Hoffrage, U., Weber, A., Hertwig, R., & Chase, V. M. (2003). How to keep children safe in traffic: Find the daredevils early. Journal of Experimental Psychology: Applied, 9(4), 249–260. https://doi.org/10.1037/1076-898X.9.4.249
Bassok, M., Chase, V. M., & Martin, S. A. (1998). Adding apples and oranges: Semantic constraints on application of formal rules. Cognitive Psychology, 35(2), 99–134.
Hertwig, R., & Chase, V. M. (1998). Many reasons or just one: How response mode affects reasoning in the conjunction problem. Thinking & Reasoning, 4(4), 319–352. https://doi.org/10.1080/135467898394102
Chase, V. M. (1999). The golden rule covered in fur: An animal model for citizenship [Review of the book Cheating monkeys and citizen bees: The nature of cooperation in animals and humans]. American Scientist, 87(3), 270–272.
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen