Buchkapitel (78)

1998
Buchkapitel
Krappmann, L. (1998). Sozialisation in der Gruppe der Gleichaltrigen. In K. Hurrelmann (Ed.), Handbuch der Sozialisationsforschung (5th rev. ed., pp. 355–375). Beltz.
Buchkapitel
Krappmann, L., Schuster, B., & Youniss, J. (1998). Can mothers win? The transformation of mother-daughter relationships in late childhood. In M. Hofer, J. Youniss, & P. Noack (Eds.), Verbal interaction and development in families with adolescents (pp. 11–29). Ablex.
Buchkapitel
Kreppner, K. (1998). Vorstellungen zur Entwicklung der Kinder: Zur Geschichte von Entwicklungstheorien in der Psychologie. In H. Keller (Ed.), Lehrbuch der Entwicklungspsychologie (pp. 121–146). Huber.
Buchkapitel
Kreppner, K. (1998). Sozialisation in der Familie. In K. Hurrelmann (Ed.), Handbuch der Sozialisationsforschung (5th rev. ed., pp. 321–334). Beltz.
Buchkapitel
Kreppner, K., & Ullrich, M. (1998). Talk to mom and dad, and listen to what is in between: A differential approach to family communication and its impact on adolescent development. In M. Hofer, P. Noack, & J. Youniss (Eds.), Verbal interaction and development in families with adolescents (pp. 83–108). Ablex.
Buchkapitel
Kurz, E. M., & Tweney, R. D. (1998). The practice of mathematics and science: From calculus to the clothesline problem. In M. Oaksford & N. Chater (Eds.), Rational models of cognition (pp. 415–438). Oxford University Press.
Buchkapitel
Lampert, T., & Wagner, M. (1998). Zur Bedeutung der Gesundheit für die soziale Integration und die subjektive Befindlichkeit im Alter. In W. Clemens & G. M. Backes (Eds.), Altern und Gesellschaft (pp. 187–215). Leske + Budrich.
Buchkapitel
Lang, F. R., & Schütze, Y. (1998). Verfügbarkeit und Leistungen verwandtschaftlicher Beziehungen im Alter. In M. Wagner & Y. Schütze (Eds.), Verwandtschaft: Sozialwissenschaftliche Beiträge zu einem vernachlässigten Thema (pp. 163–182). Enke.
Buchkapitel
Lempert, W., & Corsten, M. (1998). Soziale Bedingungen moralischen Lernens in Küchen und Labors - Resultate einer explorativen Studie des Max-Planck-Instituts für Bildungsforschung, Berlin. In P. F. E. Sloane, A. Schelten, & G. A. Straka (Eds.), Beiträge zur Berufs- und Wirtschaftspädagogik (pp. 9–24). Leske + Budrich.
Buchkapitel
Little, T. D. (1998). Sociocultural influences on the development of children's action-control beliefs. In J. Heckhausen & C. S. Dweck (Eds.), Motivation and self-regulation across the life span (pp. 281–315). Cambridge University Press.
Buchkapitel
Maas, I. (1998). Coding Dutch occupations into ISCO68: The 500 most frequent male occupations in the HSN-Utrecht data set. In M. H. D. van Leeuwen, I. Maas, & A. Miles (Eds.), Historical international standard coding of occupations: Status quo after coding 500 frequent mal occupations (pp. 95–117). Max Planck Institute for Human Development.
Buchkapitel
Maas, I., & van Leeuwen, M. H. D. (1998). HISCO coding principles: Status quo after having coded the 500 most frequent male occupations in historical data sets from Belgium, Canada, England, France, the Netherlands and Sweden. In M. H. D. van Leeuwen, I. Maas, & A. Miles (Eds.), Historical international standard coding of occupations: Status quo after coding 500 frequent mal occupations (pp. 5–24). Max Planck Institute for Human Development.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1998). Lebensverlauf. In B. Schäfers & W. Zapf (Eds.), Handwörterbuch zur Gesellschaft Deutschlands (pp. 438–451). Leske + Budrich.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1998). James Colemans Untersuchungen zum amerikanischen Bildungswesen und ihr Verhältnis zu seiner Handlungs- und Gesellschaftstheorie. In H. P. Müller & M. Schmid (Eds.), Norm, Herrschaft und Vertrauen: Beiträge zu James S. Colemans Grundlagen der Sozialtheorie (pp. 180–192). Westdeutscher Verlag.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1998). Causality, comparisons and bad practices in empirical social research: A comment on Stanley Lieberson's chapter. In H.-P. Blossfeld & G. Prein (Eds.), Rational choice theory and large-scale data analysis (pp. 146–157). Westview Press.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1998). German survivors of World War II: The impact on the life course of the collective experience of birth cohorts. In U. Gerhardt (Ed.), German Sociology (Vol. 61, pp. 207–221). The Continuum Publishing Company.
Buchkapitel
Mayer, K. U., & Müller, W. (1998). Elörelépés a társadalmi mobilitás kutatásában? In R. Péter (Ed.), Társadalmi Mobilitás: Hagyományos és új megközelitések (pp. 154–166). Yj Mandátum Könyvkiadó.
Buchkapitel
Oesterreich, D. (1998). Lernziel: Die deutsche Nation: Expertenbefragung zu den Zielen politischer Bildung in der Sekundarstufe I. In F. E. Anhelm (Ed.), Globalisierung am Horizont politischen Lernens (pp. 147–163). Evangelische Akademie.
Buchkapitel
Oesterreich, D. (1998). Authoritarianism and right-wing extremism among German youth: Evidence from three empirical studies. In M. Watts (Ed.), Cross-cultural perspectives on youth and violence (pp. 39–51). JAI Press.
Buchkapitel
Savelsbergh, E. R., Jong, T. de, & Ferguson-Hessler, M. G. M. (1998). Competence-related differences in problem representations: A study in physics problem solving. In M. W. Van Someren, P. Reimann, H. P. A. Boshuizen, & T. De Jong (Eds.), Learning with multiple representations (pp. 263–282). Elsevier Science.
Zur Redakteursansicht