Buch (551)

2016
Buch
Schmidt, A., & Conrad, C. (Eds.). (2016). Bodies and affects in market societies. Mohr Siebeck.
2015
Buch
Bänziger, P. P., Beljan, M., Eder, F. X., & Eitler, P. (Eds.). (2015). Sexuelle Revolution? Zur Geschichte der Sexualität im deutschsprachigen Raum seit den 1960er Jahren. transcript-Verlag.
Buch
Eitler, P., & Elberfeld, J. (Eds.). (2015). Zeitgeschichte des Selbst: Therapeutisierung, Politisierung, Emotionalisierung. transcript-Verlag.
Buch
Gigerenzer, G. (2015). Simply rational: Decision making in the real world. Oxford University Press.
Buch
Müller, S. O., Osterhammel, J., & Rempe, M. (Eds.). (2015). Kommunikation im Musikleben: Harmonien und Dissonanzen im 20. Jahrhundert. Vandenhoeck & Ruprecht.
Buch
Olsen, S. (Ed.). (2015). Childhood, youth and emotions in modern history: National, colonial and global perspectives. Palgrave Macmillan.
2014
Buch
Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina e.V., acatech - Deutsche Akademie der Technikwissenschaften e.V., & Union der Deutschen Akademien der Wissenschaften e.V. [Member of the working group: Jürgen Baumert] (Eds.). (2014). Frühkindliche Sozialisation: Biologische, psychologische, linguistische, soziologische und ökonomische Perspektiven [Juli 2014, Stellungnahme]. Mediabogen.
Buch
Bauer, T. K., Gigerenzer, G., & Krämer, W. (2014). Warum dick nicht doof macht und Genmais nicht tötet: Über Risiken und Nebenwirkungen der Unstatistik. Campus Verlag.
(e-book: www.campus.de)
(Special edition: Wahr oder wahrscheinlich: Über Risiken und Nebenwirkungen der Unstatistik. Bonn: Bundeszentrale für politische Bildung, 2015)
(Korean translation: Ulysses Publishing, in press)
(Reprinted 2016 Goldmann Verlag).
Buch
Boddice, R. (Ed.). (2014). Pain and emotion in modern history. Palgrave Macmillan.
Buch
Dobler, J. (2014). Wie öffentliche Moral gemacht wird: Die Einführung des § 175 in das Strafgesetzbuch 1871. (B. Gammerl, Ed.). Männerschwarm Verlag.
Buch
Edelstein, W., Krappmann, L., & Student, S. (Eds.). (2014). Kinderrechte in die Schule: Gleichheit, Schutz, Förderung, Partizipation. Debus Pädagogik.
Buch
Edelstein, W. (2014). Demokratiepädagogik und Schulreform. (W. Beutel, K. Edler, & H. Rademacher, Eds.). Wochenschau-Verl.
Buch
Geisthövel, A., & Mrozek, B. (Eds.). (2014). Popgeschichte: Band 1. Konzepte und Methoden. transcript-Verlag.
Buch
Gigerenzer, G. (2014). Risk savvy: How to make good decisions. Viking.
(Audio book: Tantor Media, 2020)
(German translation: Risiko: Wie man die richtigen Entscheidungen trifft. Bertelsmann, 2013)
(ZEIT Edition "Das Wissen der Welt", 2016, Special Edition)
(UK edition: Penguin/Allen Lane, 2014)
(Chinese translation: CITIC, 2015)
(Taiwanese translation [complex Chinese]: Business Weekly Publications, in press)
(Japanese translation: Intershift, in press)
(Korean translation: Chungrim, 2014 and e-book)
(Italian translation: Imparare a rischiare: Come prendere decisioni giuste. Raffaelo Cortina, 2015)
(Finnish translation: Terra Cognita, 2015)
(Russian translation: Atticus, in press)
(BBS (Business Book Summaries) at EBSCO for US/Canada electronic summary. Audio book: Tantor Media, 2020)
(Chinese digital audio edition: CITIC, 2017)
(Chinese translation [simplified Chinese]: CITIC, in press)
(Portuguese translation: Objectiva, Brazil, in press)
(Excerpts reprinted in Gesundheit und Gesellschaft, 23 (2), p. 3)
(Excerpts reprinted by Sekaishisosha-Kyogakusha).
Buch
Maaz, K., Neumann, M., & Baumert, J. (Eds.). (2014). Herkunft und Bildungserfolg von der frühen Kindheit bis ins Erwachsenenalter: Forschungsstand und Interventionsmöglichkeiten aus interdisziplinärer Perspektive. Springer VS.
Buch
Mrozek, B., Geisthövel, A., & Danyel, J. (Eds.). (2014). Popgeschichte: Band 2. Zeithistorische Fallstudien 1958-1988. transcript-Verlag.
2013
Buch
Baumert, J., Masuhr, V., Möller, J., Riecke-Baulecke, T., Tenorth, H.-E., & Werning, R. (2013). Inklusion: Forschungsergebnisse und Perspektiven. Oldenbourg.
Buch
Berghoff, H., Jensen, U., Lubinski, C., & Weisbrod, B. (Eds.). (2013). History by generations: Generational dynamics in modern history. Wallstein.
Buch
Brauer, J., & Lücke, M. (Eds.). (2013). Emotionen, Geschichte und historisches Lernen: Geschichtsdidaktische und geschichtskulturelle Perspektiven. V&R unipress.
Buch
García-Retamero, R., & Galesic, M. (Eds.). (2013). Transparent communication of health risks: Overcoming cultural differences. Springer.
Zur Redakteursansicht