Freund, A. M. (2006). Age-differential motivational consequences of optimization versus compensation focus in younger and older adults. Psychology and Aging, 21(2), 240–252.
Riediger, M., & Freund, A. M. (2006). Focusing and restricting: Two forms of motivational selectivity in adulthood. Psychology and Aging, 21(1), 173–185. https://doi.org/10.1037/0882-7974.21.1.173
Li, S.-C., & Freund, A. M. (2005). Advances in lifespan psychology: a focus on biocultural and personal influences. Research in Human Development, 2(1/2), 1–23.
Riediger, M., Freund, A. M., & Baltes, P. B. (2005). Managing life through personal goals: Intergoal facilitation and intensity of goal pursuit in younger and older adulthood. The Journals of Gerontology: B, Psychological Sciences and Social Sciences, 60B(2), P84–P91.
Riediger, M., & Freund, A. M. (2004). Interference and facilitation among personal goals: Differential associations with subjective well-being and persistent goal pursuit. Personality and Social Psychology Bulletin, 30(12), 1511–1523.
Freund, A. M., & Baltes, P. B. (2003). Pour un développement et un vieillissement réussis: Sélection, optimisation et compensation. Revue Québécoise de Psychologie, 24(3), 27–52.
Freund, A. M., & Baltes, P. B. (2002). The adaptiveness of selection, optimization, and compensation as strategies of life management: Evidence from a preference study on proverbs. The Journals of Gerontology: B, Psychological Sciences and Social Sciences, 57B(5), P426–P434.
Freund, A. M., & Baltes, P. B. (2002). Life-management strategies of selection, optimization, and compensation: Measurement by self-report and construct validity. Journal of Personality and Social Psychology, 82(4), 642–662.
Smith, J., & Freund, A. M. (2002). The dynamics of possible selves in old age. The Journals of Gerontology: B, Psychological Sciences and Social Sciences, 57B(6), 492–400.
Das Learning Variability Network Exchange (LEVANTE) ist eine globale Initiative, die darauf abzielt, unser Verständnis der Lernvariabilität von Kindern zu verbessern
Die älteste nationale wissenschaftliche Institution der Welt ehrt den deutschen Entwicklungspsychologen und kognitiven Neurowissenschaftler für seine herausragenden Leistungen
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen