Buchkapitel (31)

1998
Buchkapitel
Friedrichs, J., Lepsius, M. R., & Mayer, K. U. (1998). Diagnose und Prognose in der Soziologie. In J. Friedrichs, M. R. Lepsius, & K. U. Mayer (Eds.), Die Diagnosefähigkeit der Soziologie (pp. 9–31). Opladen.
Buchkapitel
Hoerning, E. M. (1998). Die Volkshochschuldozentin: Zwischen Lebenserfahrungen und Professionalität. In R. Arnold, J. Kade, S. Nolda, & I. Schüßler (Eds.), Lehren und Lernen im Modus der Auslegung: Erwachsenenbildung zwischen Wissensvermittlung, Deutungslernen und Aneignung (pp. 159–167). Schneider-Verlag Hohengehren.
Buchkapitel
Hoerning, E. M. (1998). The analysis of personal documents. In J. S. Markantonis & A. D. Rigas (Eds.), Qualitative analysis in human sciences: New perspectives in methodology (pp. 157–171). Mavrommatis.
Buchkapitel
Lampert, T., & Wagner, M. (1998). Zur Bedeutung der Gesundheit für die soziale Integration und die subjektive Befindlichkeit im Alter. In W. Clemens & G. M. Backes (Eds.), Altern und Gesellschaft (pp. 187–215). Leske + Budrich.
Buchkapitel
Lang, F. R., & Schütze, Y. (1998). Verfügbarkeit und Leistungen verwandtschaftlicher Beziehungen im Alter. In M. Wagner & Y. Schütze (Eds.), Verwandtschaft: Sozialwissenschaftliche Beiträge zu einem vernachlässigten Thema (pp. 163–182). Enke.
Buchkapitel
Lempert, W., & Corsten, M. (1998). Soziale Bedingungen moralischen Lernens in Küchen und Labors - Resultate einer explorativen Studie des Max-Planck-Instituts für Bildungsforschung, Berlin. In P. F. E. Sloane, A. Schelten, & G. A. Straka (Eds.), Beiträge zur Berufs- und Wirtschaftspädagogik (pp. 9–24). Leske + Budrich.
Buchkapitel
Maas, I. (1998). Coding Dutch occupations into ISCO68: The 500 most frequent male occupations in the HSN-Utrecht data set. In M. H. D. van Leeuwen, I. Maas, & A. Miles (Eds.), Historical international standard coding of occupations: Status quo after coding 500 frequent mal occupations (pp. 95–117). Max Planck Institute for Human Development.
Buchkapitel
Maas, I., & van Leeuwen, M. H. D. (1998). HISCO coding principles: Status quo after having coded the 500 most frequent male occupations in historical data sets from Belgium, Canada, England, France, the Netherlands and Sweden. In M. H. D. van Leeuwen, I. Maas, & A. Miles (Eds.), Historical international standard coding of occupations: Status quo after coding 500 frequent mal occupations (pp. 5–24). Max Planck Institute for Human Development.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1998). Lebensverlauf. In B. Schäfers & W. Zapf (Eds.), Handwörterbuch zur Gesellschaft Deutschlands (pp. 438–451). Leske + Budrich.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1998). James Colemans Untersuchungen zum amerikanischen Bildungswesen und ihr Verhältnis zu seiner Handlungs- und Gesellschaftstheorie. In H. P. Müller & M. Schmid (Eds.), Norm, Herrschaft und Vertrauen: Beiträge zu James S. Colemans Grundlagen der Sozialtheorie (pp. 180–192). Westdeutscher Verlag.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1998). Causality, comparisons and bad practices in empirical social research: A comment on Stanley Lieberson's chapter. In H.-P. Blossfeld & G. Prein (Eds.), Rational choice theory and large-scale data analysis (pp. 146–157). Westview Press.
Buchkapitel
Mayer, K. U. (1998). German survivors of World War II: The impact on the life course of the collective experience of birth cohorts. In U. Gerhardt (Ed.), German Sociology (Vol. 61, pp. 207–221). The Continuum Publishing Company.
Buchkapitel
Mayer, K. U., & Müller, W. (1998). Elörelépés a társadalmi mobilitás kutatásában? In R. Péter (Ed.), Társadalmi Mobilitás: Hagyományos és új megközelitések (pp. 154–166). Yj Mandátum Könyvkiadó.
Buchkapitel
Schütze, Y., & Wagner, M. (1998). Verwandtschaft - Begriff und Tendenzen der Forschung. In M. Wagner & Y. Schütze (Eds.), Verwandtschaft: Sozialwissenschaftliche Beiträge zu einem vernachlässigten Thema (pp. 7–16). Enke.
Buchkapitel
Solga, H. (1998). The necessity of increasing differentiation at German universities: A model proposed by young scientists, doctoral and graduate students. In J. A. Dormandy & J. Mittelstraß (Eds.), The future role at the universities in the scientific and academic system (pp. 37–41). Ernst Schering Research Foundation.
Buchkapitel
Solga, H. (1998). The fate of the East German upper service class after 1989: Types of system transformation and changes in elite recruitment. In I. Srubar (Ed.), Eliten, politische Kultur und Privatisierung in Ostdeutschland, Tschechien und Mitteleuropa (pp. 97–117). Universitätsverlag Konstanz.
Buchkapitel
Voges, W., Frick, J. R., & Büchel, F. (1998). The integration of immigrants into West German society - The impact of social assistance. In H. Kurthen, J. Fijalkowski, & G. G. Wagner (Eds.), Immigration, citizenship, and the welfare state in Germany and the United States - Part A (pp. 159–174). JAI Press.
Buchkapitel
Wagner, G. G., Büchel, F., Haisken-DeNew, J. P., & Spieß, C. K. (1998). Education as a keystone of integration of immigrants: Determinants of school attainment of immigrant children in West Germany. In H. Kurthen, J. Fijalkowski, & G. G. Wagner (Eds.), Immigration, citizenship, and the welfare state in Germany and the United States - Part A (pp. 35–46). JAI Press.
Buchkapitel
Weißhuhn, G., & Büchel, F. (1998). Germany. In Federal Ministry of Education, Research, and Technology (Ed.), Pathways and participation in vocational and technical education and training (pp. 195–239). OECD.
Buchkapitel
Zeiher, H. (1998). Kindheit. In B. Schäfers (Ed.), Grundbegriffe der Soziologie (pp. 166–169). Leske + Budrich.
Zur Redakteursansicht