Zeitschriftenartikel (97)

2004
Zeitschriftenartikel
Hutchinson, J. M. C., & Halupka, K. (2004). Mate choice when males are in patches: optimal strategies and good rules of thumb. Journal of Theoretical Biology, 231, 129–151.
Zeitschriftenartikel
Johnson, J. G., Wilke, A., & Weber, E. U. (2004). Beyond a trait view of risk taking: A domain-specific scale measuring risk perceptions, expected benefits, and perceived-risk attitudes in German-speaking populations. Polish Psychological Bulletin, 35(3), 153–163.
Zeitschriftenartikel
Jones, S., Laukka, E. J., Small, B. J., Fratiglioni, L., & Bäckman, L. (2004). A preclinical phase in vascular dementia: cognitive impairment three years before diagnosis. Dementia and Geriatric Cognitive Disorders, 18, 233–239.
Zeitschriftenartikel
Keller, M. (2004). A cross-cultural perspective on friendship-research. ISSBD Newsletter, 46(2), 10–11, 14.
Zeitschriftenartikel
Keller, M., Gummerum, M., Tien, W. X., & Lindsey, S. (2004). Understanding perspectives and emotions in contract violation: Development of deontic and moral reasoning. Child Development, 75(2), 614–635.
Zeitschriftenartikel
Kirby, S., Smith, K., & Brighton, H. (2004). From UG to universals: Linguistic adaptation through iterated learning. Studies in Language, 28(3), 587–607.
Zeitschriftenartikel
Köller, O. (2004). Null Bock auf nichts? Interessen und Lernmotivationen in der Sekundarstufe. Schüler, 2004, 104–105.
Zeitschriftenartikel
Köller, O., Baumert, J., Cortina, K. S., Trautwein, U., & Watermann, R. (2004). Öffnung von Bildungswesen in der Sekundarstufe II und die Wahrung von Standards: Analysen am Beispiel der Englischleistungen von Oberstufenschülern an integrierten Gesamtschulen, beruflichen und allgemein bildenden Gymnasien. Zeitschrift für Pädagogik, 50(5), 679–700.
Zeitschriftenartikel
Köller, O., Baumert, J., Cortina, K. S., Trautwein, U., & Watermann, R. (2004). Öffnung von Bildungswegen in der Sekundarstufe II und die Wahrung von Standards: Analysen am Beispiel der Englischleistungen von Oberstufenschülern an integrierten Gesamtschulen, beruflichen und allgemein bildenden Gymnasien [Creating educational career options on the upper secondary school level and safe-guadring standards: Ilustrative analyses of students' achievement in English classes at comprehensive secondary schools, vocational schools, and general secondary schools]. Zeitschrift für Pädagogik, 50, 679–700.
Zeitschriftenartikel
Korpi, T., & Mertens, A. (2004). Training and industrial restructuring: Structural change and labour mobility in West Germany and Sweden. International Journal of Manpower, 25(1), 90–103. https://doi.org/10.1108/01437720410525018
Zeitschriftenartikel
Krauss, S., & Atmaca, S. (2004). Wie man Schülern Einsicht in schwierige stochastische Probleme vermitteln kann: Eine Fallstudie über das "Drei-Türen-Problem". Unterrichtswissenschaft, 32(1), 38–57.
Zeitschriftenartikel
Kray, J., Eber, J., & Lindenberger, U. (2004). Age differences in executive functioning across the lifespan: The role of verbalization in task preparation. Acta Psychologica, 115(2/3), 143–165.
Zeitschriftenartikel
Laukka, E. J., Jones, S., Fratiglioni, L., & Bäckman, L. (2004). Cognitive functioning in preclinical vascular dementia: a six-year follow-up. Stroke, 35(8), 1805–1809.
Zeitschriftenartikel
Laukka, E. J., Jones, S., Small, B. J., Fratiglioni, L., & Bäckman, L. (2004). Similar patterns of cognitive deficits in the preclinical phases of vascular dementia and Alzheimer's disease. Journal of the International Neuropsychological Society, 10, 382–391.
Zeitschriftenartikel
Lenhardt, G. (2004). Europäische und deutsche Perspektiven der Hochschulpolitik. Die Hochschule, 13(2), 17–28.
Zeitschriftenartikel
Lenhardt, G. (2004). Bildung - die soziale Frage des 21. Jahrhunderts: Zusammenfassung des Vortrags auf dem Landeselterntag im November 2003. Elternarbeit in Rheinland-Pfalz, (1), 2–3.
Zeitschriftenartikel
Li, S.-C., Huxhold, O., & Schmiedek, F. (2004). Aging and attenuated processing robustness: Evidence from cognitive and sensorimotor functioning. Gerontology, 50(1), 28–34. https://doi.org/10.1159/000074386
Zeitschriftenartikel
Li, S.-C., Lindenberger, U., Hommel, B., Aschersleben, G., Prinz, W., & Baltes, P. B. (2004). Transformations in the couplings among intellectual abilities and constituent cognitive processes across the life span. Psychological Science, 15(3), 155–163.
Zeitschriftenartikel
Lövdén, M., Ghisletta, P., & Lindenberger, U. (2004). Cognition in the Berlin Aging Study (BASE): The first ten years. Aging, Neuropsychology, and Cognition, 11(2-3), 104–133.
Zeitschriftenartikel
Lövdén, M., Rönnlund, M., Wahlin, Å., Bäckman, L., Nyberg, L., & Nilsson, L.- G. (2004). The extent of stability and change in episodic and semantic memory in old age: demographic predictors of level and change. The Journals of Gerontology: B, Psychological Sciences and Social Sciences, 59, 130–134.
Zur Redakteursansicht