Straub, V. J., & Burton, J. W. (2025). Participatory approaches should be used to address the ethics of social media experiments. Communications Psychology, 3, Article 28. https://doi.org/10.1038/s44271-025-00204-x
Straub, V. J., Burton, J. W., Geers, M., & Lorenz-Spreen, P. (2024). Public attitudes towards social media field experiments. Scientific Reports, 14, Article 26110. https://doi.org/10.1038/s41598-024-76948-z
Burton, J. W., Herzog, S. M., & Lorenz-Spreen, P. (2024). Simple changes to content curation algorithms affect the beliefs people form in a collaborative filtering experiment. In L. K. Samuelson, S. L. Frank, M. Toneva, A. Mackey, & E. Hazeltine (Eds.), Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society (Vol. 46, pp. 811–818). UC Merced.
Hahn, U., Assaad, L., & Burton, J. W. (2024). Opinion averaging versus argument exchange. In L. K. Samuelson, S. L. Frank, M. Toneva, A. Mackey, & E. Hazeltine (Eds.), Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society (Vol. 46, pp. 4554–4560). UC Merced.
Burton, J. W. (2023, September 21). Algorithmic amplification for collective intelligence [Blog post]. Knight First Amendement Institute. September 21, 2023, https://perma.cc/26GH-UWYB.
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen