Buchkapitel (114)

2011
Buchkapitel
Frevert, U., & Singer, T. (2011). Empathie und ihre Blockaden: Über soziale Emotionen. In T. Bonhoeffer & P. Gruss (Eds.), Zukunft Gehirn: Neue Erkenntnisse, neue Herausforderungen. Ein Report der Max-Planck-Gesellschaft (pp. 121–146). Beck.
Buchkapitel
Gaissmaier, W., Fific, M., & Rieskamp, J. (2011). Analyzing response times to understand decision processes. In M. Schulte-Mecklenbeck, A. Kühberger, & R. Ranyard (Eds.), A handbook of process tracing methods for decision research: A critical review and user's guide (pp. 141–162). Psychology Press.
Buchkapitel
Gaissmaier, W., & Gigerenzer, G. (2011). When misinformed patients try to make informed health decisions. In G. Gigerenzer & J. A. Muir Gray (Eds.), Better doctors, better patients, better decisions: Envisioning health care 2020 (pp. 29–43). MIT Press.
Buchkapitel
Galesic, M., & Yan, T. (2011). Use of eye tracking for studying survey response processes. In M. Das & P. Ester Kaczmirek L. (Eds.), Social and behavioral research and the internet: Advances in applied methods and research strategies (pp. 349–370). Routledge.
Buchkapitel
Gammerl, B. (2011). Gefühlte Entfernungen. In U. Frevert, M. Scheer, A. Schmidt, P. Eitler, B. Hitzer, N. Verheyen, B. Gammerl, C. Bailey, & M. Pernau, Gefühlswissen: Eine lexikalische Spurensuche in der Moderne (pp. 179–200). Campus Verlag.
Buchkapitel
Gammerl, B. (2011). Der Vergleich von Reich zu Reich: Überlegungen zum Imperienvergleich anhand des britisch-habsburgischen Beispiels. In Arndt, Agnes, Häberlen, J. C., Reinecke, & Christiane (Eds.), Vergleichen, verflechten, verwirren? Europäische Geschichtsschreibung zwischen Theorie und Praxis (pp. 221–242). Vandenhoeck & Ruprecht.
Buchkapitel
Garcia-Retamero, R., & Dhami, M. K. (2011). Take-the-best in expert-novice decision strategies for residential burglary. In G. Gigerenzer, R. Hertwig, & T. Pachur (Eds.), Heuristics: The foundations of adaptive behavior (pp. 603–609). Oxford University Press.
Buchkapitel
Gigerenzer, G. (2011). Foreword. In H. M. Enzensberger, Fatal numbers: Why count on chance (pp. 7–9). Upper Westside Philosophers.
Buchkapitel
Gigerenzer, G. (2011). Rationalität, Heuristiken und Evolution. In V. Gerhardt & K. Lucas Stock Günter (Eds.), Evolution: Theorie, Formen und Konsequenzen eines Paradigmas in Natur, Technik und Kultur (pp. 195–206). Akademie Verlag.
Buchkapitel
Gigerenzer, G. (2011). The science of heuristics: Decision-making in an uncertain world. In X. T. Wang & Y.-J. Su (Eds.), Thus spake evolutionary psychologists (pp. 184–187). Peking University Press.
(translated into Japanese, Tokyo University Press, 2018).
Buchkapitel
Gigerenzer, G. (2011). Outsourcing the mind. In J. Brockman (Ed.), Is the Internet changing the way you think? The net's impact on our minds and future (pp. 147–149). Harper Perennial.
Buchkapitel
Gigerenzer, G. (2011). Die Verlagerung des Geistes nach außen. In J. Brockman (Ed.), Wie hat das Internet Ihr Denken verändert? Die führenden Köpfe unserer Zeit über das digitale Dasein (pp. 213–215). Fischer-Taschenbuch-Verlag.
Buchkapitel
Gigerenzer, G., Hertwig, R., & Pachur, T. (2011). Introduction. In G. Gigerenzer, R. Hertwig, & T. Pachur (Eds.), Heuristics: The foundations of adaptive behavior (pp. XVII-XXIII). Oxford University Press.
Buchkapitel
Gigerenzer, G., & Muir Gray, J. A. (2011). Launching the century of the patient. In G. Gigerenzer & J. A. M. Gray (Eds.), Better doctors, better patients, better decisions: Envisioning health care 2020 (pp. 3–28). MIT Press.
Buchkapitel
Gogolin, I., Baumert, J., & Scheunpflug, A. (2011). "Transforming education": Large-scale reform projects and their effects: German and international experience. In I. Gogolin, J. Baumert, & A. Scheunpflug (Eds.), Transforming education: Large-scale reform projects in education systems and their effects [Umbau des Bildungswesens: Bildungspolitische Großreformprojekte und ihre Effekte] (pp. 1–8). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Buchkapitel
Grundmann, M., Steinhoff, A., & Edelstein, W. (2011). Social class, socialization and capabilities in a modern welfare state: Results from the Iceland longitudinal study. In O. Leßmann, H.-U. Otto, & H. Ziegler (Eds.), Closing the capabilities gap: Renegotiating social justice for the young (pp. 233–252). Budrich.
Buchkapitel
Häberlen, J. C. (2011). Die Praxis der Arbeiterbewegung in Lyon und Leipzig: Überlegungen zu einer vergleichenden Alltagsgeschichte. In Arndt, Agnes, Häberlen, J. C., Reinecke, & Christiane (Eds.), Vergleichen, verflechten, verwirren? Europäische Geschichtsschreibung zwischen Theorie und Praxis (pp. 295–318). Vandenhoeck & Ruprecht.
Buchkapitel
Hertwig, R., Buchan, H., Davis, D. A., Gaissmaier, W., Härter, M., Kolpatzik, K., Légaré, F., Schmacke, N., & Wormer, H. (2011). How will health care professionals and patients work together in 2020? A manifesto for change. In G. Gigerenzer & J. A. Muir Gray (Eds.), Better doctors, better patients, better decisions: Envisioning health care 2020 (pp. 317–337). MIT Press.
Buchkapitel
Hertzog, C., & Shing, Y. L. (2011). Memory development across the life-span. In K. L. Fingerman, C. A. Berg, J. Smith, & T. C. Antonucci (Eds.), Handbook of life-span development (pp. 299–330). Springer.
Buchkapitel
Hitzer, B. (2011). Gefühle heilen. In U. Frevert, M. Scheer, A. Schmidt, P. Eitler, B. Hitzer, N. Verheyen, B. Gammerl, C. Bailey, & M. Pernau, Gefühlswissen: Eine lexikalische Spurensuche in der Moderne (pp. 121–151). Campus Verlag.
Zur Redakteursansicht