Cummins, S., & Stille, M. (2021). Religious emotions and emotions in religion: The case of sermons. Journal of Religious History, 45(1), 3–24. https://doi.org/10.1111/1467-9809.12726
Pernau, M., & Stille, M. (2021). Obedient passion - passionate obedience: Ashraf Ali Thanawi's sermons on the love of the prophet. Journal of Religious History, 45(1), 25–49. https://doi.org/10.1111/1467-9809.12727
Stille, M. (2019). Conceptual history and South Asian history: State of the art. Contributions to the History of Concepts, 14(2), 91–112. https://doi.org/10.3167/choc.2019.140205
Stille, M. (2018). Communities of code-switching connoisseurs: Multilingualism in Islamic sermons in Bangladesh. South Asia Multidisciplinary Academic Journal, 2018-03-01, 1–21. https://doi.org/10.4000/samaj.4485
Pernau, M., & Stille, M. (2017). "Oh time, oh time! Why did I waste you?" A nightmare. History of Emotions - Insights into Research, 2017(October). https://doi.org/10.14280/08241.58
Pernau, M., & Stille, M. (2017). "Zeit, oh Zeit! Warum habe ich Dich verschwendet?" Ein Alptraum. Geschichte der Gefühle - Einblicke in die Forschung, 2017(October). https://doi.org/10.14280/08241.59
Petievich, C., & Stille, M. (2017). Emotions in performance: Poetry and preaching. Indian Economic and Social History Review, 54(1), 67–102. https://doi.org/10.1177/0019464616683481
Dorpmüller, S., Scholz, J., Stille, M., & Weinrich, I. (Eds.). (2018). Religion and aesthetic experience: Drama - sermons - literature. Heidelberg University Publishing. https://doi.org/10.17885/heiup.416
Stille, M. (2020). Dialectics of (de)mobilisation: Humour in Islamic sermons of contemporary Bangladesh. In A. Blom & S. Tawa Lama-Rewal (Eds.), Emotions, mobilisations and South Asian politics (pp. 222–239). Routledge.
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen