Zeitschriftenartikel (97)
2004
Zeitschriftenartikel
Hutchinson, J. M. C., & (2004). Mate choice when males are in patches: optimal strategies and good rules of thumb. Journal of Theoretical Biology, 231, 129–151.
Zeitschriftenartikel
Johnson, J. G., Wilke, A., & (2004). Beyond a trait view of risk taking: A domain-specific scale measuring risk perceptions, expected benefits, and perceived-risk attitudes in German-speaking populations. Polish Psychological Bulletin, 35(3), 153–163.
Zeitschriftenartikel
Bäckman, L. (2004). A preclinical phase in vascular dementia: cognitive impairment three years before diagnosis. Dementia and Geriatric Cognitive Disorders, 18, 233–239.
, , , , &
Zeitschriftenartikel
Keller, M. (2004). A cross-cultural perspective on friendship-research. ISSBD Newsletter, 46(2), 10–11, 14.
Zeitschriftenartikel
Keller, M., Gummerum, M., , & (2004). Understanding perspectives and emotions in contract violation: Development of deontic and moral reasoning. Child Development, 75(2), 614–635.
Zeitschriftenartikel
Brighton, H. (2004). From UG to universals: Linguistic adaptation through iterated learning. Studies in Language, 28(3), 587–607.
, , &
Zeitschriftenartikel
Köller, O. (2004). Null Bock auf nichts? Interessen und Lernmotivationen in der Sekundarstufe. Schüler, 2004, 104–105.
Zeitschriftenartikel
Köller, O., Baumert, J., Cortina, K. S., Trautwein, U., & Watermann, R. (2004). Öffnung von Bildungswesen in der Sekundarstufe II und die Wahrung von Standards: Analysen am Beispiel der Englischleistungen von Oberstufenschülern an integrierten Gesamtschulen, beruflichen und allgemein bildenden Gymnasien. Zeitschrift für Pädagogik, 50(5), 679–700.
Zeitschriftenartikel
Köller, O., Baumert, J., Cortina, K. S., Trautwein, U., & Watermann, R. (2004). Öffnung von Bildungswegen in der Sekundarstufe II und die Wahrung von Standards: Analysen am Beispiel der Englischleistungen von Oberstufenschülern an integrierten Gesamtschulen, beruflichen und allgemein bildenden Gymnasien [Creating educational career options on the upper secondary school level and safe-guadring standards: Ilustrative analyses of students' achievement in English classes at comprehensive secondary schools, vocational schools, and general secondary schools]. Zeitschrift für Pädagogik, 50, 679–700.
Zeitschriftenartikel
Mertens, A. (2004). Training and industrial restructuring: Structural change and labour mobility in West Germany and Sweden. International Journal of Manpower, 25(1), 90–103. https://doi.org/10.1108/01437720410525018
, &
Zeitschriftenartikel
Krauss, S., & Atmaca, S. (2004). Wie man Schülern Einsicht in schwierige stochastische Probleme vermitteln kann: Eine Fallstudie über das "Drei-Türen-Problem". Unterrichtswissenschaft, 32(1), 38–57.
Zeitschriftenartikel
Kray, J., , & Lindenberger, U. (2004). Age differences in executive functioning across the lifespan: The role of verbalization in task preparation. Acta Psychologica, 115(2/3), 143–165.
Zeitschriftenartikel
Bäckman, L. (2004). Cognitive functioning in preclinical vascular dementia: a six-year follow-up. Stroke, 35(8), 1805–1809.
, , , &
Zeitschriftenartikel
Bäckman, L. (2004). Similar patterns of cognitive deficits in the preclinical phases of vascular dementia and Alzheimer's disease. Journal of the International Neuropsychological Society, 10, 382–391.
, , , , &
Zeitschriftenartikel
Lenhardt, G. (2004). Europäische und deutsche Perspektiven der Hochschulpolitik. Die Hochschule, 13(2), 17–28.
Zeitschriftenartikel
Lenhardt, G. (2004). Bildung - die soziale Frage des 21. Jahrhunderts: Zusammenfassung des Vortrags auf dem Landeselterntag im November 2003. Elternarbeit in Rheinland-Pfalz, (1), 2–3.
Zeitschriftenartikel
Li, S.-C., Huxhold, O., & Schmiedek, F. (2004). Aging and attenuated processing robustness: Evidence from cognitive and sensorimotor functioning. Gerontology, 50(1), 28–34. https://doi.org/10.1159/000074386
Zeitschriftenartikel
Li, S.-C., Lindenberger, U., , , , & Baltes, P. B. (2004). Transformations in the couplings among intellectual abilities and constituent cognitive processes across the life span. Psychological Science, 15(3), 155–163.
Zeitschriftenartikel
Lövdén, M., Ghisletta, P., & Lindenberger, U. (2004). Cognition in the Berlin Aging Study (BASE): The first ten years. Aging, Neuropsychology, and Cognition, 11(2-3), 104–133.
Zeitschriftenartikel
Lövdén, M., , , Bäckman, L., , & (2004). The extent of stability and change in episodic and semantic memory in old age: demographic predictors of level and change. The Journals of Gerontology: B, Psychological Sciences and Social Sciences, 59, 130–134.