Marewski, J. N., Gaissmaier, W., Schooler, L. J., Goldstein, D. G., & Gigerenzer, G. (2009). Do voters use episodic knowledge to rely on recognition? In N. Taatgen & H. Van Rijn (Eds.), Proceedings of the 31st Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 2232–2237). Cognitive Science Society.
Monti, M., Martignon, L., Gigerenzer, G., & Berg, N. (2009). The impact of simplicity on financial decision-making. In N. Taatgen & H. Van Rijn (Eds.), Proceedings of the 31st Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 1846–1851). Cognitive Science Society.
García-Retamero, R., Takezawa, M., & Gigerenzer, G. (2006). How to learn good cue orders: When social learning benefits simple heuristics. In Cognitive Science Society (Ed.), Proceedings of the 28th Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 1352–1357). Erlbaum.
Goldstein, D. G., & Gigerenzer, G. (1996). Satisficing inference and the perks of ignorance. In G. Cottrell (Ed.), Proceedings of the 18th Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 137–141). Erlbaum.
Hoffrage, U., & Gigerenzer, G. (1996). The impact of information representation on Bayesian reasoning. In G. Cottrell (Ed.), Proceedings of the 18th Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 126–130). Erlbaum.
Gigerenzer, G. (1989). The tools-to-theories hypothesis: On the art of theory construction in cognitive psychology. In J. A. Keats, R. Taft, R. A. Heath, & S. H. Lovibond (Eds.), Proceedings of the XXIV International Congress of Psychology of the International Union of Psychological Science (I.U.Psy.S.) Sydney, Australia, August 28-September 2, 1988 (pp. 163–171). North-Holland.
Hartmann, S. (2017). Risikobewältigung in der Luftfahrt und in der Medizin: Eine vergleichende Untersuchung [Doktorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen