Zeitschriftenartikel (432)
1999
Zeitschriftenartikel
Krettenauer, T. (1999). Über das "Wie" und "Warum" von Solidarität, einen Bezugsrahmen und seine Grenzen. Ethik und Sozialwissenschaften, 10(2), 214–216.
Zeitschriftenartikel
Krettenauer, T., & Edelstein, W. (1999). From substages to moral types and beyond: An analysis of core criteria for morally autonomous judgements. International Journal of Behavioral Development, 23(4), 899–920.
Zeitschriftenartikel
Stern, E., & (1999). Latent change in discrete data: Unidimensional, multidimensional, and mixture distribution Rasch models for the analysis of repeated observations. Methods of Psychological Research Online, 3(2), 75–93.
,
Zeitschriftenartikel
Köller, O. (1999). Spontaneous cognitions following academic test results. The Journal of Experimental Education, 67(2), 150–164.
, &
Zeitschriftenartikel
Alfeld-Liro, C., , , & (1999). Adolescents' commitment to developing talent: The role of peers in continuing motivation for sports and the arts. Journal of Youth and Adolescence, 28(6), 741–763.
, ,
Zeitschriftenartikel
Rode, C., , , & (1999). When and why do people avoid unknown probabilities in decisions under uncertainty? Testing some predictions from optimal foraging theory. Cognition, 72(3), 269–304.
Zeitschriftenartikel
Roeder, P. M. (1999). Gelingende Integration? Anmerkungen zur Studie von D. Katzenbach u.a. über den Hamburger Schulversuch "Integrative Grundschule" in ZfPäd 45 (1999), S. 567-590. Zeitschrift für Pädagogik, 45(6), 941–946.
Zeitschriftenartikel
Schnabel, K.-U., , & (1999). Patients' vs nurses' assessment of postoperative pain in orthopedic patients. British Journal of Anaesthesia, 82(3), 374–378.
,
Zeitschriftenartikel
Schnabel, K. U., , & (1999). Patients' vs nurses' assessments of postoperative pain and anxiety during patient- or nurse-controlled analgesia. British Journal of Anaesthesia, 82(3), 374–378.
,
Zeitschriftenartikel
Schnabel, K.-U. (1999). Wissenschaft ist Abstraktion, aber Abstraktes ist zu nix zu gebrauchen. Unterrichtswissenschaft, 27(4), 333–336.
Zeitschriftenartikel
Schnabel, K. U. (1999). [Reviews of the books Mehrebenenanalyse: Grundlagen und Anwendungen des Hierarchisch Linearen Modells & Einführung in die Mehrebenenanalyse: Grundlagen, Auswertungsverfahren und praktische Beispiele]. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 51(3), 620–623.
Zeitschriftenartikel
Schümer, G. (1999). Mathematics education in Japan. Journal of Curriculum Studies, 31(4), 399–427.
Zeitschriftenartikel
Schümer, G. (1999). L'insegnamento della matematica in Giappone, Stati Uniti e Germania: Osservazioni sulla difficolta della valutazione del sistema scolastico. Cadmo, 7(20), 19–38.
Zeitschriftenartikel
Schümer, G. (1999). Lehrer in Japan: Arbeitsbedingungen und Arbeitsethos. Pädagogik, 51(6), 30–35.
Zeitschriftenartikel
Krauss, S., , , , , & Köller, O. (1999). Vascular dementia versus dementia of Alzheimer's type: Do they have differential effects on caregivers' burden? The Journals of Gerontology: B, Psychological Sciences and Social Sciences, 54S(2), S93–S98.
, 1998
Zeitschriftenartikel
Bos, W., , , & (1998). Selbstbestimmt lehren lernen: Ein Konzept zur hochschuldidaktischen Qualifizierung des akademischen Mittelbaus. Das Hochschulwesen, 46(3), 147–152.
,
Zeitschriftenartikel
Stanat, P., & (1998). Aesthetics and the environment. Review of General Psychology, 2(2), 153–174.
,
Zeitschriftenartikel
Baumert, J. (1998). Fachbezogenes- fachübergreifendes Lernen/Erweiterte Lern- und Denkstrategien. Schulreport, 2, 31–32.
Zeitschriftenartikel
Baumert, J., , & (1998). Technical problem solving among 10-year-old students as related to science achievement, out-of-school experience, domain-specific control beliefs, and attribution patterns. Journal of Research in Science Teaching, 35(9), 987–1013.
Zeitschriftenartikel
Baumert, J., & Köller, O. (1998). Nationale und internationale Schulleistungsstudien: was können sie leisten, wo sind ihre Grenzen? Pädagogik, 50(6), 12–18.