Zilker, V. (2024). Attentional dynamics of evidence accumulation explain why more numerate people make better decisions under risk. Scientific Reports, 14, Article 18788. https://doi.org/10.1038/s41598-024-68969-5
Zilker, V. (2022). Stronger attentional biases can be linked to higher reward rate in preferential choice. Cognition, 225, Article 105095. https://doi.org/10.1016/j.cognition.2022.105095
Zilker, V. (2022). Choice rules can affect the informativeness of model comparisons. Computational Brain & Behavior, 5, 397–421. https://doi.org/10.1007/s42113-022-00142-5
Zilker, V., & Pachur, T. (2022). Toward an attentional turn in research on risky choice. Frontiers in Psychology, 13, Article 953008. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.953008
Zilker, V., & Pachur, T. (2021). Does option complexity contribute to the framing effect, loss aversion, and delay discounting in younger and older adults? Journal of Behavioral Decision Making, 34(4), 488–503. https://doi.org/10.1002/bdm.2224
Zilker, V., Hertwig, R., & Pachur, T. (2020). Age differences in risk attitude are shaped by option complexity. Journal of Experimental Psychology: General, 149(9), 1644–1683. https://doi.org/10.1037/xge0000741
Pachur, T., & Zilker, V. (in press). Psychological theories of decision making under risk. In G. Pogrebna & T. T. Hills (Eds.), The Cambridge handbook of behavioral data science. Cambridge University Press.
Das Learning Variability Network Exchange (LEVANTE) ist eine globale Initiative, die darauf abzielt, unser Verständnis der Lernvariabilität von Kindern zu verbessern
Die älteste nationale wissenschaftliche Institution der Welt ehrt den deutschen Entwicklungspsychologen und kognitiven Neurowissenschaftler für seine herausragenden Leistungen
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen