Zeitschriftenartikel (195)

2009
Zeitschriftenartikel
López-Zafra, E., García-Retamero, R., & Eagly, A. H. (2009). Congruencia de rol de género y aspiraciones de las mujeres a posiciones de liderazgo [Gender congruity and women's aspirations in leadership roles]. Revista de Psicología Social, 24(1), 99–108. https://doi.org/10.1174/021347409786923005
Zeitschriftenartikel
Lüdtke, O., & Robitzsch, A. (2009). Assessing within-group agreement: A critical examination of a random-group resampling approach. Organizational Research Methods, 12(3), 461–487. https://doi.org/10.1177/1094428108317406
Zeitschriftenartikel
Lüdtke, O., Robitzsch, A., Trautwein, U., & Kunter, M. (2009). Assessing the impact of learning environments: How to use student ratings of classroom or school characteristics in multilevel modelling. Contemporary Educational Psychology, 34(2), 120–131. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2008.12.001
Zeitschriftenartikel
Lüdtke, O., Trautwein, U., & Husemann, N. (2009). Goal and personality trait development in a transitional period: Assessing change and stability in personality development. Personality and Social Psychology Bulletin, 35(4), 428–441. https://doi.org/10.1177/0146167208329215
Zeitschriftenartikel
Maaz, K., Nagy, G., Jonkmann, K., & Baumert, J. (2009). Eliteschulen in Deutschland: Eine Analyse zur Existenz von Exzellenz und Elite in der gymnasialen Bildungslandschaft aus einer institutionellen Perspektive. Zeitschrift für Pädagogik, 55(2), 211–227.
Zeitschriftenartikel
Maaz, K., Trautwein, U., Gresch, C., Lüdtke, O., & Watermann, R. (2009). Intercoder-Reliabilität bei der Berufscodierung nach der ISCO-88 und Validität des sozioökonomischen Status. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 12(2), 281–301. https://doi.org/10.1007/s11618-009-0068-0
Zeitschriftenartikel
Maaz, K., Watermann, R., & Köller, O. (2009). Die Gewährung von Bildungschancen durch institutionelle Öffnung: Bildungswege von Schülerinnen und Schülern an allgemeinbildenden und beruflichen Gymnasien. Pädagogische Rundschau, 63(2), 159–177.
Zeitschriftenartikel
MacDonald, S. W. S., Li, S.-C., & Bäckman, L. (2009). Neural underpinnings of within-person variability in cognitive functioning. Psychology and Aging, 24(4), 792–808. https://doi.org/10.1037/a0017798
Zeitschriftenartikel
Malti, T., Gummerum, M., Keller, M., & Buchmann, M. (2009). Children's moral motivation, sympathy, and prosocial behavior. Child Development, 80(2), 442–460. https://doi.org/10.1111/j.1467-8624.2009.01271.x
Zeitschriftenartikel
Malti, T., & Keller, M. (2009). The relation of elementary-school children's externalizing behaviour to emotion attributions, evaluation of consequences, and moral reasoning. European Journal of Developmental Psychology, 6(5), 592–614. https://doi.org/10.1080/17405620701497497
Zeitschriftenartikel
Marewski, J. N., & Olsson, H. (2009). Beyond the null ritual: Formal modeling of psychological processes. Zeitschrift für Psychologie, 217(1), 49–60. https://doi.org/10.1027/0044-3409.217.1.49
Zeitschriftenartikel
Marsh, H. W., Lüdtke, O., Robitzsch, A., Trautwein, U., Asparouhov, T., Muthén, B., & Nagengast, B. (2009). Doubly-latent models of school contextual effects: Integrating multilevel and structural equation approaches to control measurement and sampling error. Multivariate Behavioral Research, 44(6), 764–802. https://doi.org/10.1080/00273170903333665
Zeitschriftenartikel
Marsh, H. W., Muthén, B., Asparouhov, T., Lüdtke, O., Robitzsch, A., Morin, A. J. S., & Trautwein, U. (2009). Exploratory structural equation modeling, integrating CFA and EFA: Application to students' evaluations of university teaching. Structural Equation Modeling, 16(3), 439–476. https://doi.org/10.1080/10705510903008220
Zeitschriftenartikel
Marsh, H. W., Trautwein, U., Lüdtke, O., & Morin, A. J. S. (2009). Classical latent profile analysis of academic self-concept dimensions: Synergy of person- and variable-centered approaches to theoretical models of self-concept. Structural Equation Modeling, 16(2), 191–225. https://doi.org/10.1080/10705510902751010
Zeitschriftenartikel
Martin, A. J. (2009). Motivation and engagement in the workplace: Examining a multidimensional framework and instrument from a measurement and evaluation perspective. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 41(4), 223–243. https://doi.org/10.1080/07481756.2009.11909831
Zeitschriftenartikel
Mata, R., Wilke, A., & Czienskowski, U. (2009). Cognitive aging and adaptive foraging behavior. The Journals of Gerontology: B, Psychological Sciences and Social Sciences, 64B(4), 474–481. https://doi.org/10.1093/geronb/gbp035
Zeitschriftenartikel
McElvany, N. (2009). Die Übergangsempfehlung von der Grundschule auf die weiterführende Schule im Erleben der Lehrkräfte. Unterrichtswissenschaft, 37(4), 311–329.
Zeitschriftenartikel
McElvany, N., & Artelt, C. (2009). Systematic reading training in the family: Development, implementation, and evaluation of the Berlin parent-child reading program. Learning and Instruction, 19(1), 79–95. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2008.02.002
Zeitschriftenartikel
McElvany, N., & Becker, M. (2009). Häusliche Lesesozialisation: Wirkt das Vorbild der Eltern? Unterrichtswissenschaft, 37(3), 246–261.
Zeitschriftenartikel
McElvany, N., Becker, M., & Lüdtke, O. (2009). Die Bedeutung familiärer Merkmale für Lesekompetenz, Wortschatz, Lesemotivation und Leseverhalten. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 41(3), 121–131. https://doi.org/10.1026/0049-8637.41.3.121
Zur Redakteursansicht