Klipker, K., Wrzus, C., Rauers, A., Boker, S. M., & Riediger, M. (2017). Within-person changes in salivary testosterone and physical characteristics of puberty predict boys' daily affect. Hormones and Behavior, 95, 22–32. https://doi.org/10.1016/j.yhbeh.2017.07.012
Klipker, K., Wrzus, C., Rauers, A., & Riediger, M. (2017). Hedonic orientation moderates the association between cognitive control and affect reactivity to daily hassles in adolescent boys. Emotion, 17(3), 497–508. https://doi.org/10.1037/emo0000241
Riediger, M., Wrzus, C., Klipker, K., Müller, V., Schmiedek, F., & Wagner, G. G. (2014). Outside of the laboratory: Associations of working-memory performance with psychological and physiological arousal vary with age. Psychology and Aging, 29(1), 103–114. https://doi.org/10.1037/a0035766
Riediger, M., & Klipker, K. (2014). Emotion regulation in adolescence. In J. J. Gross (Ed.), Handbook of emotion regulation (2nd ed., pp. 187–202). Guilford Press.
Klipker, K. (2015). Developmental perspective on affect dynamics across adolescence: The role of cognitive control, puberty, and affect motivation in adolescent boys [Doktorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Klipker, K. (2009). Aktivierung statt Valenz? Affekt und Arbeitsgedächtnisleistung von der Jugend bis ins hohe Alter [Diplomarbeit, Ruhr-Universität Bochum].
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen