Jones, A., Markant, D. B., Pachur, T., Gopnik, A., & Ruggeri, A. (2021). How is the hypothesis space represented? Evidence from young children’s active search and predictions in a multiple-cue inference task. Developmental Psychology, 57(7), 1080–1093. https://doi.org/10.1037/dev0001201
Ruggeri, A., Markant, D., Gureckis, T. M., Bretzke, M., & Xu, F. (2019). Memory enhancements from active control of learning emerge across development. Cognition, 186, 82–94. https://doi.org/10.1016/j.cognition.2019.01.010
Gureckis, T. M., Martin, J., McDonnell, J., Rich, A. S., Markant, D., Coenen, A., Halpern, D., Hamrick, J. B., & Chan, P. (2016). psiTurk: An open-source framework for conducting replicable behavioral experiments online. Behavior Research Methods, 48(3), 829–842. https://doi.org/10.3758/s13428-015-0642-8
Markant, D. B., Ruggeri, A., Gureckis, T. M., & Xu, F. (2016). Enhanced memory as a common effect of active learning. Mind, Brain, and Education, 10(3), 142–152. https://doi.org/10.1111/mbe.12117
Markant, D. B., Settles, B., & Gureckis, T. M. (2016). Self-directed learning favors local, rather than global, uncertainty. Cognitive Science, 40(1), 100–120. https://doi.org/10.1111/cogs.12220
Markant, D., DuBrow, S., Davachi, L., & Gureckis, T. M. (2014). Deconstructing the effect of self-directed study on episodic memory. Memory & Cognition, 42(8), 1211–1224. https://doi.org/10.3758/s13421-014-0435-9
Markant, D., & Hertwig, R. (2019). Rivals in the dark: Trading off strategic and environmental uncertainty. In R. Hertwig, T. J. Pleskac, T. Pachur, & the Center for Adaptive Rationality, Taming uncertainty (pp. 225–243). MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/11114.003.0018
Perri, N., Fantasia, V., Markant, D., De Simone, C., Valeri, G., & Ruggeri, A. (2019). Benefits of active control of study in autistic children. In A. K. Goel, C. M. Seifert, & C. Freksa (Eds.), Proceedings of the 41st Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 924–930). Cognitive Science Society.
Markant, D., Jones, A., Pachur, T., Gopnik, A., & Ruggeri, A. (2018). Identifying the structure of hypotheses that guide search during development. In C. Kalish, M. Rau, J. Zhu, & T. T. Rogers (Eds.), COGSCI 2018: Changing / minds. 40th Annual Cognitive Science Society Meeting, Madison, Wisconsin, USA, July 25-28 (p. 2911). Cognitive Science Society.
Das Learning Variability Network Exchange (LEVANTE) ist eine globale Initiative, die darauf abzielt, unser Verständnis der Lernvariabilität von Kindern zu verbessern
Die älteste nationale wissenschaftliche Institution der Welt ehrt den deutschen Entwicklungspsychologen und kognitiven Neurowissenschaftler für seine herausragenden Leistungen
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen