Hochschulschrift - Doktorarbeit (12)

1998
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Noble, J. (1998). The evolution of animal communication systems: Questions of function examined through simulation [Doktorarbeit, University of Sussex/UK].
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Savelsbergh, E. R. (1998). Improving mental representations in physics problem-solving [Doktorarbeit, University of Twente].
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Stanat, P. (1998). Voicing unpopular views: Effects of majority similarity on public expressions of minority positions [Doktorarbeit, University of Massachusetts].
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Ullrich, M. (1998). Differentielle Kommunikationsformen in Familien und ihre Bedeutung für die Entwicklung Jugendlicher [Doktorarbeit, Freie Universität Berlin].

Hochschulschrift - Habilitation (3)

1998
Hochschulschrift - Habilitation
Büchel, F. (1998). Unterwertige Erwerbstätigkeit in Deutschland [Habilitationsschrift, Technische Universität Berlin].
Hochschulschrift - Habilitation
Lindenberger, U. (1998). Intellektuelle Entwicklung über die Lebensspanne: Überblick und Brennpunkte der Forschung: Kurzmonographie im Rahmen des Habilitationsverfahrens [Habilitationsschrift, Freie Universität Berlin].
Hochschulschrift - Habilitation
Martignon, L. (1998). Probabilistic inference in brain, mind and machine [Habilitationsschrift, Universität Ulm].

Hochschulschrift - Diplom (4)

1998
Hochschulschrift - Diplom
Hönig, G. (1998). Zukunftsdenken und Lernmotivation [Diplomarbeit, Technische Universität Berlin].
Hochschulschrift - Diplom
Klemmert, H. (1998). Die Entwicklung des mathematischen und verbalen Selbstkonzepts [Diplomarbeit, Technische Universität Berlin].
Hochschulschrift - Diplom
Malti, T. (1998). Moralische Gefühle, Begründungen und Sozialverhalten in der Kindheit: ein integrativer Ansatz [Diplomarbeit, Freie Universität Berlin].
Hochschulschrift - Diplom
Müller-Heydenreich, A. (1998). Wohlbefinden im hohen Lebensalter in Abhängigkeit von unterstützenden und stimulierenden Beziehungen zu Verwandten und Nichtverwandten [Diplomarbeit, Freie Universität Berlin].

Hochschulschrift - Magister (1)

1998
Hochschulschrift - Magister
Kolbe, S. (1998). Beziehung und Moral im kulturellen Kontext [Magisterarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].

Forschungspapier (3)

1998
Forschungspapier
Heckhausen, J., Schulz, R., & Wrosch, C. (1998). Developmental regulation in adulthood: Optimization in primary and secondary control - A multiscale questionnaire (OPS-Scales). Technical report. Advance online publication.
Forschungspapier
Mertens, A. (1998). Employment shocks, wages and mobility: Some selected comparisons between Western Germany and the United States (Discussion Paper / Sonderforschungsbereich Quantifikation und Simulation Ökonomischer Prozesse No. 1998-22). Humboldt-Universität.
Forschungspapier
Uunk, W., Mach, B. W., & Mayer, K. U. (1998). Job shift patterns in the former German Democratic Republic and the Federal Republic of Germany: Convergence, system contrast or institutional variation? (Arbeitsberichte aus dem Projekt Ostdeutsche Lebensverläufe im Transformationsprozeß No. 1998,1). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.

Bericht (1)

1998
Bericht
Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.). (1998). Annual report 1998. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Arbeitsbericht 1998.

Rezension (7)

1998
Rezension
Chase, V. M. (1998). [Review of the book Source of power: How people make decisions]. Nature, 392(6673), 242–243.
Rezension
Corsten, M. (1998). [Review of the book Die Rationalität der Metapher]. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 50(2), 393–395.
Rezension
Grundmann, M. (1998). [Review of the book Early childhood intervention: Theory, evaluation, and practice]. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 50(2), 389–390.
Rezension
Roeder, P. M. (1998). [Review of the book Disparate ladders: Why school and university policies differ in Germany, Japan, and Switzerland by A. J. Heidenheimer]. Zeitschrift für Pädagogik, 44(3), 439–444.
Zur Redakteursansicht