Zeitschriftenartikel (438)

2010
Zeitschriftenartikel
Marewski, J. N., Gaissmaier, W., Schooler, L. J., Goldstein, D. G., & Gigerenzer, G. (2010). From recognition to decisions: Extending and testing recognition-based models for multialternative inference. Psychonomic Bulletin & Review, 17(3), 287–309. https://doi.org/10.3758/PBR.17.3.287
Zeitschriftenartikel
Marewski, J. N., Pohl, R. F., & Vitouch, O. (2010). Recognition-based judgments and decisions: Introduction to the special issue (Vol. 1). Judgment and Decision Making, 5(4), 207–215.
Zeitschriftenartikel
Marewski, J. N., Schooler, L. J., & Gigerenzer, G. (2010). Five principles for studying people's use of heuristics. Acta Psychologica Sinica, 42(1), 72–87. https://doi.org/10.3724/SP.J.1041.2010.00072
Zeitschriftenartikel
Marsh, H. W., Lüdtke, O., Muthén, B., Asparouhov, T., Morin, A. J. S., Trautwein, U., & Nagengast, B. (2010). A new look at the Big Five factor structure through exploratory structural equation modeling. Psychological Assessment, 22(3), 471–491. https://doi.org/10.1037/a0019227
Zeitschriftenartikel
McElvany, N., Herppich, S., Van Steensel, R., & Kurvers, J. (2010). Zur Wirksamkeit familiärer Frühförderungsprogramme im Bereich Literacy - Ergebnisse einer Meta-Analyse. Zeitschrift für Pädagogik, 56(2), 178–192.
Zeitschriftenartikel
McElvany, N., Schroeder, S., Richter, T., Hachfeld, A., Baumert, J., Schnotz, W., Horz, H., & Ullrich, M. (2010). Texte mit instruktionalen Bildern als Unterrichtsmaterial - Kompetenzen der Lehrkräfte. Unterrichtswissenschaft, 38, 98–116.
Zeitschriftenartikel
Nagy, G., Trautwein, U., & Lüdtke, O. (2010). The structure of vocational interests in Germany: Different methodologies, different conclusions. Journal of Vocational Behavior, 76(2), 153–169. https://doi.org/10.1016/j.jvb.2007.07.002
Zeitschriftenartikel
Nagy, G., Watt, H. M. G., Eccles, J. S., Trautwein, U., Lüdtke, O., & Baumert, J. (2010). The development of students' mathematics self-concept in relation to gender: Different countries, different trajectories? Journal of Research on Adolescence, 20(2), 482–506. https://doi.org/10.1111/j.1532-7795.2010.00644.x
Zeitschriftenartikel
Niggli, A., Trautwein, U., & Schnyder, I. (2010). Die Rolle der Lehrpersonen bei den Hausaufgaben. Empirische Pädagogik, 24(1), 42–54.
Zeitschriftenartikel
Richter, D., Kunter, M., Anders, Y., Klusmann, U., Lüdtke, O., & Baumert, J. (2010). Inhalte und Prädiktoren beruflicher Fortbildung von Mathematiklehrkräften. Empirische Pädagogik, 24(2), 151–168.
Zeitschriftenartikel
Schneider, M., & Stern, E. (2010). The developmental relations between conceptual and procedural knowledge: A multimethod approach. Developmental Psychology, 46(1), 178–192. https://doi.org/10.1037/a0016701
2009
Zeitschriftenartikel
Baumert, J., Becker, M., Neumann, M., & Nikolova, R. (2009). Frühübergang in ein grundständiges Gymnasium: Übergang in ein privilegiertes Entwicklungsmilieu? Ein Vergleich von Regressionsanalyse und Propensity Score Matching. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 12(2), 189–215. https://doi.org/10.1007/s11618-009-0072-4
Zeitschriftenartikel
Baumert, J., Lüdtke, O., Trautwein, U., & Brunner, M. (2009). Large-scale student assessment studies measure the results of processes of knowledge acquisition: Evidence in support of the distinction between intelligence and student achievement. Educational Research Review, 4(3), 165–176. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2009.04.002
Zeitschriftenartikel
Baumert, J., Maaz, K., Stanat, P., & Watermann, R. (2009). Schulkomposition oder Institution: Was zählt? Schulstrukturen und die Entstehung schulformspezifischer Entwicklungsverläufe. Die Deutsche Schule, 101(1), 33–46.
Zeitschriftenartikel
Dettmers, S., Trautwein, U., & Lüdtke, O. (2009). Eine Frage der Qualität? Die Rolle der Hausaufgabenqualität für Hausaufgabenverhalten und Leistung. Unterrichtswissenschaft, 37(3), 196–212.
Zeitschriftenartikel
Dettmers, S., Trautwein, U., & Lüdtke, O. (2009). The relationship between homework time and achievement is not universal: Evidence from multilevel analyses in 40 countries. School Effectiveness and School Improvement, 20(4), 375–405. https://doi.org/10.1080/09243450902904601
Zeitschriftenartikel
Frenzel, A. C., Goetz, T., Lüdtke, O., Pekrun, R., & Sutton, R. E. (2009). Emotional transmission in the classroom: Exploring the relationship between teacher and student enjoyment. Emotional Transmission in the Classroom: Exploring the Relationship between Teacher and Student Enjoyment, 101(3), 705–716. https://doi.org/10.1037/a0014695
Zeitschriftenartikel
Jonkmann, K., Trautwein, U., & Lüdtke, O. (2009). Social dominance in adolescence: The moderating role of the classroom context and behavioral heterogeneity. Child Development, 80(2), 338–355. https://doi.org/10.1111/j.1467-8624.2009.01264.x
Zeitschriftenartikel
Klusmann, U., & Baumert, J. (2009). Auf die Lehrkraft kommt es an: Zugang zum Beruf und Erwerb professioneller Kompetenz. Schulverwaltung / Bayern, 32(11), 309–311.
Zeitschriftenartikel
Klusmann, U., Kunter, M., & Trautwein, U. (2009). Die Entwicklung des Beanspruchungserlebens bei Lehrerinnen und Lehrern in Abhängigkeit beruflicher Verhaltensstile. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 56(3), 200–212.
Zur Redakteursansicht