Buchkapitel (2688)

1999
Buchkapitel
Heckhausen, J., & Schulz, R. (1999). Selectivity in life-span development: Biological and societal canalizations and individuals' developmental goals. In J. Brandtstätter & R. M. Lerner (Eds.), Action and self-development: Theory and research through the life span (pp. 67–103). Sage.
Buchkapitel
Hertwig, R., Hoffrage, U., & Martignon, L. (1999). Quick estimation: Letting the environment do the work. In G. Gigerenzer, P. M. Todd, & the ABC Research Group (Eds.), Simple heuristics that make us smart (pp. 209–234). Oxford University Press.
Buchkapitel
Hess, J. (1999). Education and social change: Studies of African scholars dedicated to the improvement of education in East Africa. In J. Hess (Ed.), Education and social change (pp. 7–10). German Foundation for International Development Education Science and Documentation Centre.
Buchkapitel
Hillmert, S. (1999). The complex event of transition into the labour market: Comparing the UK and Germany over time. In D. Raffe, R. van der Velden, & P. Werquin (Eds.), Education, the labour market and transitions in youth: Cross-national perspectives (pp. 313–331). University of Edinburgh.
Buchkapitel
Hoerning, E. M., & Kupferberg, F. (1999). Profession und Staat: Öffentliche Commitments und biographische Investitionen. In H. Ummel (Ed.), Konstruktion von Professionalität im beruflichen Alltag: Dokumentation des 4. Workshops des Arbeitskreises 'Professionelles Handeln', 27./28. November 1998 (pp. 1–28). Universität, Institut für Soziologie.
Buchkapitel
Hoffrage, U., & Hertwig, R. (1999). Hindsight bias: A price worth paying for fast and frugal memory. In G. Gigerenzer, P. M. Todd, & the ABC Research Group (Eds.), Simple heuristics that make us smart (pp. 191–208). Oxford University Press.
Buchkapitel
Hosenfeld, I. (1999). Die Verwendung des Summenzeichens. In B. Strauß, H. Haag, & M. Kolb (Eds.), Datenanalyse in der Sportwissenschaft (pp. 135–143). Hofmann.
Buchkapitel
Hosenfeld, I., & Höft, S. (1999). Robustheit statistischer Testverfahren. In B. Strauß, H. Haag, & M. Kolb (Eds.), Datenanalyse in der Sportwissenschaft (pp. 359–375). Hofmann.
Buchkapitel
Keller, M., & Edelstein, W. (1999). Le développement du raisonnement sociomoral dans un contexte interculturel. In W. Doise, N. Dubois, & J.-L. Beauvois (Eds.), La construction sociale de la personne (pp. 43–46). Presses Universitaires.
Buchkapitel
Klieme, E. (1999). Evaluation report. In E. Klieme, E. Lucius, & E. Zabel (Eds.), Report of the 9th International Biology Olympiad (pp. 29–77). Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften.
Buchkapitel
Klieme, E., & Nauels, H.-U. (1999). Die Qualität medizinischer Prüfungen aus der Sicht der Psychodiagnostik. In U. Fuchs (Ed.), Qualität derLehre (pp. 276–281). LIT Verlag.
Buchkapitel
Köller, O., & Gehrke, J. (1999). Multiple Regressionsanalyse. In B. Strauß, H. Haag, & M. Kolb (Eds.), Datenanalyse in der Sportwissenschaft (pp. 377–398). Hofmann.
Buchkapitel
Köller, O., & Hosenfeld, I. (1999). Kausalitätsüberzeugungen, Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und Schulleistungen. In B. Hannover, U. Kittler, & H. Metz-Göckel (Eds.), Sozialkognitive Aspekte der Pädagogischen Psychologie (Vol. 1, pp. 140–151). Verlag Die Blaue Eule.
Buchkapitel
Krappmann, L. (1999). Spielen, Lernen und Bildung. In H. Petillon & R. Valtin (Eds.), Spielen in der Grundschule (pp. 54–66). Arbeitskreis Grundschule.
Buchkapitel
Krappmann, L. (1999). Risiko und Krise, Herausforderung und Entwicklung: Laudatio für Fritz Oser zum 60. Geburtstag. In W. Althof (Ed.), Fehlerwelten: Vom Fehlermachen und Lernen aus Fehlern (pp. 259–267). Leske + Budrich.
Buchkapitel
Krappmann, L. (1999). Kultur des Aufwachsens: Die Geburtsjahrgänge 1919-1961 auf dem Weg von der Schule in das Erwerbsleben. In A. A. Bucher, R. Seitz, & R. Donnenberg (Eds.), Aufgang - Untergang - Übergang: Leben in der Zeitwende (pp. 185–188). Müller.
Buchkapitel
Krappmann, L. (1999). Die Reproduktion des Systems gesellschaftlicher Ungleichheit in der Kinderwelt. In M. Grundmann (Ed.), Konstruktivistische Sozialisationsforschung: Bedingungen und Formen der Behauptung von Subjektivität (pp. 228–239). Suhrkamp.
Buchkapitel
Krappmann, L. (1999). Aus der Perspektive der Kinder: Berichte über die Lebenssituationen der Kinder. In C. Lost & P. Oberhuemer (Eds.), Auch Kinder sind Bürger (pp. 52–56). Schneider-Verlag Hohengehren.
Buchkapitel
Krappmann, L., & Kleineidam, V. (1999). Interaktionspragmatische Herausforderung des Subjekts: Beobachtungen der Interaktionen zehnjähriger Kinder. In H. R. Leu & L. Krappmann (Eds.), Zwischen Autonomie und Verbundenheit (pp. 241–265). Suhrkamp.
Buchkapitel
Krappmann, L., & Uhlendorff, H. (1999). Soziometrische Akzeptanz in der Schulklasse und Kinderfreundschaften. In E. Renner, S. Riemann, & I. K. Schneider (Eds.), Kindsein in der Schule (pp. 94–104). Deutscher Studien Verlag.
Zur Redakteursansicht