Kause, A., Vitouch, O., & Glück, J. (2018). How selfish is a thirsty man? A pilot study on comparing sharing behavior with primary and secondary rewards. PLoS ONE, 13(8), Article e0201358. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0201358
Glück, J., & Baltes, P. B. (2006). Using the concept of wisdom to enhance the expression of wisdom knowledge: Not the philosopher's dream but differential effects of developmental preparedness. Psychology and Aging, 21(4), 679–690.
Bluck, S., & Glück, J. (2004). Making things better and learning a lesson: Experiencing wisdom across the lifespan. Journal of Personality, 72(3), 543–572.
Glück, J., Ernst, R., & Unger, F. (2002). How creatives define creativity: Definitions reflect different types of creativity. Creativity Research Journal, 14(1), 55–67.
Glück, J. (2001). Die Entwicklung des Landkartenverständnisses bei Kindern: Forschungsstand, methodische Überlegungen und ein neuer Untersuchungsansatz. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 48(4), 312–327.
Glück, J., & Indurkhya, A. (2001). Assessing changes in the longitudinal salience of items within constructs. Journal of Adolescent Research, 16(2), 169–188.
Glück, J., Machat, R., Jirasko, M., & Rollett, B. (2001). Training-related changes in solution strategy in a spatial test: An application of item response models. Learning and Individual Differences, 13(1), 1–22.
Spiel, C., Glück, J., & Gössler, H. (2001). Stability and change of unidimensionality: The sample case of deductive reasoning. Journal of Adolescent Research, 16(3), 150–168.
Lehrner, J. P., Glück, J., & Laska, M. (1999). Odor identification, consistency of label use, olfactory threshold and their relationship to odor memory over the human lifespan. Chemical Senses, 24, 337–346.
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen