Buchkapitel (76)

2009
Buchkapitel
Krappmann, L. (2009). Zwanzig Jahre Kinderrechtskonvention: Eine Bilanz. In Kinderreport Deutschland 2010 (pp. 9–21). Family Media.
Buchkapitel
Kunter, M., Klusmann, U., & Baumert, J. (2009). Professionelle Kompetenz von Mathematiklehrkräften: das COACTIV-Modell. In O. Zlatkin-Troitschanskaia, K. Beck, D. Sembill, R. Nickolaus, & R. Mulder (Eds.), Lehrprofessionalität: Bedingungen, Genese, Wirkungen und ihre Messung (pp. 153–179). Beltz.
Buchkapitel
Kunter, M., & Pohlmann, B. (2009). Lehrer. In E. Wild & J. Möller (Eds.), Pädagogische Psychologie (pp. 261–282). Springer.
Buchkapitel
Li, S.-C. (2009). Brain in macro experiential context: Biocultural co-construction of lifespan neurocognitive development. In J. Y. Chiao (Ed.), Cultural neuroscience: Cultural influences on brain function (pp. 17–29). Elsevier. https://doi.org/10.1016/S0079-6123(09)17802-0
Buchkapitel
Li, S.-C., Lindenberger, U., Nyberg, L., Heekeren, H. R., & Bäckman, L. (2009). Dopaminergic modulation of cognition in human aging. In W. Jagust & M. D'Esposito (Eds.), Imaging the aging brain (pp. 71–91). Oxford University Press.
Buchkapitel
Lindenberger, U. (2009). Altern und Technik: Zusammenfassung und Empfehlungen. In Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Halle (Saale) (Ed.), Gewonnene Jahre: Empfehlungen der Akademiengruppe Altern in Deutschland (pp. 73–78). Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina.
Buchkapitel
Lüdtke, O. (2009). Mehrebenenmodellierung in der empirischen Bildungsforschung. In O. Zlatkin-Troitschanskaia, K. Beck, D. Sembill, R. Nickolaus, & R. Mulder (Eds.), Lehrprofessionalität: Bedingungen, Genese, Wirkungen und ihre Messung (pp. 275–293). Beltz.
Buchkapitel
Maaz, K. (2009). Bildung und soziale Ungleichheit: Herausforderungen sozialer Arbeit im Kontext des Bildungssystems. In M. Lindenau (Ed.), Jugend im Diskurs: Beiträge aus Theorie und Praxis ; Festschrift zum 60. Geburtstag von Jürgen Gries (pp. 61–76). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Buchkapitel
Maaz, K., Neumann, M., & Trautwein, U. (2009). Schulsysteme im deutschsprachigen Raum. In S. Blömeke, L. Haag, T. Bohl, G. Lang-Wojtasik, & W. Sacher (Eds.), Handbuch Schule: Theorie - Organisation - Entwicklung (pp. 171–179). Klinkhardt.
Buchkapitel
Marewski, J. N., Galesic, M., & Gigerenzer, G. (2009). Fast and frugal media choices. In T. Hartmann (Ed.), Media choice: A theoretical and empirical overview (pp. 102–127). Routledge.
Buchkapitel
McElvany, N. (2009). Metacognition: Teacher knowledge, misconceptions, and judgments of relevance. In C. B. Larson (Ed.), Metacognition: new research developments (pp. 183–202). Nova Science Publishers.
Buchkapitel
McElvany, N., & Schneider, C. (2009). Förderung von Lesekompetenz. In W. Lenhard & W. Schneider (Eds.), Diagnostik und Förderung des Leseverständnisses (pp. 151–184). Hogrefe.
Buchkapitel
Michl, S. (2009). Der Kampf gegen die inneren Feinde: Sexualhygiene im Krieg 1914-1918 - ein deutsch-französischer Vergleich. In B. Kretzschmar & K. Wolff (Eds.), "Die sittliche Waage ist aus dem Gleichgewicht": Gesellschaftliche Debatten um 1900 (pp. 46–53). Stiftung Archiv der deutschen Frauenbewegung.
Buchkapitel
Möller, J., & Trautwein, U. (2009). Selbstkonzept. In E. Wild & J. Möller (Eds.), Pädagogische Psychologie (pp. 179–203). Springer.
Buchkapitel
Nagy, G., Marsh, H. W., Lüdtke, O., & Trautwein, U. (2009). Representing the circles in our minds: confirmatory factor analysis of circumplex structures and profiles. In T. Teo & M. S. Khine (Eds.), Structural equation modeling in educational research: Concepts and applications (pp. 287–315). Sense Publishers.
Buchkapitel
Nelson, J. D., & McKenzie, C. R. M. (2009). Confirmation bias. In M. W. Kattan (Ed.), Encyclopedia of medical decision making (Vol. 1, pp. 167–171). Sage.
Buchkapitel
Neumeyer-Gromen, A., & Gaissmaier, W. (2009). Screening programs. In M. W. Kattan (Ed.), Encyclopedia of medical decision making (Vol. 2, pp. 1020–1024). Sage.
Buchkapitel
Pernau, M. (2009). Rationalizing the world: British detective stories and the Orient. In H. Fischer-Tiné & S. Gehrmann (Eds.), Empires and boundaries: Rethinking race, class, and gender in colonial settings (pp. 179–194). Routledge.
Buchkapitel
Pernau, M. (2009). Introduction. In M. Pernau & Y. Jaffery (Eds.), Information and the public sphere: Persian newsletters from Mughal Delhi (pp. 1–33). Oxford University Press.
Buchkapitel
Pernau, M. (2009). Asaf Jah. In G. Krämer, D. Matringe, J. Nawas, & E. Rowson (Eds.), Encyclopaedia of Islam (3rd ed., pp. 111–115). Brill.
Zur Redakteursansicht