Buchkapitel (131)
2010
Buchkapitel
Lindenberger, U. (2010). Grenzen und Potentiale kognitiver Leistungsfähigkeit im Alter. In U. Lindenberger, J. Smith, K. U. Mayer, & P. B. Baltes (Eds.), Die Berliner Altersstudie (3rd ext. ed., pp. 375–401). Akademie Verlag.
, &
Buchkapitel
Riediger, M. (2010). Experience sampling. In (Ed.), Building on progress: expanding the research infrastructure for the social, economic, and behavioral sciences (pp. 581–594). Budrich UniPress.
Buchkapitel
Scheer, M. (2010). Captive voices: Phonographic recordings in the German and Austrian prisoner-of-war camps of World War I. In , , & M. Scheer (Eds.), Doing anthropology in wartime and war zones: World War I and the cultural sciences in Europe (pp. 279–309). transcript-Verlag.
Buchkapitel
Scheer, M., , & (2010). "A time like no other": The impact of the great war on European anthropology. In , , & M. Scheer (Eds.), Doing anthropology in wartime and war zones: World War I and the cultural sciences in Europe (pp. 9–26). transcript-Verlag.
Buchkapitel
Schmiedek, F., & Wolff, J. K. (2010). Latente Wachstumskurvenmodelle. In & (Eds.), Handbuch der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse (pp. 1017–1029). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Buchkapitel
McElvany, N., Schroeder, S., , Baumert, J., Hachfeld, A., & (2010). Das BITE-Projekt: Integrative Verarbeitung von Bildern und Texten in der Sekundarstufe I. In E. Klieme, , & (Eds.), Kompetenzmodellierung: Zwischenbilanz des DFG-Schwerpunktprogramms und Perspektiven des Forschungsansatzes (pp. 143–153). Beltz.
, ,
Buchkapitel
Schütze, Y., Tesch-Römer, C., & (2010). Sechs Lebensgeschichten aus der Berliner Altersstudie. In U. Lindenberger, J. Smith, K. U. Mayer, & P. B. Baltes (Eds.), Die Berliner Altersstudie (3rd ext. ed., pp. 159–173). Akademie-Verlag.
Buchkapitel
Smith, J., & Baltes, P. B. (2010). Altern aus psychologischer Perspektive: Trends und Profile im hohen Alter. In U. Lindenberger, J. Smith, K. U. Mayer, & P. B. Baltes (Eds.), Die Berliner Altersstudie (3rd ext. ed., pp. 245–274). Akademie Verlag.
Buchkapitel
Smith, J., & Delius, J. A. M. (2010). Längsschnittliche Datenerhebungen der Berliner Altersstudie (BASE): Studiendesign, Stichproben und Forschungsthemen 1990-2009. In U. Lindenberger, J. Smith, K. U. Mayer, & P. B. Baltes (Eds.), Die Berliner Altersstudie (3rd ext. ed., pp. 113–131). Akademie Verlag.
Buchkapitel
Smith, J., & Delius, J. A. M. (2010). Psychologische Funktionsfähigkeit im Alter: Potenziale und Grenzen. In & (Eds.), Der alte Patient in der zahnärztlichen Praxis (pp. 13–22). Quintessenz-Verlag.
Buchkapitel
Stevens, J. R. (2010). Rational decision making in primates: The bounded and the ecological. In & (Eds.), Primate neuroethology (pp. 98–116). Oxford University Press.
Buchkapitel
Stevens, J. R. (2010). Intertemporal choice. In & (Eds.), Encyclopedia of animal behavior (Vol. 2, pp. 203–208). Academic Press.
Buchkapitel
Stevens, J. R., & (2010). The adaptive nature of impulsivity. In & (Eds.), Impulsivity: The behavioral and neurological science of discounting (pp. 361–387). American Psychological Association.
Buchkapitel
Trautwein, U., Dettmers, S., & Neumann, M. (2010). Die neu geordnete Oberstufe: Die Sicht von Abiturienten, Eltern, Schul- und Fachleitern. In U. Trautwein, M. Neumann, G. Nagy, O. Lüdtke, & K. Maaz (Eds.), Schulleistungen von Abiturienten: Die neu geordnete gymnasiale Oberstufe auf dem Prüfstand (pp. 109–126). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Buchkapitel
Trautwein, U., & Lüdtke, O. (2010). Referenzgruppeneffekte. In W. Bos, E. Klieme, & O. Köller (Eds.), Schulische Lerngelegenheiten und Kompetenzentwicklung: Festschrift für Jürgen Baumert (pp. 11–30). Waxmann.
Buchkapitel
Trautwein, U., Lüdtke, O., Nagy, G., Husemann, N., & Köller, O. (2010). Hochschulen und Studienfächer als differenzielle Entwicklungsmilieus. In , , , & (Eds.), Bildungspsychologie: Ein Fach positioniert sich (pp. 154–157). Hogrefe.
Buchkapitel
Trautwein, U., Neumann, M., Nagy, G., Lüdtke, O., & Maaz, K. (2010). Vorwort. In U. Trautwein, M. Neumann, G. Nagy, O. Lüdtke, & K. Maaz (Eds.), Schulleistungen von Abiturienten: Die neu geordnete gymnasiale Oberstufe auf dem Prüfstand (pp. 11–13). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Buchkapitel
Trautwein, U., Neumann, M., Nagy, G., Lüdtke, O., & Maaz, K. (2010). Institutionelle Reform und individuelle Entwicklung: Hintergrund und Fragestellungen der Studie TOSCA-Repeat. In U. Trautwein, M. Neumann, G. Nagy, O. Lüdtke, & K. Maaz (Eds.), Schulleistungen von Abiturienten: Die neu geordnete gymnasiale Oberstufe auf dem Prüfstand (pp. 15–36). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Buchkapitel
Verheyen, N. (2010). Eifrige Diskutanten: Die Stilisierung des "freien" Meinungsaustauschs zu einer demokratischen Kulturtechnik in der westdeutschen Gesellschaft der fünfziger Jahre. In , , , & (Eds.), Demokratie im Schatten der Gewalt: Geschichten des Privaten im deutschen Nachkrieg (pp. 99–121). Wallstein.
Buchkapitel
Verheyen, N. (2010). Liebe ohne Leib? Anmerkungen zur Gefühlsgeschichte bürgerlicher Vaterschaft im 19. Jahrhundert. In & (Eds.), Emotionen (pp. 33–40). transcript-Verlag.