Zeitschriftenartikel (122)

2006
Zeitschriftenartikel
Pachur, T., & Hertwig, R. (2006). On the psychology of the recognition heuristic: Retrieval primacy as a key determinant of its use. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 32(5), 983–1002. https://doi.org/10.1037/0278-7393.32.5.983
(Reprinted in Heuristics: The foundations of adaptive behavior, pp. 477-501, by G. Gigerenzer, R. Hertwig, & T. Pachur, Eds., 2011, New York: Oxford University Press).
Zeitschriftenartikel
Preuschhof, C., Heekeren, H. R., Taskin, B., Schubert, T., & Villringer, A. (2006). Neural correlates of vibrotactile working memory in the human brain. The Journal of Neuroscience, 26(51), 13231–13239. https://doi.org/10.1523/JNEUROSCI.2767-06.2006
Zeitschriftenartikel
Rapp, M. A., Krampe, R. T., & Baltes, P. B. (2006). Adaptive task prioritization in aging: selective resource allocation to postural control is preserved in Alzheimer disease. American Journal of Geriatric Psychiatry, 14(1), 52–61.
Zeitschriftenartikel
Raz, N., & Rodrigue, K. M. (2006). Differential aging of the brain: Patterns, cognitive correlates and modifiers. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 30(6), 730–748. https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2006.07.001
Zeitschriftenartikel
Rehnman, J., & Herlitz, A. (2006). Women remember more faces than men do. Acta Psychologica, 124, 344–355.
Zeitschriftenartikel
Reimer, T., & Hoffrage, U. (2006). The ecological rationality of simple group heuristics: Effects of group member strategies on decision accuracy. Theory and Decision, 60(4), 403–438. https://doi.org/10.1007/s11238-005-4750-2
Zeitschriftenartikel
Reimer, T., Park, E. S., & Hinsz, V. B. (2006). Shared and coordinated cognition in competitive and dynamic task environments: An information-processing perspective for team sports. International Journal of Exercise and Sport Psychology, 4(4), 376–400.
Zeitschriftenartikel
Reise, H., Hutchinson, J. M. C., & Robinson, D. G. (2006). Two introduced pest slugs: Tandonia budapestensis new to the Americas, and Deroceras panormitanum new to the Eastern USA. The Veliger, 48(2), 110–115.
Zeitschriftenartikel
Riediger, M., & Freund, A. M. (2006). Focusing and restricting: Two forms of motivational selectivity in adulthood. Psychology and Aging, 21(1), 173–185. https://doi.org/10.1037/0882-7974.21.1.173
Zeitschriftenartikel
Rieskamp, J. (2006). Positive and negative recency effects in retirement savings decisions. Journal of Experimental Psychology: Applied, 12(4), 233–250. https://doi.org/10.1037/1076-898X.12.4.233
Zeitschriftenartikel
Rieskamp, J. (2006). Perspectives of probalistic inferences: Reinforcement learning and an adaptive network compared. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 32(6), 1355–1370.
Zeitschriftenartikel
Rieskamp, J., Busemeyer, J. R., & Mellers, B. A. (2006). Extending the bounds of rationality: Evidence and theories of preferential choice. Journal of Economic Literature, XLIV, 631–661.
Zeitschriftenartikel
Rieskamp, J., & Otto, P. E. (2006). SSL: A theory of how people learn to select strategies. Journal of Experimental Psychology: General, 135(2), 207–236. https://doi.org/10.1037/0096-3445.135.2.207
Zeitschriftenartikel
Rieskamp, J., & Todd, P. M. (2006). The evolution of cooperative strategies for asymmetric social interactions. Theory and Decision, 60, 69–111.
Zeitschriftenartikel
Romeu Gordo, L. (2006). Effects of short- and long-term unemployment on health satisfaction: Evidence from German data. Applied Economics, 38, 2335–2350. https://doi.org/10.1080/00036840500427692
Zeitschriftenartikel
Schaefer, S., Huxhold, O., & Lindenberger, U. (2006). Healthy mind in healthy body? A review of sensorimotor-cognitive interdependencies in old age. European Review of Aging and Physical Activity, 3(2), 45–54. https://doi.org/10.1007/s11556-006-0007-5
Zeitschriftenartikel
Scheunpflug, A., Baumert, J., & Kunter, M. (2006). Schwerpunkt: Professionelle Kompetenz von Lehrkräften. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 9(4), 465–467.
Zeitschriftenartikel
Schnyder, I., Niggli, A., Cathomas, R., & Trautwein, U. (2006). Unterscheidet sich das Hausaufgabenverhalten von Schülern aus unterschiedlichen Klassen? Befunde einer Mehrebenenanalyse im Fach Französisch. Revue Suisse de Sciences de l'Education = Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 28(2), 295–313.
Zeitschriftenartikel
Schnyder, I., Niggli, A., Cathomas, R., Trautwein, U., & Lüdtke, O. (2006). Wer lange lernt, lernt noch lange nicht viel mehr: Korrelate der Hausaufgabenzeit im Fach Französisch und Effekte auf die Leistungsentwicklung. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 53, 107–121.
Zeitschriftenartikel
Shajek, A., Lüdtke, O., & Stanat, P. (2006). Akademische Selbstkonzepte bei Jugendlichen mit Migrationshintergrund. Unterrichtswissenschaft, 34(2), 125–145.
Zur Redakteursansicht