Cummins, S. T., & Pahl, K. M. (2024). Feeling the rules: Historical and contemporary perspectives on emotional norms and social distinction. Social Science History, 48(4), 603–619. https://doi.org/10.1017/ssh.2024.39
Pahl, K. (2024). To stay civil during the carnage: Feeling rules for soldiers in British military memoirs from the Napoleonic Wars (1803-15). Social Science History, 48(4), 643–666. https://doi.org/10.1017/ssh.2024.35
Frevert, U., & Pahl, K. M. (2023). Revisiting the history of emotions: An introduction. Geschichte und Gesellschaft, 49(1), 7–26. https://doi.org/10.13109/gege.2023.49.1.7
Pahl, K. M., & Kivimäki, V. (2023). Histories of emotions and experiences: Studying soldiers' letters, poems, and memoirs. Geschichte und Gesellschaft, 49(1), 47–69. https://doi.org/10.13109/gege.2023.49.1.47
Pahl, K. M. (2022). De l’insensibilité à l’anesthésie: Indifférence, indolence et "défaut de sentiment" au XVIIIe siècle. Sensibilités, 1(11), 13–25. https://doi.org/10.3917/sensi.011.0013
Pahl, K. M. (2022). A feel of politics: When the history of emotions meets political iconography. Kritische Berichte: Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 50(3), 9–16.
Pahl, K. M. (2020). The language of love's lessening: Falling out of love and nineteenth-century English literature. Cultural and Social History, 17(3), 391–406. https://doi.org/10.1080/14780038.2019.1689025
Pahl, K. M. (2019). Autographing the self: Self-portrayal through lettering in eighteenth-century England. Journal18: A Journal of Eighteenth-Century Art and Culture, (8).
Pahl, K. M. (2019). An intersectional likeness: Godfrey Kneller’s portrait of Michael Alphonsus Shen Fuzong (‘The Chinese Convert’, 1687). Revue Histoire de l’art, (82).
Arndt, A., & Pahl, K. M. (Eds.). (2025). Capitalist cold: Emotions and the economy in Europe and the United States. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003351955
Die älteste nationale wissenschaftliche Institution der Welt ehrt den deutschen Entwicklungspsychologen und kognitiven Neurowissenschaftler für seine herausragenden Leistungen
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen