MPRG „REaD“ – Publikationen

Zeitschriftenartikel (9)

2015
Zeitschriftenartikel
Hachfeld, A., Schroeder, S., Hahn, A., Anders, Y., & Kunter, M. (2015). Should teachers be colorblind? How multicultural and egalitarian beliefs differentially relate to aspects of teachers' professional competence for teaching in diverse classrooms. Teaching and Teacher Education, 48, 44–55. https://doi.org/10.1016/j.tate.2015.02.001
Zeitschriftenartikel
Liversedge, S. P., Schroeder, S., Hyönä, J., & Rayner, K. (2015). Emerging issues in developmental eye-tracking research: Insights from the workshop in Hannover, October 2013. Journal of Cognitive Psychology, 27(5), 677–683. https://doi.org/10.1080/20445911.2015.1053487
Zeitschriftenartikel
Schroeder, S., Hyönä, J., & Liversedge, S. P. (2015). Developmental eye-tracking research in reading: introduction to the special issue. Journal of Cognitive Psychology, 27(5), 500–510. https://doi.org/10.1080/20445911.2015.1046877
Zeitschriftenartikel
Schroeder, S., Würzner, K.-M., Heister, J., Geyken, A., & Kliegl, R. (2015). childLex: A lexical database of German read by children. Behavior Research Methods, 47(4), 1085–1094. https://doi.org/10.3758/s13428-014-0528-1
Zeitschriftenartikel
Schroeder, S., Würzner, K.-M., Heister, J., Geyken, A., & Kliegl, R. (2015). childLex: Eine lexikalische Datenbank zur Schriftsprache für Kinder im Deutschen. Psychologische Rundschau, 66(3), 155–165. https://doi.org/10.1026/0033-3042/a000275
Zeitschriftenartikel
Tiffin-Richards, S. P., & Schroeder, S. (2015). Children's and adults' parafoveal processes in German: phonological and orthographic effects. Journal of Cognitive Psychology, 27(5), 531–548. https://doi.org/10.1080/20445911.2014.999076
Zeitschriftenartikel
Tiffin-Richards, S. P., & Schroeder, S. (2015). Word length and frequency effects on children's eye movements during silent reading. Vision Research, 113(A), 33–43. https://doi.org/10.1016/j.visres.2015.05.008
Zeitschriftenartikel
Tiffin-Richards, S. P., & Schroeder, S. (2015). The component processes of reading comprehension in adolescents. Learning and Individual Differences, 42, 1–9. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2015.07.016
Zeitschriftenartikel
Würzner, K.-M., & Schroeder, S. (2015). Morphologische und phonologische Repräsentationen in childLex. Spektrum Patholinguistik, 8, 183–200.

Konferenzbeitrag (1)

2015
Konferenzbeitrag
Hasenäcker, J., Beyersmann, E., & Schroeder, S. (2015). Language proficiency moderates morphological priming in children and adults. In V. Pirelli, C. Marzi, & M. Ferro (Eds.), NetWordS 2015: Word knowledge and word usage. Representations and processes in the mental lexicon (pp. 132–135).

Hochschulschrift - Bachelor (2)

2015
Hochschulschrift - Bachelor
Klimroth, S. (2015). Das mentale Lexikon in der Entwicklung: Eine Auswertung schriftlicher Assoziationen von Zweit- und ViertklässlerInnen [Bachelorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Hochschulschrift - Bachelor
Klose, E. (2015). Der Einfluss visueller Merkmale auf die Buchstabenerkennung im Vorschulalter [Bachelorarbeit, Universität Potsdam].

Heft (1)

2015
Heft
Schroeder, S., Hyönä, J., & Liversedge, S. P. (Eds.). (2015). Developmental eye-tracking research in reading [Special issue]. Journal of Cognitive Psychology, 27(5).
Zur Redakteursansicht