Passow, S., Westerhausen, R., Hugdahl, K., Wartenburger, I., Heekeren, H. R., Lindenberger, U., & Li, S.-C. (2014). Electrophysiological correlates of adult age differences in attentional control of auditory processing. Cerebral Cortex, 24(1), 249–260. https://doi.org/10.1093/cercor/bhs306
Li, S.-C., Passow, S., Nietfeld, W., Schröder, J., Bertram, L., Heekeren, H. R., & Lindenberger, U. (2013). Dopamine modulates attentional control of auditory perception: DARPP-32 (PPP1R1B) genotype effects on behavior and cortical evoked potentials. Neuropsychologia, 51(8), 1649–1661. https://doi.org/10.1016/j.neuropsychologia.2013.04.005
Passow, S., Müller, M., Westerhausen, R., Hugdahl, K., Wartenburger, I., Heekeren, H. R., Lindenberger, U., & Li, S.-C. (2013). Development of attentional control of verbal auditory perception from middle to late childhood: Comparisons to healthy aging. Developmental Psychology, 49(10), 1982–1993. https://doi.org/10.1037/a0031207
Passow, S., Westerhausen, R., Wartenburger, I., Hugdahl, K., Heekeren, H. R., Lindenberger, U., & Li, S.-C. (2012). Human aging compromises attentional control of auditory perception. Psychology and Aging, 27(1), 99–105. https://doi.org/10.1037/a0025667
Störmer, V. S., Passow, S., Biesenack, J., & Li, S.-C. (2012). Dopaminergic and cholinergic modulations of visual-spatial attention and working memory: Insights from molecular genetic research and implications for adult cognitive development. Developmental Psychology, 48(3), 875–889. https://doi.org/10.1037/a0026198
Passow, S. (2012). Attentional control auf auditory perception: Age-related differences and genetic modulation [Doktorarbeit, Freie Universität Berlin].
Müller, M. (2011). Child development of perceptual and attentional influences on auditory processing in dichotic listening [Diplomarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen