Rezension (80)

1998
Rezension
Corsten, M. (1998). [Review of the book Die Rationalität der Metapher]. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 50(2), 393–395.
Rezension
Grundmann, M. (1998). [Review of the book Early childhood intervention: Theory, evaluation, and practice]. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 50(2), 389–390.
Rezension
Roeder, P. M. (1998). [Review of the book Disparate ladders: Why school and university policies differ in Germany, Japan, and Switzerland by A. J. Heidenheimer]. Zeitschrift für Pädagogik, 44(3), 439–444.
Rezension
Roeder, P. M. (1998). [Review of the book Die Macht der Bildung]. Zeitschrift für Pädagogik, 44(5), 772–777.
Rezension
Schnabel, K. U. (1998). [Review of the book Can education be equalized? The Swedish case in comparative perspective]. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 50(2), 387–389.
Rezension
Solga, H. (1998). [Review of the book Berufserfolg im Transformationsprozeß]. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 50(4), 768–770.
1997
Rezension
Mayer, K. U. (1997). [Review of the book Can education be equalized? The Swedish case in comparative perspective]. European Sociological Review, 13(3), 326–329.
Rezension
Staudinger, U. M. (1997). A scientifically grounded "how to ..." guide to clinical gerontology [Review of the book The practical handbook of clinical gerontology]. Contemporary Psychology, 42(8), 734–735.
1996
Rezension
Edelstein, W. (1996). [Review of the articles High-risk youth & Child maltreatment]. Human Development, 39(1), 40–43.
1995
Rezension
Mayer, K. U. (1995). [Review of the book The rush to German unity by K. Jarausch (Ed.)]. Contemporary Sociology, 24(2), 221–222.
1994
Rezension
Mayer, K. U. (1994). [Review: Soziale Welt 1991]. Soziologische Revue, 17(1), 25–30.
1992
Rezension
Mayer, K. U. (1992). [Review of the book Life and work history analyses: Qualitative and quantitative developments by S. Dex (Ed.)]. European Sociological Review, 8(3), 319–321.
1990
Rezension
Mayer, K. U. (1990). [Review of the book Krise der Leistungsgesellschaft? Empirische Analysen zum Engagement in Arbeit, Familie und Politik by K. O. Hondrich (Ed.)]. Soziologische Revue, 13, 189–191.
1989
Rezension
Baltes, P. B. (1989). The dynamics between growth and decline [Review of the book Emergent theories of aging]. Contemporary Psychology, 34(11), 983–984.
1983
Rezension
Baltes, P. B., & Skinner, E. A. (1983). A life-span study continued [Review of the book Present and past in middle life]. Science, 220, 62–63.

Festschrift (1)

2015
Festschrift
Max-Planck-Institut für Bildungsforschung / Bibliothek und wissenschaftliche Information (Ed.). (2015). Karl Ulrich Mayer: Schriftenverzeichnis. Zusammengestellt von der Bibliothek und wissenschaftlichen Information des Max-Planck-Instituts für Bildungsforschung anlässlich des Symposiums zum 70. Geburtstag am 10. April 2015. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.

Lexikon (1)

1986
Lexikon
Baltes, P. B., Featherman, D. L., & Lerner, R. M. (Eds.). (1986). Life-span development and behavior (Vols. 7-10) [1986, 1988, 1990]. Erlbaum.

Editorial (1)

2020
Editorial
Kenett, Y. N., Beckage, N. M., Siew, C. S. Q., & Wulff, D. U. (2020). Cognitive network science: A new frontier. Complexity (No. 2020), 6870278. https://doi.org/10.1155/2020/6870278

Manuskript (4)

2002
Manuskript
Baumert, J. (2002). Deutschland im internationalen Bildungsvergleich: Vortrag von Prof. Dr. Jürgen Baumert anlässlich des dritten Werkstattgespräches der Initiative "McKinsey bildet", im Museum für ostasiatische Kunst, Köln. [Unpublished manuscript].
2001
Manuskript
Mayer, K. U. (2001). Discontinuities in working lives - How to (mis-)understand the consequences of global and non-global changes. Also a comment on Ulrich Beck, Wolfgang Bonß and Christoph Lau: The theory of reflexive modernization: Problematic, hypotheses and research (2001). Workshop "Discontinuities of Modernity? International Conference on Reflexive Modernization", München April 3/4, 2001. Unpublished manuscript. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Zur Redakteursansicht