturienten: Regionale, schulformbezogene und soziale Disparitäten (pp. 43–70). Waxmann.
Buchkapitel
Mayer, K. U., & Diewald, M. (2007). Die Institutionalisierung von Lebensläufen. In & U. Lindenberger (Eds.), Entwicklungspsychologie der Lebensspanne: Ein Lehrbuch (pp. 510–539). Kohlhammer.
Buchkapitel
Todd, P. M. (2007). Computational evolutionary musicology. In & (Eds.), Evolutionary computer music (pp. 218–249). Springer.
, &
Buchkapitel
Nagel, I. E., Werkle-Bergner, M., Li, S.-C., & Lindenberger, U. (2007). Perception. In (Ed.), Encyclopedia of gerontology: Age, aging, and the aged (2nd ed., Vol. 2, pp. 334–342). Elsevier.
Buchkapitel
Nagy, G., Neumann, M., Becker, M., Watermann, R., Köller, O., Lüdtke, O., & Trautwein, U. (2007). Mathematikleistungen am Ende der Sekundarstufe II. In U. Trautwein, O. Köller, , & O. Lüdtke (Eds.), Schulleistungen von Abiturienten: Regionale, schulformbezogene und soziale Disparitäten (pp. 71–112). Waxmann.
Buchkapitel
Neumann, M., & Nagy, G. (2007). Naturwissenschaftliche Grundbildung am Ende der Sekundarstufe II. In U. Trautwein, O. Köller, , & O. Lüdtke (Eds.), Schulleistungen von Abiturienten: Regionale, schulformbezogene und soziale Disparitäten (pp. 143–159). Waxmann.
Buchkapitel
Raab, M., & Reimer, T. (2007). Intuitive und deliberative Entscheidungen als Grundlage sportlicher Expertise. In , , & (Eds.), Psychologie der sportlichen Höchstleistung: Grundlagen und Anwendungen der Expertiseforschung im Sport (pp. 93–117). Hogrefe.
Buchkapitel
Raz, N., & Nagel, I. E. (2007). Der Einfluss des Hirnalterungsprozesses auf die Kognition: Eine Integration struktureller und funktioneller Forschungsergebnisse. In & U. Lindenberger (Eds.), Entwicklungspsychologie der Lebensspanne: Ein Lehrbuch (pp. 97–129). Kohlhammer.
Buchkapitel
Raz, N., , & (2007). Brain aging and its modifiers: Insights from in Vivo neuromorphometry and susceptibility weighted imaging. In , , & (Eds.), Imaging and the aging brain (pp. 84–93). Blackwell. https://doi.org/10.1196/annals.1379.018
Buchkapitel
Reimer, T., & Rieskamp, J. (2007). Fast and frugal heuristics. In & (Eds.), Encyclopedia of social psychology (Vol. 1, pp. 346–347). Sage.
Buchkapitel
Riediger, M. (2007). Interference and facilitation among personal goals: Age differences and associations with well-being and behavior. In , , & (Eds.), Personal project pursuit: Goals, action, and human flourishing (pp. 119–143). Erlbaum.
Buchkapitel
Rieskamp, J., & Reimer, T. (2007). Ecological rationality. In & (Eds.), Encyclopedia of social psychology (Vol. 1, pp. 273–274). Sage.
Buchkapitel
Schaefer, S., & Bäckman, L. (2007). Normales und pathologisches kognitives Altern. In & U. Lindenberger (Eds.), Entwicklungspsychologie der Lebensspanne: Ein Lehrbuch (pp. 245–269). Kohlhammer.
Buchkapitel
Scheibe, S., Kunzmann, U., & Baltes, P. B. (2007). Wisdom, life longings, and optimal development. In & (Eds.), Handbook of gerontology: Evidence-based approaches to theory, practice, and policy (pp. 117–142). Wiley.