Zeitschriftenartikel (113)

2000
Zeitschriftenartikel
Eye, A. von, Indurkhya, A., & Kreppner, K. (2000). CFA as a tool for person-oriented research - Unidimensional and within-individual analyses of nominal level and ordinal data. Psychologische Beiträge, 42(3), 383–401.
Zeitschriftenartikel
Fiddick, L. (2000). The content of their discontent: How do the folk interpret evolutionary psychology? Psychological Inquiry, 11(1), 26–29.
Zeitschriftenartikel
Fiddick, L., Cosmides, L., & Tooby, J. (2000). No interpretation without representation: The role of domain-specific representations and inferences in the Wason selection task. Cognition, 77(1), 1–79.
Zeitschriftenartikel
Fiedler, K., Schmid, J., Kurzenhäuser, S., & Schröter, V. (2000). Lie detection as an attribution process: The anchoring effect revisited. Hypnosis International Monographs, 4, 113–136.
Zeitschriftenartikel
Fischer, K., & Thußbas, C. (2000). Die Wirkung humoristisch-episodischer Elemente in der Fernsehwerbung: Eine experimentelle Studie. Medienpsychologie, 12(1), 51–68.
Zeitschriftenartikel
Glück, J., & Eye, A. von. (2000). Including covariates in configural frequency analysis. Psychologische Beiträge, 42(3), 405–417.
Zeitschriftenartikel
Goodie, A. S., & Fantino, E. (2000). Representing the task in Bayesian reasoning: Comment on Lovett and Schunn (1999). Journal of Experimental Psychology: General, 129(4), 449–452.
Zeitschriftenartikel
Haag, L., & Stern, E. (2000). Non scholae sed vitae discimus? Auf der Suche nach globalen und spezifischen Transfereffekten des Lateinunterrichts. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 14(2/3), 146–157.
Zeitschriftenartikel
Haag, L., & Stern, E. (2000). Lateinunterricht auf dem Prüfstand. Altsprachlicher Unterricht, 43(4-5), 86–89.
Zeitschriftenartikel
Habermas, T., & Bluck, S. (2000). Getting a life: The emergence of the life story in adolescence. Psychological Bulletin, 126(5), 748–769.
Zeitschriftenartikel
Händle, C. (2000). Voneinander lernen? Grundschullehrerinnen in den Neubundesländern. Grundschule, 33(4), 16–18.
Zeitschriftenartikel
Harries, C., & Dhami, M. K. (2000). On the descriptive validity and prescriptive utility of fast and frugal models. Behavioral and Brain Sciences, 23(5), 753–754.
Zeitschriftenartikel
Heckhausen, J. (2000). Wo hängen die süßen Trauben? Entwicklungs- und motivationspsychologische Überlegungen zur Funktionalität des Bereuens. Psychologische Rundschau, 51(3), 123–134.
Zeitschriftenartikel
Heckhausen, J. (2000). Evolutionary perspectives on human motivation. American Behavioral Scientist, 43(6), 1015–1029.
Zeitschriftenartikel
Heckhausen, J. (2000). "Go and stop" an den Entwicklungsfristen des Lebens. MaxPlanckForschung, 2000(4), 74–79.
Zeitschriftenartikel
Hertwig, R. (2000). The questionable utility of "cognitive ability" in explaining cognitive illusions. Behavioral and Brain Sciences, 23(5), 678–679.
Zeitschriftenartikel
Hertwig, R., & Todd, P. M. (2000). Biases to the left, fallacies to the right: stuck in the middle with null hypothesis significance testing. Psycoloquy, 11, Article 28.
Zeitschriftenartikel
Hoffrage, U. (2000). Why the analysis of cognitive processes matters. Behavioral and Brain Sciences, 23(5), 679–680.
Zeitschriftenartikel
Hoffrage, U. (2000). Why the analyses of cognitive processes matter. Behavioral and Brain Sciences, 23(5), 679–680.
Zeitschriftenartikel
Hoffrage, U., Hertwig, R., & Gigerenzer, G. (2000). Hindsight bias: A by-product of knowledge updating? Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 26(3), 566–581.
(Reprinted in Heuristics: The foundations of adaptive behavior, pp. 223-241, by G. Gigerenzer, R. Hertwig, & T. Pachur, Eds., 2011, New York: Oxford University Press).
Zur Redakteursansicht