Zeitschriftenartikel (5078)

2003
Zeitschriftenartikel
Powell, J. J. W. (2003). Constructing disability and social inequality early in the life course: The case of special education in Germany and the United States. Disability Studies Quarterly, 23(2), 57–75.
Zeitschriftenartikel
Raab, M. (2003). Decision making in sports: Influence of complexity on implicit and explicit learning. International Journal of Sport and Exercise Psychology, (1), 406–433.
Zeitschriftenartikel
Reimer, M. (2003). Autobiografisches Erinnern und retrospektive Längsschnittdatenerhebung: Was wissen wir, und was würden wir gerne wissen? BIOS, 16(1), 27–45.
Zeitschriftenartikel
Reimer, T. (2003). Direkte und indirekte Effekte der Argumentqualität: Der Einfluß der Argumentstärke auf die wahrgenommene Expertise eines Kommunikators. Zeitschrift für Sozialpsychologie, 34(4), 243–255. https://doi.org/10.1024//0044-3514.34.4.243
Zeitschriftenartikel
Rieskamp, J., Busemeyer, J. R., & Laine, T. (2003). How do people learn to allocate resources? Comparing two learning theories. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 29(6), 1066–1081. https://doi.org/10.1037/0278-7393.29.61066
Zeitschriftenartikel
Scheibe, S., Preuschhof, C., Cristi, C., & Bagby, R. M. (2003). Are there gender differences in major depression and its response to antidepressants? Research report. Journal of Affective Disorders, 75(3), 223–235. https://doi.org/10.1016/S0165-0327(02)00050-2
Zeitschriftenartikel
Schümer, G. (2003). Schülerleistungen in Deutschland und in anderen OECD-Staaten. Forum Politikunterricht, 16(3), 4–10.
Zeitschriftenartikel
Simão, J., & Todd, P. M. (2003). Emergent patterns of mate choice in human populations. Artificial Life, 9, 403–417.
Zeitschriftenartikel
Singer, T., Lindenberger, U., & Baltes, P. B. (2003). Plasticity of memory for new learning in very old age: A story of major loss? Psychology and Aging, 18(2), 306–317. https://doi.org/10.1037/0882-7974.18.2.306
Zeitschriftenartikel
Singer, T., Verhaeghen, P., Ghisletta, P., Lindenberger, U., & Baltes, P. B. (2003). The fate of cognition in very old age: Six-year longitudinal findings in the Berlin Aging Study (BASE). Psychology and Aging, 18(2), 318–331. https://doi.org/10.1037/0882-7974.18.2.318
Zeitschriftenartikel
Smith, J. (2003). Stress and aging: Theoretical and empirical challenges for interdisciplinary research. Commentary. Neurobiology of Aging, 24(Suppl. 1), S77–S80.
Zeitschriftenartikel
Solga, H. (2003). Das Paradox der integrierten Ausgrenzung von gering qualifizierten Jugendlichen. Aus Politik und Zeitgeschichte, 53(B 21-22), 19–25.
Zeitschriftenartikel
Solga, H. (2003). Schade, es war mal wieder keine Zeit zur Diskussion: Persönliche Eindrücke vom Kongress. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 55(1), 182–184.
Zeitschriftenartikel
Spiess, C. K., Büchel, F., & Wagner, G. G. (2003). Children's school placement in Germany: Does Kindergarten attendance matter? Early Childhood Research Quarterly, 18(2), 255–270. https://doi.org/10.1016/S0885-2006(03)00023-1
Zeitschriftenartikel
Stanat, P., Watermann, R., Trautwein, U., Brunner, M., & Krauss, S. (2003). Multiple Zielerreichung in Schulen: Das Beispiel der Laborschule Bielefeld: Eine Evaluation mit Instrumenten aus Schulleistungsuntersuchungen. Die Deutsche Schule, 95(4), 394–412.
Zeitschriftenartikel
Stastny, J., Konstantinidis, A., Schwarz, M. J., Rosenthal, N. E., Vitouch, O., Kasper, S., & Neumeister, A. (2003). Effects of tryptophan depletion and catecholamine depletion on immune parameters in patients with seasonal affective disorder in remission with light therapy. Biological Psychiatry, 53, p. 332-p. 337.
Zeitschriftenartikel
Staudinger, U. M., Bluck, S., & Herzberg, P. Y. (2003). Looking back and looking ahead: Adult age differences in consistency of diachronous ratings of subjective well-being. Psychology and Aging, 18(1), 13–24.
Zeitschriftenartikel
Staudinger, U. M., & Pasupathi, M. (2003). Correlates of wisdom-related performance in adolescence and adulthood: Age graded differences in "paths" toward desirable development. Journal of Research on Adolescence, 13, 239–268.
Zeitschriftenartikel
Stern, E. (2003). Wissen ist der Schlüssel zum Können. Psychologie Heute, 30(7), 30–35.
Zeitschriftenartikel
Stern, E. (2003). Lernen - der wichtigste Hebel der geistigen Entwicklung [1. Teil]. Universitas, 58(5), 454–464.
Zur Redakteursansicht