
Publikationen von Ingmar Hosenfeld
Alle Typen
Zeitschriftenartikel (2)
1999
Zeitschriftenartikel
Hosenfeld, I., Köller, O., & Baumert, J. (1999). Why sex differences in mathematics achievement disappear in German secondary schools: A reanalysis of the German TIMSS-data. Studies in Educational Evaluation, 25(2), 143–161.
Zeitschriftenartikel
Köller, O., Baumert, J., Clausen, M., & Hosenfeld, I. (1999). Predicting mathematics achievement of eighth grade students in Germany: An application of parts of the model of educational productivity to the TIMSS data. Educational Research and Evaluation, 5(2), 180–194.
Buch (6)
1999
Buch
Baumert, J., Bos, W., Klieme, E., , , Hosenfeld, I., , & Watermann, R. (Eds.). (1999). Testaufgaben zu TIMSS/III: Mathematisch-naturwissenschaftliche Grundbildung und voruniversitäre Mathematik und Physik der Abschlußklassen der Sekundarstufe II (Population 3). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
1998
Buch
Baumert, J., , , Clausen, M., Hosenfeld, I., , , , & (Eds.). (1998). Testaufgaben Naturwissenschaften TIMSS 7./8. Klasse (Population 2). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Buch
Baumert, J., , , Clausen, M., Hosenfeld, I., , , , & (Eds.). (1998). Testaufgaben Mathematik TIMSS 7./8. Klasse (Population 2). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
1997
Buch
Baumert, J., , , , Clausen, M., Hosenfeld, I., Köller, O., & (1997). TIMSS - Mathematics and science achievement in international comparison: Summary descriptive results. ( , Ed.). Max Planck Institute for Human Development and Education.
Buch
Baumert, J., , , , Clausen, M., Hosenfeld, I., Köller, O., & (1997). TIMSS - Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht im internationalen Vergleich: Deskriptive Befunde. Leske + Budrich.
Buch
Baumert, J., , , , Clausen, M., Hosenfeld, I., Köller, O., & (1997). TIMSS - Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht im internationalen Vergleich: Zusammenfassung deskriptiver Ergebnisse. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Buchkapitel (3)
1999
Buchkapitel
Hosenfeld, I. (1999). Die Verwendung des Summenzeichens. In , , & (Eds.), Datenanalyse in der Sportwissenschaft (pp. 135–143). Hofmann.
Buchkapitel
Hosenfeld, I., & (1999). Robustheit statistischer Testverfahren. In , , & (Eds.), Datenanalyse in der Sportwissenschaft (pp. 359–375). Hofmann.