Zeitschriftenartikel (5373)
2001
Zeitschriftenartikel
Todd, P. M. (2001). Making good decisions with minimal information: Simultaneous and sequential choice. Journal of Bioeconomics, 3(2/3), 195–215.
, &
Zeitschriftenartikel
Kreppner, K. (2001). Sampling schemes and the selection of log-linear models for longitudinal data. Journal of Adolescent Research, 16(2), 221–234.
, , &
Zeitschriftenartikel
Müller, V., , , & (2001). Clinical significance of cell volume regulation. Wiener Klinische Wochenschrift, 113(13-14), 477–484.
,
Zeitschriftenartikel
Hutchinson, J. M. C., & (2001). Aegopinella nitidula (Draparnaud, 1805) (Gastropoda: Zonitidae) in British Columbia: First confirmed North American record. American Malacological Bulletin, 16(1/2), 65–69.
,
Zeitschriftenartikel
Freund, A. M., & Riediger, M. (2001). What I have and what I do: The role of resource loss and gain throughout life. Applied Psychology, 50(3), 370–380.
Zeitschriftenartikel
Gigerenzer, G. (2001). Content-blind norms, no norms, or good norms? A reply to Vranas. Cognition, 81(1), 93–103.
Zeitschriftenartikel
Gigerenzer, G. (2001). Are we losing control? Behavioral and Brain Sciences, 24(3), 408–409.
Zeitschriftenartikel
Glück, J. (2001). Die Entwicklung des Landkartenverständnisses bei Kindern: Forschungsstand, methodische Überlegungen und ein neuer Untersuchungsansatz. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 48(4), 312–327.
Zeitschriftenartikel
Glück, J., & (2001). Assessing changes in the longitudinal salience of items within constructs. Journal of Adolescent Research, 16(2), 169–188.
Zeitschriftenartikel
Glück, J., , , & (2001). Training-related changes in solution strategy in a spatial test: An application of item response models. Learning and Individual Differences, 13(1), 1–22.
Zeitschriftenartikel
Habermas, T. (2001). History and life stories: A commentary on Grob, Krings, and Bangerter. Human Development, 44(4), 191–194.
Zeitschriftenartikel
Habermas, T. (2001). Eine nicht ganz zufällige Begegnung: Kurt Lewins Feldtheorie und Siegfried Bernfelds Psychoanalyse im Berlin der späten 20er Jahre. Zeitschrift für Psychologie, 209(4), 416–431.
Zeitschriftenartikel
Händle, C. (2001). Politische Bildung in der Sicht von Lehrpersonen. Polis, 3, 7–10.
Zeitschriftenartikel
Händle, C. (2001). Anspruchsvolle Schulprojekte zur politischen Bildung: Eine Untersuchung von Einsendungen zum Förderprogramm "Demokratisch Handeln" 1995. Neue Sammlung, 41(1), 33–43.
Zeitschriftenartikel
Händle, C. (2001). Weiterbildung der DSE für Erziehungswissenschaftler/innen aus Ostafrika: Ein integrierter Ansatz zur Vermittlung qualitativer Methoden der Sozialforschung. ZEP: Zeitschrift für Internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik, 24(2), 33–37.
Zeitschriftenartikel
Händle, C. (2001). International vergleichende Studien zur Politischen Bildung. POLIS, 3, 20–21.
Zeitschriftenartikel
Händle, C. (2001). Beschreiben, Messen, Verstehen: Untersuchung zur historisch-politischen Bildung in Schulen der BRD. ZEP: Zeitschrift für Internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik, 24(1), 29–34.
Zeitschriftenartikel
Heckhausen, J., Wrosch, C., & (2001). Developmental regulation before and after a developmental deadline: The sample case of "biological clock" for child-bearing. Psychology and Aging, 16(3), 400–413.
Zeitschriftenartikel
McElreath, R. (2001). In search of homo economicus: Behavioral experiments in 15 small-scale societies. American Economic Review, 91(2), 73–78.
, , , , , , &
Zeitschriftenartikel
Hertwig, R., & Hoffrage, U. (2001). Empirische Evidenz für einfache Heuristiken: Eine Antwort auf Bröder. Psychologische Rundschau, 52(3), 162–165. https://doi.org/10.1026//0033-3042.52.3.162