Zeitschriftenartikel (62)

2016
Zeitschriftenartikel
Hasenäcker, J., Beyersmann, E., & Schroeder, S. (2016). Masked morphological priming in German-speaking adults and children: Evidence from response time distributions. Frontiers in Psychology, 7, Article 929. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.00929
Zeitschriftenartikel
Schroeder, S., Segbers, J., & Schröter, P. (2016). Der Kinder-Titelrekognitionstest (K-TRT): Ein Instrument zur Erfassung des Lesevolumens von Kindern im Deutschen. Diagnostica, 62(1), 16–30. https://doi.org/10.1026/0012-1924/a000131
Zeitschriftenartikel
Schröter, P., & Schroeder, S. (2016). Orthographic processing in balanced bilingual children: Cross-language evidence from cognates and false friends. Journal of Experimental Child Psychology, 141, 239–246. https://doi.org/10.1016/j.jecp.2015.09.005
2015
Zeitschriftenartikel
Hachfeld, A., Schroeder, S., Hahn, A., Anders, Y., & Kunter, M. (2015). Should teachers be colorblind? How multicultural and egalitarian beliefs differentially relate to aspects of teachers' professional competence for teaching in diverse classrooms. Teaching and Teacher Education, 48, 44–55. https://doi.org/10.1016/j.tate.2015.02.001
Zeitschriftenartikel
Liversedge, S. P., Schroeder, S., Hyönä, J., & Rayner, K. (2015). Emerging issues in developmental eye-tracking research: Insights from the workshop in Hannover, October 2013. Journal of Cognitive Psychology, 27(5), 677–683. https://doi.org/10.1080/20445911.2015.1053487
Zeitschriftenartikel
Schroeder, S., Hyönä, J., & Liversedge, S. P. (2015). Developmental eye-tracking research in reading: introduction to the special issue. Journal of Cognitive Psychology, 27(5), 500–510. https://doi.org/10.1080/20445911.2015.1046877
Zeitschriftenartikel
Schroeder, S., Würzner, K.-M., Heister, J., Geyken, A., & Kliegl, R. (2015). childLex: A lexical database of German read by children. Behavior Research Methods, 47(4), 1085–1094. https://doi.org/10.3758/s13428-014-0528-1
Zeitschriftenartikel
Schroeder, S., Würzner, K.-M., Heister, J., Geyken, A., & Kliegl, R. (2015). childLex: Eine lexikalische Datenbank zur Schriftsprache für Kinder im Deutschen. Psychologische Rundschau, 66(3), 155–165. https://doi.org/10.1026/0033-3042/a000275
Zeitschriftenartikel
Tiffin-Richards, S. P., & Schroeder, S. (2015). Children's and adults' parafoveal processes in German: phonological and orthographic effects. Journal of Cognitive Psychology, 27(5), 531–548. https://doi.org/10.1080/20445911.2014.999076
Zeitschriftenartikel
Tiffin-Richards, S. P., & Schroeder, S. (2015). Word length and frequency effects on children's eye movements during silent reading. Vision Research, 113(A), 33–43. https://doi.org/10.1016/j.visres.2015.05.008
Zeitschriftenartikel
Tiffin-Richards, S. P., & Schroeder, S. (2015). The component processes of reading comprehension in adolescents. Learning and Individual Differences, 42, 1–9. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2015.07.016
Zeitschriftenartikel
Würzner, K.-M., & Schroeder, S. (2015). Morphologische und phonologische Repräsentationen in childLex. Spektrum Patholinguistik, 8, 183–200.
2014
Zeitschriftenartikel
Euler, H. A., Lange, B. P., Schroeder, S., & Neumann, K. (2014). The effectiveness of stuttering treatments in Germany. Journal of Fluency Disorders, 39(1), 1–11. https://doi.org/10.1016/j.jfludis.2014.01.002
Zeitschriftenartikel
Schroeder, S., & Tiffin-Richards, S. P. (2014). Kognitive Verarbeitung von Leseverständnisitems mit und ohne Text. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 28(1-2), 21–30. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000121
Zeitschriftenartikel
Schroeder, S., & Verrel, J. (2014). Cognitive processing and motor execution in the lexical decision task: A developmental study. Psychonomic Bulletin & Review, 21(2), 496–504. https://doi.org/10.3758/s13423-013-0509-x
Zeitschriftenartikel
Würzner, K.-M., Heister, J., & Schroeder, S. (2014). Altersgruppeneffekte in childLex. Spektrum Patholinguistik, 7, 123–131.
2013
Zeitschriftenartikel
Schroeder, S. (2013). Effects of reading skill and CaSe MiXiNg on nonword reading in German. Journal of Research in Reading, 36(2), 186–201. https://doi.org/10.1111/j.1467-9817.2011.01499.x
2012
Zeitschriftenartikel
Hachfeld, A., Schroeder, S., Anders, Y., Hahn, A., & Kunter, M. (2012). Multikulturelle Überzeugungen: Herkunft oder Überzeugung? Welche Rolle spielen der Migrationshintergrund und multikulturelle Überzeugungen für das Unterrichten von Kindern mit Migrationshintergrund? Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 26(2), 101–120. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000064
Zeitschriftenartikel
McElvany, N., Schroeder, S., Baumert, J., Schnotz, W., Horz, H., & Ullrich, M. (2012). Cognitively demanding learning materials with texts and instructional pictures: Teachers' diagnostic skills, pedagogical beliefs and motivation. European Journal of Psychology of Education, 27(3), 403–420. https://doi.org/10.1007/s10212-011-0078-1
Zeitschriftenartikel
Ullrich, M., Schnotz, W., Horz, H., McElvany, N., Schroeder, S., & Baumert, J. (2012). Kognitionspsychologische Aspekte eines Kompetenzmodells zur Text-Bild-Integration. Psychologische Rundschau, 63(1), 11–17. https://doi.org/10.1026/0033-3042/a000105
Zur Redakteursansicht