Kolloquium

 

Auf Grund der Corona-Pandemie wird es auch im Sommersemester 2021 keine Präsenzvorträge geben.  Die Kolloquia beginnen üblicherweise (sofern nicht anders angebeben) um 17 Uhr und finden als WebEx Meeting statt. Eine Teilnahme ist via App oder im Browser möglich. Die Login Daten werden kurz vor der Veranstaltung hier auf der Seite veröffentlicht. Bitte konsultieren Sie auch unsere Handreichung zu WebEx Meetings.

Informationen über die Kolloquien erhalten Sie bei Daniela Petrosino

Programm Wintersemester 2021/22


19.10.2021
Helen Watanabe-O’Kelly (University of Oxford)
Stirring Emotions at Home: the British Empire in India


26.10.2021    
Heike Paul (FAU Erlangen-Nürnberg)
American Civil Sentimentalism, Past and Present


16.11.2021    
Ludivine Broch (University of Westminster)
Merci America! Liberation, Aid and (in)Gratitude in Post-war France


23.11.2021   On-site pending COVID-19 rules at the time
Jennifer Boittin (Pennsylvania State University)
Policing Passionate Women in the French Empire, 1919-1948


30.11.2021    
Victoria de Grazia (Columbia University)
Should We Consider Fascism as an Historically Distinct ‘Emotional Regime’?


07.12.2021
Haley McEwen (University of the Witwatersrand, Johannesburg)
Anti-Gender Anxieties: 'Gender' and 'Civilization' within 'Pro-family' Discourse


14.12.2021  
Stefan Malinowski (University of Edinburgh)
No King Asleep in the Mountain. Love and Hatred for the German Monarchy since 1918


11.01.2022
Theo Jung (University of Freiburg)
Silent Protest: The Emergence of a New Mode of Contentious Politics in Europe and the United States (c. 1880-1925)


18.01.2022
Adwoa Opong (Washington University, St Louis)
For a Healthy and Respectable Nation: The Federation of Ghana Women, and the Question of Customary Marriages in Postcolonial Ghana, 1953-1959


25.01.2022
Alexandra Oeser (University of Paris Nanterre)
Laughing about Nazism, Jealousy and Love. Emotions in Court Cases in Nazi Germany, 1936-1944


08.02.2022
Elissa Mailänder (Sciences Po Paris)
Got a Light? Soldiers, Cigarettes, and the Semantics of Wartime Photography

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