Kreppner, K. (2005). Family assessment and methodological issues: discussion. European Journal of Psychological Assessment, 21(4), 249–254. https://doi.org/10.1027/1015-5759.21.4.249
Thiel, T., & Kreppner, K. (2002). Uses of the film-technique for a thorough study of growth and development. From Past to Future: Clark Papers on the History of Psychology, 3(2), 32–44.
Eye, A. von, Schuster, C., & Kreppner, K. (2001). Sampling schemes and the selection of log-linear models for longitudinal data. Journal of Adolescent Research, 16(2), 221–234.
Eye, A. von, Indurkhya, A., & Kreppner, K. (2000). CFA as a tool for person-oriented research - Unidimensional and within-individual analyses of nominal level and ordinal data. Psychologische Beiträge, 42(3), 383–401.
Kreppner, K. (2000). Einführung: Die Erforschung der Beziehungen Jugendlicher und junger Erwachsener zu ihren Eltern - Bemerkungen zu fünf Studien. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 20(4), 337–342.
Kreppner, K. (1999). Enactivism and monadology: Where are Baerveldt and Verheggen taking the individual and cultural psychology? Culture and Psychology, 5(2), 207–216.
Kreppner, K. (1998). Reflections about a far-away transition period: Can cultural psychologists learn something from it? Culture and Psychology, 4(4), 473–486.
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen