Kunzmann, U. (2004). Approaches to a good life: the emotional-motivational side to wisdom. In P. A. Linley & S. Joseph (Eds.), Positive psychology in practice (pp. 504–517). Wiley.
Li, S.-C., & Kunzmann, U. (2004). Research on intelligence in German-speaking countries. In R. J. Sternberg (Ed.), International handbook of intelligence (pp. 135–169). Cambridge University Press.
Kunzmann, U., & Baltes, P. B. (2003). Beyond the traditional scope of intelligence: Wisdom in action. In R. J. Sternberg, J. Lautrey, & T. I. Lubart (Eds.), Models of intelligence: International perspectives (pp. 329–343). American Psychological Association.
Baltes, P. B., Glück, J., & Kunzmann, U. (2002). Wisdom: Its structure and function in regulating successful life span development. In C. R. Snyder & S. J. Lopez (Eds.), Handbook of Positive Psychology (pp. 327–347). Oxford University Press.
Smith, J., Fleeson, W., Geiselmann, B., Settersten, R. A., & Kunzmann, U. (2001). Sources of well-being in very old age. In P. B. Baltes & K. U. Mayer (Eds.), The Berlin Aging Study: Aging from 70 to 100 (pp. 450–471). Cambridge University Press.
Smith, J., Fleeson, W., Geiselmann, B., Settersten, R. A., & Kunzmann, U. (1999). Sources of well-being in very old age. In P. B. Baltes & K. U. Mayer (Eds.), The Berlin Aging Study: Aging from 70 to 100 (pp. 450–471). Cambridge University Press.
Smith, J., Fleeson, W., Geiselmann, B., Settersten, R. A., & Kunzmann, U. (1996). Wohlbefinden im hohen Alter: Vorhersagen aufgrund objektiver Lebensbedingungen und subjektiver Bewertung [Well-being in very old age: Predictions from objective life conditions and subjective experience]. In K. U. Mayer & P. B. Baltes (Eds.), Die Berliner Altersstudie (pp. 497–523). Akademie-Verlag.
Kunzmann, U. (1997). Being and feeling in control: Two sources of older people's emotional well-being. Doctoral dissertation, Freie Universität Berlin, Germany [Doktorarbeit].
Kunzmann, U. (1994). Emotionales Wohlbefinden im Alter: Struktur, Stabilität und Veränderung. Diploma thesis, Freie Universität Berlin, Germany [Diplomarbeit, Freie Universität Berlin].
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen